Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Witamy w Gnieźnie...
#31
4 kwietnia 2014 roku, po niespełna roku przekazano pasażerom wyremontowaną część dworca PKP

Obecnie, cały ruch pasażerski przechodzi przez zmodernizowaną część dworca, w której wcześniej mieściła się część poczekalni. Do dyspozycji podróżujących oddano dwie kasy biletowe. Są automaty z napojami oraz punkt piekarni i cukierni. Niebawem pojawi się kolejny punkt handlowy.

http://www.gniezno24.com/component/k2/item/1302-dworzec-pkp-ruszyl-po-nowemu

Generalnie całość wygląda ładnie. Chociaż te wiaty PKSu kłócą się z nowoczesną elewacją nowej części. Jestem ciekaw jak wszystko będzie współgrało, gdy skończą drugą część.

Mimo wszystko uważam, że powinni zrobić 3 kasy, a nie dwie, ale cóż. Liczyłem po cichu, że podczas przenoszenia tablic odjazdów i dojazdów dolepią jakieś tabliczki z kolejami wielkopolskimi, a tak jest po prostu lukaWink Generalnie cała zmiana na plus. Grunt, że coś robiąWink
Odpowiedz

#32
Odemnie ocena 4. wszystko jest ok, ale brakuje biletomatu i tej 3 kasy. Mamy panoramę na PKS ale siedząc na ławce nie mamy możliwości zobaczenia czy nasz pociąg już przyjechał. W przypadku awarii nagłośnienia na czuja. Wg mnie kasy mogły by zasłaniać PKS i byśmy mieli widok na perony.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#33
http://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Home...&expired=0

Ogłoszono przetarg na modernizację krawędzi peronu 3. Ponadto Dojdzie też do liftingu przejścia podziemnego pomiędzy drugim a trzecim peronem. Na czas remontu przejścia zostaną zamknięte tory nr 1, 5, 6, 7, zatem pociągi w kierunku Bydgoszczy/Torunia będą wjeżdżały na tor 4 przy peronie pierwszym.

Zamontowane zostaną również nowe ławki i kosze na śmieci, oraz zostaną wymienione lampy na wiatach. Same wiaty zostaną odświeżone.

Fajnie, że dbają o gnieźnieński dworzecWink
Teraz tylko czekać, aż zgodnie z zapowiedzią otrzyma określoną kategorię i będzie zaliczany do 80-kilku najważniejszych dworców w kraju.

(swoją droga, dworzec już od dawna powinien mieć przyznaną kategorię).
Odpowiedz

#34
kolejfan napisał(a):Na czas remontu przejścia zostaną zamknięte tory nr 1, 5, 6, 7, zatem pociągi w kierunku Bydgoszczy/Torunia będą wjeżdżały na tor 4 przy peronie pierwszym.
Hm. tor 1 to szlakowy w kierunku Inowrocławia peron 2. 5 i 6 to te w środku pomiędzy peronem 2 a 3 czyli tory główne w kierunku Czerniejewa. a 7 jest przy peronie 3 od strony peronu 2. Więc mamy do dyspozycji tor 4 przy peronie 1, tor 2 przy peronie 2 i tor 9 przy peronie 3. Ciekawe jak będzie wyglądał ruch. Czy wszystko pójdzie na tory 4 i 2 czy też będzie przejście po przejściach służbowych na tor 9

A co do samego dworca to nawet klima jest. Dworzec mały ale jeszcze wyłączyli 1/3 powierzchni pod jakiś sklepik czy cos.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#35
Jak dla mnie, powierzchnia jaka była, to była optymalna (chociaż zdarzały się głosy, że i tak była za mała).

Natomiast teraz bardziej zmniejszyli i wg mnie przesadzili. Niewiadomo co będzie w wyższej części dworca, bo jak wiadomo MOPu tam nie będzie. Wychodzi na to, że dworzec niepotrzebnie został przeniesiony do niższej części. Wyższy hol mógł spokojnie zostać wyremontowany.

Szczerze to wątpie by dali tor 9 do obsługi pasażerów. Musimy pamiętać, że jest spory ruch towarowy, który obsługiwały właściwie wszystkie tory, ale w większości 3,5 i 6.

Natomiast nie mogę skojarzyć czy za torem 9 są jeszcze jakieś dalsze tory, czy one są rozjazdowe.

Drastycznie spadnie przepustowość stacji. Ja obstawiam, że będzie tak:

peron pierwszy - kursy w kierunku Poznania
tor drugi przy peronie drugim - kursy w kierunku Bydgoszczy/Torunia
tor 9 przy trzecim - dla towarówek.

A co z tego wyjdzie, to się okażeWink

Grunt, że nie zapominają o trzecim peronie i go też robią.

A już w ogóle szczyt marzeń, byłoby ponowne urochomienie peronu 1a, ale kto wie? może na nim będą podstawiane teraz pociągi KW na czas remontu.

Ehhh... mogłyby wrócić te czasy, kiedy stacja odprawiała pasażerów na wszystkie strony świataWink
Odpowiedz

#36
Spoglądam na plan stacyjny i na stacji Gniezno nie ma toru nr 3. Dla towarów zostają tory 9-15 z których jest możliwość wyjazdu na Wrześnie oraz Pobiedziska. A wykorzystanie toru 70 przy 1a nie było by takie głupie. Zobaczymy jak to GnA zrobi.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#37
A ten plan stacyjny jest gdzies dostępny?

Zawsze byłem ciekaw, jak wygląda rozstaw torów na tej stacjiWink

No ale sam peron 1a i tor są mocno zapuszczone, nawet chyba już wyświetlacz peronowy nie jest już sprawny, więc wątpie by wykorzystali ten tor. Ale kto wie, pożyjemy zobaczymyWink
Odpowiedz

#38
W internecie nie znalazłem planu stacyjnego.
A ten sklepik czy coś jest już czynny. Co tam jest jeszcze nie wiem. Widziałem tylko ze już otwarte.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#39
http://gniezno24.com/component/k2/item/ ... lejna-faze

Zastanawia mnie tylko "Zostanie całkowicie przebudowana i powiększona, wzbogacona o 13 skośnych miejsc parkingowych tzw. szybkiej rotacji, z możliwością postoju do 5 minut."
Wokół drorca w dzień roboczy już 6 rano strasznie ciężko znaleźć wolne miejsce dla auta. Jeśli nie będzie żadnej kontroli nie wierzę w to ze ktoś tam będzie parkował tylko na 5 min.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#40
W Tczewie jest podobnie i nawet system się sprawdza. Aczkolwiek potrzebny jest nadzór. Tyle że to rozwiązanie na pewno nie pomoże rozwiązać problemu miejsc parkingowych. To rozwiązanie sprawdza się tylko w momencie kiedy pod dworcem jest duży parking, a pas pięciominutowy potrzebny jest tylko gdy mam duży przepływ pasażerów. Poza tym 5 minut to stanowczo za mało bo nawet w tym czasie biletu nie kupisz nie mówiąc o czymś więcej. U nas jest optymalnie 15 minut.
Odpowiedz

#41
No właśnie. Ulice wokół dworca są zawalone autami. We Wrześni jest na terenie PKP spory parking, aut jest bardzo dużo, ale jadąc o godz 10 znajdę tam wolne miejsce. W Gnieźnie co prawda blisko dworca jest parking strzeżony ale płatny, tam miejsca dużo jest, aut niewiele, parkują ludzie pracujący na kolei.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#42
Tor nr 9 od rozjazdu 42 (anglik pod GnA) do rozjazdu 120 (na tor nr 8 za peronem 3) oznaczony tarczami D1. Od GnA do tunelu remont krawędzi peronowej. krawędź przy torze 7 czynna.
Stan na 19.08.2014 godz 20.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#43
Jestem ciekaw, jak długo ten remont potrwaWink

A ja sie doczytałem gdzieś, że mają wymienić wiatę przy dworcu PKS, ale dopiero 2015 roku.

No i mają też odnowić budynek (to była chyba kiedyś centrala kolei w Gnieźnie), ten który jest po lewej stronie po drodze od dworca na przystanek mpk.
Odpowiedz

#44
Tor 9 czynny od 27.08
Dziś tor 1 i 5 (chyba też 6 ) tarcza D1, do tego na 5 zdemontoway tor na wysokości tunelu. Jak wygląda ruch będe wiedział w sobotę/
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#45
W Gnieźnie na dworu podobno działa WiFi :O po klimatyzacji to kolejna niespodzianka Smile
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.