Liczba postów: 215
Liczba wątków: 7
Dołączył: 25.07.2012
Reputacja:
0
dokladnie, do kategorii B. Ale szczerze mnie to zastanawia, gdzie te milion pasazerow na dworcu. Już nawet Warszawa Zachodnia czy Wschodnia więcej pasazerow wypuszcza ( tak mi się wydaje) , a ma niższa kategorie. To jest dla mnie ciekawostka.
Co do dworca a stacja, to przepraszam ;-)
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
Linia Kąkolewo - Leszno Grzybowo
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Liczba postów: 518
Liczba wątków: 16
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
3
Nie - wyraźnie napisałem z napędem elektrycznym a więc w podstawie jest silnik. Nie ma pędni.
[ Dodano: 2013-06-03, 21:42 ]
Podpowiedź 1: woj Lubuskie
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu
16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
Stare Drzewce
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
Żary
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Liczba postów: 518
Liczba wątków: 16
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
3
YES YES YES :-)
Co do takich urządzeń. (elektryczne suwakowe)
Do dzisiaj st. Żary /Żr4/
Do 1986 roku st. Żagań (wymieniono semafory na świetlne)
Do 1945 roku st. Lubsko (Urządzenia wywiezione i zamontowane we Wrocławiu Nadodrzu)
Do 1966 roku Gorzów Wlkp (tylko dobudowa przekaźnikowni z wymianą semaforów kształtowych na świetlne)
Do około 1990 st. Krzyż gdzie część semaforów do czasu wybudowania nowej nastawni przekaźnikowej była wymieniona na świetlne (dobudowana przekaźnikownia)
Piła - wymiana na świetlne (nie znam daty)
Chojnice (j/w) itd.............................
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu
16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
To może cofniemy się trochę w czasie - do XX lecia międzywojennego. Wielu z Was zapewne słyszało legendy o punktualności pociągów wg której było można nawet ustawiać zegarki...
Zaraz po wojnie problemem na wielu kolejach Europy było zapewnienie sprawnie działającego rozkładu jazdy. Właśnie w XX leciu wojennym Polski inżynier - Albert Czeczott - dzięki badaniom nad parowozami praktycznie wszystkich typów pracujących na PKP opracował metodę, która zapewniła bardzo wysoką punktualność przy jednoczesnej eksploatacji parowozów przy ich prędkości maksymalnej. Metoda okazała się tak skuteczna, że koleje Anglii, Niemiec, Francji, Rumunii i Włoch przysyłały swoich najlepszych inżynierów na ,,lekcje'' do prof. Czeczotta. Pytanie brzmi: w którym roku wprowadzono obowiązek stosowania na PKP ,,metody Czeczotta'' i z jaką dokładnością ustalano rozkład dla pociągów pasażerskich i towarowych?
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Liczba postów: 518
Liczba wątków: 16
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
3
W 1933 roku została wydana instrukcja o tytule:
Ujednostajnienie we wszystkich dyrekcjach P. K. P. sposobu określania obciążenia i czasów jazdy pociągów osobowych i towarowych
Chyba o to Ci chodziło :-)
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu
16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
Moje źródło mówi, że stało się to prędzej :-) Nie widzę też czasów
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Liczba postów: 518
Liczba wątków: 16
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
3
Instrukcja została wydana w 1933 roku i to nie podlega dyskusji:-) Co do reszty nie mam danych :-)
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu
16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
Rozbieżność z moimi danymi nie jest duża. Wg mojej wiedzy ten dokument wszedł w życie 15 maja 1931 roku. 2 lata nie jest dużą rozbieżnością czasu a i w opracowanie posiadane przez mnie mógł wkraść się błąd (mogę zeskanować jak trzeba).
Jeśli chodzi o dokładność w obliczaniu RJ wynosiła ona:
- 15 s dla pociągów pasażerskich
- 60 s dla pociągów towarowych
Ewentualny błąd w opracowaniu i brak innych kandydatów do odpowiedzi na korzyść odpowiadającego. Przekazuję pałeczkę ;-)
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Liczba postów: 518
Liczba wątków: 16
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
3
Zgadzam się z tobą . Ja pisałem o wydanej instrukcji w wersji książkowej a faktycznie mogła ona wejść wcześniej do życia :-)
Teraz moja zagadka: Jak zwykle OSTBAHN :-)
Dawny OSTBAHN (Berlin - Konigsberg) po 1945 roku na terenie RP został podzielony na nowe linie. Jakie w/g D29 i ile jest tych linii na polskim odcinku OSTBAHN
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej
http://www.gmfk.pl
Przesiadłem się z Windy na Ubuntu
16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 15
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
0
1. Tczew - Kostrzyn n/Odrą (- Kustrin) D29-203
2. Warszawa Wsch - Gdańsk Główny (Odcinek Tczew - Malbork) D29-9
3. Malbork - Braniewo (- Mamonovo) D29-204
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon