Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sygnały dawane przez drużynę pociągową
#1
1. Drużyna pociągowa daje sygnały gwizdawką lub syreną pojazdu trakcyjnego, chorągiewką, ręką, latarnią ręczną, lub gwizdawką ustną.
2. Maszynista podaje następujące sygnały :

Rp1 "Baczność"
Jeden długi ton syreną lokomotywy.

Sygnał Rp1 "Baczność" maszynista podaje w następujących okolicznościach :
a) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"
b) na wezwanie kierownika pociągu, przed odjazdem pociągu zatrzymanego na stacji
c) przed każdym ruszeniem podczas pracy pociągu roboczego, pomocniczego, w celu ostrzeżenia robotników
d) przed wskaźnikami W6* i W6a**
e) przed wskaźnikiem W7***
f) przed każdym ruszeniem lokomotywy w ZT****
g) dla ostrzeżenia osób które stoją za blisko toru
h) przed każdym ruszeniem pociągu towarowego z ludźmi


* - Wskaźnik W6 : Oznacza, że należy dać sygnał Rp1 "Baczność". (Trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem) Ustawia się go z prawej strony toru do którego się odnosi patrząc w kierunku jazdy. Wskaźnika nie oświetla się.
** - Wskaźnik W6a : Oznacza, że należy dać sygnał Rp1 "Baczność" (trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem i wyobrażeniem pojazdu drogowego). Ustawia się go przed przejazdami wszystkich kategorii. Nie oświetla się go.
*** - Wskaźnik W7 : Oznacza, że należy dawać sygnały Rp1 "Baczność" dla ostrzeżenia pracujących na torze. (Trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem i czarną literą "R").
**** - ZT, - Zakład Taboru

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp2 "Osłonić Pociąg"
Cztery długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy, powtarzane kilkakrotnie.

Sygnał Rp2 podaje maszynista gdy zajdzie potrzeba osłonięcia pociągu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp3 "Usunąć osłonę i wrócić do pociągu"
Jeden długi, jeden krótki, i znów jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp4 "Hamować Średnio"
Jeden krótki ton syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp5 "Hamować"
Trzy długie szybko po sobie następujące tony syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp6 "Odhamować Średnio"
Jeden długi i jeden krótki ton gwizdawką lub syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp7 "Odhamować"
Dwa długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sygnały : Rp4, Rp6 i Rp7 maszynista podaje w celu uregulowania prędkości jazdy pociągu, natomiast sygnał Rp5 dla zatrzymania pociągu.

Sygnały te są podawane gdy jest potrzebne współdziałanie drużyny konduktorskiej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp8 "Rozpocząć popychanie"
Dwa krótkie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy ciągnącej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp9 "Rozpocząć popychanie, pozostać przy pociągu"
Jeden krótki i jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy ciągnącej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp10 "Dalsze popychanie nie jest potrzebne. Odjechać od pociągu"
Cztery krótkie sygnały syreną lokomotywy ciągnącej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1) Jeżeli na przodzie pociągu są dwie lokomotywy sygnały podaje maszynista pierwszej lokomotywy.

2) Jeżeli na końcu pociągu są dwie lokomotywy popychające sygnał daje maszynista ostatniej lokomotywy popychającej.

3) Sygnał zatrzymania pociągu daje maszynista dowolnej lokomotywy.

4) W razie gdyby syrena lokomotywy uległa awarii dalsza jazda pociągu powinna odbywać się z zachowaniem największej ostrożności.

5) W razie uszkodzenia syreny lub gwizdawki sygnał Rp1 powinien być podany trąbką sygnałową.

6) Podczas mgły lub zamieci utrudniających widoczność w razie uszkodzenia syreny lokomotywy należy dojechać do najbliższej stacji ze zmniejszoną prędkością i zażądać lokomotywy pomocniczej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp11 "Wsiadać"
Jeden długi ton gwizdawką ustną.

Sygnał Rp11 podaje się przed odjazdem pociągu pasażerskiego lub mieszanego. Należy podać go przed sygnałem Rp12.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp12 "Gotów do odjazdu"
Sygnał Rp12 stosuje się przed odjazdem pociągu z drużyną konduktorską.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Informacje mają charakter wyłącznie informacyjny.
Udostępniam zdjęcia i info, dysponuję spisem loków, motywuję do pracy, projektuję, nagradzam, krytykuję. - Chcesz pogadać ? Pisz ;-)

Pozdrawiam i Zapraszam na :
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.pl/Petyniak">www.youtube.pl/Petyniak</a><!-- w -->
* <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mm-bk.blogspot.com">www.mm-bk.blogspot.com</a><!-- w -->
Odpowiedz

#2
(05.07.2010, 19:58)Petyniak napisał(a): 1. Drużyna pociągowa daje sygnały gwizdawką lub syreną pojazdu trakcyjnego, chorągiewką, ręką, latarnią ręczną, lub gwizdawką ustną.
2. Maszynista podaje następujące sygnały :

Rp1 "Baczność"
Jeden długi ton syreną lokomotywy.

Sygnał Rp1 "Baczność" maszynista podaje w następujących okolicznościach :
a) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"
b) na wezwanie kierownika pociągu, przed odjazdem pociągu zatrzymanego na stacji
c) przed każdym ruszeniem podczas pracy pociągu roboczego, pomocniczego, w celu ostrzeżenia robotników
d) przed wskaźnikami W6* i W6a**
e) przed wskaźnikiem W7***
f) przed każdym ruszeniem lokomotywy w ZT****
g) dla ostrzeżenia osób które stoją za blisko toru
h) przed każdym ruszeniem pociągu towarowego z ludźmi


* - Wskaźnik W6 : Oznacza, że należy dać sygnał Rp1 "Baczność". (Trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem) Ustawia się go z prawej strony toru do którego się odnosi patrząc w kierunku jazdy. Wskaźnika nie oświetla się.
** - Wskaźnik W6a : Oznacza, że należy dać sygnał Rp1 "Baczność" (trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem i wyobrażeniem pojazdu drogowego).  Ustawia się go przed przejazdami wszystkich kategorii. Nie oświetla się go.
*** - Wskaźnik W7 : Oznacza, że należy dawać sygnały Rp1 "Baczność" dla ostrzeżenia pracujących na torze. (Trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem i czarną literą "R").
**** - ZT, - Zakład Taboru

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp2 "Osłonić Pociąg"
Cztery długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy, powtarzane kilkakrotnie.

Sygnał Rp2 podaje maszynista gdy zajdzie potrzeba osłonięcia pociągu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp3 "Usunąć osłonę i wrócić do pociągu"
Jeden długi, jeden krótki, i znów jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp4 "Hamować Średnio"
Jeden krótki ton syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp5 "Hamować"
Trzy długie szybko po sobie następujące tony syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp6 "Odhamować Średnio"
Jeden długi i jeden krótki ton gwizdawką lub syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp7 "Odhamować"
Dwa długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sygnały : Rp4, Rp6 i Rp7 maszynista podaje w celu uregulowania prędkości jazdy pociągu, natomiast sygnał Rp5 dla zatrzymania pociągu.

Sygnały te są podawane gdy jest potrzebne współdziałanie drużyny konduktorskiej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp8 "Rozpocząć popychanie"
Dwa krótkie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy ciągnącej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp9 "Rozpocząć popychanie, pozostać przy pociągu"
Jeden krótki i jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy ciągnącej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp10 "Dalsze popychanie nie jest potrzebne. Odjechać od pociągu"
Cztery krótkie sygnały syreną lokomotywy ciągnącej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1) Jeżeli na przodzie pociągu są dwie lokomotywy sygnały podaje maszynista pierwszej lokomotywy.

2) Jeżeli na końcu pociągu są dwie lokomotywy popychające sygnał daje maszynista ostatniej lokomotywy popychającej.

3) Sygnał zatrzymania pociągu daje maszynista dowolnej lokomotywy.

4) W razie gdyby syrena lokomotywy uległa awarii dalsza jazda pociągu powinna odbywać się z zachowaniem największej ostrożności.

5) W razie uszkodzenia syreny lub gwizdawki sygnał Rp1 powinien być podany trąbką sygnałową.

6) Podczas mgły lub zamieci utrudniających widoczność w razie uszkodzenia syreny lokomotywy należy dojechać do najbliższej stacji ze zmniejszoną prędkością i zażądać lokomotywy pomocniczej.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp11 "Wsiadać"
Jeden długi ton gwizdawką ustną.

Sygnał Rp11 podaje się przed odjazdem pociągu pasażerskiego lub mieszanego. Należy podać go przed sygnałem Rp12.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rp12 "Gotów do odjazdu"
Sygnał Rp12 stosuje się przed odjazdem pociągu z drużyną konduktorską.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Informacje mają charakter wyłącznie informacyjny.

Ktoś wie, co to znaczy "długi ton", tzn. ile ona ma trwać?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sygnały zastępcze a plomby sins815 10 8 258 15.04.2020, 19:41
Ostatni post: Paweł Piotr
  Sygnały zastępcze na posterunku odgałęźnym szakal 15 11 255 09.02.2017, 12:01
Ostatni post: adrian199205

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.