Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Legalnie w kabinie
#16
rustsaltz napisał(a):Pomocnik jest wymagany w tych pojazdach, gdzie nie ma dostateczniej widoczności od strony maszynisty
Masz na myśli np. SM31? Owszem one muszą być obsługiwane przez maszynistę i pomocnika ale to nie z powodu słabej widoczności.
Cytat:Lokomotywy spalinowe jednokabinowe o mocy większej niż 600kW wyznaczone do pracy manewrowej powinny być obsługiwane dwuosobowo. W zależności od rodzaju wykonywanych prac i warunków miejscowych zgodę na obsługę jednoosobową może udzielić dyrektor zakładu po uprzednim uzgodnieniu z właściwymi zakładami infrastruktury kolejowej[...]
Odpowiedz

#17
Wymieniony przez Ciebie paragraf mówi o pracy manewrowej, a nie liniowej.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#18
Dokładnie... (też mi coś nie pasowało). Gdyby była to jazda pociągowa, a nie manewrowa to nie doszło by do wypadku w Korzybiu.
Odpowiedz

#19
maszynista, niekoniecznie --> patrz: Otłoczyn.
...
Odpowiedz

#20
Cytat:Masz na myśli np. SM31? Owszem one muszą być obsługiwane przez maszynistę i pomocnika

Oj, co innego widziałem...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#21
maszynista napisał(a):Witam.
Od razu powiem, że temat nie jest bezpośrednio związany z taborem kolejowym, ale pośrednio i owszem.
Film przedstawiający linię, na której SKM zderzyła się z KM został nagrany legalnie (przynajmniej na końcu filmu widnieje podziękowanie dla KM za możliwość jazdy w kabinie).
Pytanie: gdzie można uzyskać takie pozwolenie i czy pod byle pretekstem można jechać w kabinie legalnie z pozwoleniem w ręce?


Coż nam mówi na ten temat instrukcja CT-1
§ 6
Przewożenie osób i przedmiotów w pojeździe trakcyjnym

1.Prawo wstępu i przejazdu w czynnej kabinie pojazdu trakcyjnego, poza drużyną trakcyjną posiadają
następujące osoby:
1)Maszynista posiadający udokumentowaną znajomość linii kolejowych (szlaku)
jadący z maszynistą PKP CARGO S.A prowadzącym pociąg na nie znanym dla niego szlaku,
2)kierownik prowadzonego pociągu wezwany przez maszynistę,
3)drużyna trakcyjna PKP CARGO S.A. udająca się do podjęcia pracy lub po zakończeniu pracy
na pojeździe trakcyjnym, jeżeli nie ma innej możliwości przejazdu,
4)maszynista, pomocnik maszynisty PKP CARGO S.A. jadący na zapoznanie szlaku
na podstawie wystawionej karty pracy drużyny trakcyjnej i pojazdów,
5)pracownicy drużyn manewrowych i konduktorskich pociągów towarowych PKP CARGO S.A.
w rejonie wykonywanej pracy, jeżeli nie mogą zająć innego odpowiedniego miejsca w pociągu,
6)osoby legitymujące się z dowodem tożsamości i pisemnymi upoważnieniami
oraz zezwoleniami do przejazdu w kabinie maszynisty, których wzory
podano do wiadomości pracownikom drużyn trakcyjnych,
7)osoby, których przejazd regulują inne postanowienia, np. wskazane w rozkazie pisemnym „S”
2.Maszynista ma obowiązek od osób uprawnionych do przejazdu w kabinie
zażądać po ich wejściu dokonania adnotacji w książce pokładowej pojazdu z napędem
o celowości odbywania przejazdu.
3.W kabinie maszynisty lokomotywy nie może się znajdować jednocześnie więcej niż cztery osoby
łącznie z obsługą tej lokomotywy, a w kabinie zespołu trakcyjnego, wagonu spalinowego
i autobusu szynowego nie więcej niż trzy osoby łącznie z obsługą tego pojazdu trakcyjnego.
Postanowienie to nie dotyczy jazd próbnych i doświadczalnych, podczas których
obowiązują zasady zawarte w regulaminach tych jazd.
4.Osobom jadącym w kabinie maszynisty nie wolno utrudniać pracy obsłudze pojazdu trakcyjnego.
W takim przypadku maszynista ma prawo zażądać opuszczenia kabiny.
5.Przebywanie w nieczynnej kabinie maszynisty jest niedozwolone, (kabina ta powinna być zamknięta),
z wyjątkiem:
1)pracowników realizujących jazdy próbne, doświadczalne, kontrolne,
2)przejazdu drużyny trakcyjnej PKP CARGO S.A., o której mowa w ust.1 pkt. 3,
jeżeli nie może ona zająć miejsca w składzie pociągu lub w czynnej kabinie maszynisty,
3)przejazdu konwojenta dla obserwacji jazd pociągów kursujących między bazami montażowymi
lub demontażowymi i miejscem robót na szlaku, albo w celu obserwacji wagonu z przekroczoną skrajnią,
4)przejazdu funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei (SOK) dla obserwacji konwojowanego pociągu towarowego,
5)innych osób, na które PKP CARGO S.A. wyraziła zgodę.
6.Nieczynną kabinę maszynisty elektrycznych zespołów trakcyjnych, autobusów szynowych,
maszynista w razie potrzeby musi udostępnić kierownikowi pociągu do wykorzystania w zakresie
nałożonych na niego obowiązków. W tym celu kierownik pociągu osobiście przejmuje klucze od maszynisty
do drzwi wejściowych nieczynnej kabiny i ponosi odpowiedzialność za stan urządzeń i wyposażenia.
7.Podczas korzystania z nieczynnej kabiny maszynisty niedozwolone jest:
1)przebywanie w kabinie osób nie wchodzących w skład drużyny pociągowej,
2)dokonywanie przełączeń znajdujących się tam urządzeń.
8.Maszynista może przewozić w pojeździe trakcyjnym tylko przedmioty niezbędne do wykonywania pracy

[ Dodano: 2012-06-14, 19:13 ]
maszynista napisał(a):Czy w tym przypadku konieczna jest dodatkowa obsada w kabinie maszynisty (zakłądając, że jedziemy do 120 km/h więc pomocnika nie potrzeba)
pytanie:
Od jakiej prędkości trzeba pomocnika? Od 120 km/h czy 130 km/h
§ 2
Drużyna trakcyjna
1.Pojazd trakcyjny prowadzący obsługuje drużyna trakcyjna w obsadzie jednoosobowej lub dwuosobowej.
2.Drużyna trakcyjna w obsadzie jednoosobowej składa się z maszynisty,
a jeżeli wymagana jest obsada dwuosobowa składa się z maszynisty i pomocnika maszynisty.
3.Jednoosobową obsługę stosuje się:
1) w pociągach kursujących na liniach kolejowych z prędkością nie przekraczającą 130km/h
i z lokomotywami elektrycznymi wyposażonymi w radiołączność pociągową oraz w urządzenia
kontrolujące czujność maszynisty „Samoczynne Hamowanie Pociągu” (SHP), „Czuwak Aktywny”
(CA) i Radio-Stop,
2) w pociągach prowadzonych lokomotywami spalinowymi wyposażonymi w radiołączność pociągową
oraz urządzenia kontrolujące czujność maszynisty (SHP i CA lub tylko CA),
3) przy jeździe luzem pojazdów trakcyjnych nie wyposażonych w urządzenia wymienione w punkcie 1 i 2,
przy czym prędkość tych jazd nie może przekraczać 60km/h,
4)w obsłudze lokomotyw manewrowych o mocy do 600kW, wykonujących stałą pracę manewrową.
4.Lokomotywy spalinowe jednokabinowe o mocy większej niż 600kW wyznaczone do pracy manewrowej
powinny być obsługiwane dwuosobowo. W zależności od rodzaju wykonywanych prac i warunków miejscowych
zgodę na obsługę jednoosobową lokomotyw o mocy większej niż 600kW może udzielić dyrektor zakładu taboru
po uprzednim uzgodnieniu z właściwymi zakładami infrastruktury kolejowej, zakładami przewozów pasażerskich,
zakładami przewozów towarowych lub zakładami elektroenergetyki kolejowej.
5.W trakcji wielokrotnej lokomotyw drużyna trakcyjna jest wieloosobowa i składa się z maszynisty,
a jeżeli jest wymagana dwuosobowa obsada - z maszynisty i pomocnika maszynisty na lokomotywie prowadzącej
oraz z pomocnika maszynisty lub maszynisty na każdej lokomotywie połączonej sprzęgiem sterowania wielokrotnego,
z maszynisty na każdej lokomotywie nie połączonej sprzęgiem sterowania wielokrotnego z lokomotywą prowadzącą.
6.Drużyna trakcyjna, niezależnie od ilości zespołów trakcyjnych, autobusów szynowych
wchodzących w skład trakcji wielokrotnej, składa się z maszynisty.
7.Na lokomotywie pracującej na popychu drużyna trakcyjna składa się - z maszynisty,
a jeżeli wymagana jest obsada dwuosobowa - z maszynisty i pomocnika maszynisty.
8.Maszyiście podlega pomocnik maszynisty, kandydat na maszynistę i pomocnika maszynisty
oraz inni przydzieleni pracownicy.
9.Za właściwy skład drużyny trakcyjnej odpowiedzialny jest dyspozytor.
To tyle na temat, myślę że rozwiałem wszelakie wątpliwości.
młotkowy
Odpowiedz

#22
Tutaj dałeś instruckję obowiązującą w PKP Cargo, ale na pewno i u innych przewoźników. Dzięki za dokładne opisanie. Mam pytanie. Jadę z Jeleniej Góry do Kościana. Bez przesiadek. Czy mogę napisać do przewoźnika (czy to będzie IC czy PR) z prośbą o możliwość przejazdu? Jako przyczynę co mógł bym podać. Chcę zobaczyć jak dokładnie wygląda służba na elektrowozach jako przyszły maszynista. Da radę?
Odpowiedz

#23
maszynista napisał(a):Tutaj dałeś instruckję obowiązującą w PKP Cargo, ale na pewno i u innych przewoźników. Dzięki za dokładne opisanie. Mam pytanie. Jadę z Jeleniej Góry do Kościana. Bez przesiadek. Czy mogę napisać do przewoźnika (czy to będzie IC czy PR) z prośbą o możliwość przejazdu? Jako przyczynę co mógł bym podać. Chcę zobaczyć jak dokładnie wygląda służba na elektrowozach jako przyszły maszynista. Da radę?
Nie sądzę że otrzymasz taką zgodę jako osoba cywilna.Jednak spróbować warto.
młotkowy
Odpowiedz

#24
Widziałeś film, którego link przesłałem na początku. To właśnie osoba cywilna chciała zrobić film z przejazdu ELFem po linii, na której doszło do wypadku.
Odpowiedz

#25
maszynista napisał(a):Widziałeś film, którego link przesłałem na początku. To właśnie osoba cywilna chciała zrobić film z przejazdu ELFem po linii, na której doszło do wypadku.
Proszę, podaj mi ten link bo błądzę. :->
młotkowy
Odpowiedz

#26
http://www.youtube.com/watch?v=bERuffQxlHs
Odpowiedz

#27
To mi wygląda na wizję lokalną PLK-i.Profesjonalnie zrobiony.Łączności radiowej tam nie ma?
młotkowy
Odpowiedz

#28
To było nagrywane dla Rynek Kolejowy. Pod koniec filmu masz podziękowanie dla KM za udostępnienie nagrywania. PLK by nie dziękowała
Odpowiedz

#29
Mogli to zrobić na zlecenie, hmm... nie wiem co o tym mam sądzić.Robię na towarowych mogę pomóc od strony przepisów.Jednak zapytać możesz w PR-ach czy ICC..
młotkowy
Odpowiedz

#30
Już wysłałem zapytanie do IC
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.