Liczba postów: 93
Liczba wątków: 3
Dołączył: 20.05.2012
Reputacja:
1
Otwarcie nowego dworca Krakow Glowny bedzie najprawdopodobniej 15 lutego. Efekty juz powoli widac. Trzeba sie tez spieszyc, jesli ktos chce jeszcze odwiedzic stary dworzec.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Widziałem ten dworzec już w 2007. Wystarczyło zjechać windą na ostatnim peronie do poziomu -3 i przejeżdżało się przez nowy dworzec na poziomie -2.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Odwiedzę w najbliższym czasie z aparatem i zrobię krótką fotorelację. A co będzie ze starym budynkiem?
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
mikrobart, stary budynek ma zostać sprzedany lub wynajęty pod jakieś muzeum związane z kolejnictwem, ale bliższe szczegóły nie są mi na razie znane.
Ja dziś po południu wybieram się na zwiedzanie nowego obiektu. Jak mi się uda zrobić jakieś sensowne fotki to wrzucę ;-)
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Wczorajsza prezentacja na fasadzie starego dworca.
Polecam obejrzeć w HD.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
To ode mnie dla odmiany prezentacja nowego dworca Kraków Główny autorstwa Łukasza Żurka ;-)
Liczba postów: 461
Liczba wątków: 4
Dołączył: 02.03.2012
Reputacja:
0
Na takie wydarzenie jak otwarcie nowego dworca w Krakowie grzechem by było nie przyjechać...więc zapraszam na fotoreportaż ;-)
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 7
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
Witam, byłem widziałem i ... jest piękny :-O gratulacje ;-D przy okazji mam pytanie do Was, gdzie mogę zobaczyć zdjęcia Krakowskiego dworca, peronów z lat 60-tych, 70- tych ? mam wiele wspomnień i ..... ni czorta, a był taki piękny , podobny klimatem do naszego Świebodzkiego :-( ma ktoś , albo podpowie lokalizację. Pozdrawiam z Wrocławia :-)
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
No i ja go zobaczyłem. Generalnie dobrze, ale wkurzająca jest różnica poziomów -2 (półpiętrze nowego dworca), -3 i hol główny – wszystko połączone plątaniną schodów, pochylni i wind. W jednym miejscu zastosowano podnośnik przyschodowy, co w nowym obiekcie w ogóle nie powinno być zaprojektowane.
Po zamknięciu nowego dworca zaburzone zostało rozdzielenie ruchu podróżnych przyjeżdżających i odjeżdżających. Mylące jest oznakowanie kierujące „do wyjścia” z peronów na nowy dworzec. W wyniku tego niechcący znalazłem się na nowym dworcu, choć byłem przyjeżdżającym i kierowałem się do wyjścia. Powinni wziąć przykład z Wrocławia Głównego, gdzie kierunek „do wyjścia” jest tylko nad tunelem nie prowadzącym do głównego budynku.
No i szkoda zamknięcia starego dworca. Dla niektórych kierunków ruchu pieszego była ona korzystniejsza.