18.07.2012, 09:36
W latach 1980-ych zbudowano dla BAM-u dwa prototypowe spalinowozy czterosekcyjne serii 4TЭ10. Według Rakowa, nie sprawdziły się one w eksploatacji na Syberii, przekazano je do lokomotywowni Красный Лиман (Krasnyj Liman - miasto rejonowe na północy obwodu donieckiego, w aglomeracji Kramatorska - obecnie Ukraina), i dość szybko je rozpięto, uzyskując dwie lokomotywy trójsekcyjne i dwie wolne sekcje wewnętrzne.
Obecnie istnieją w eksploatacji czterosekcyjne 4ТЭ10С:
Wg http://scado.narod.ru/catalog2/r_t_4tae10s.htm w latach 1983-1987 zakład woroszyłowgradzki zbudował dla BAM-u 25 czterosekcyjnych loków, bazujących na konstrukcji ТЭ10М, z przystosowaniem dla BAM-u, czyli ciężkich zim: wprowadzone ogrzewanie przedziałów maszynowych, zmieniona konstrukcja chłodnic.
Numery inwentarzowe: 4ТЭ10С 0001 - 0025
Lok ma cztery silniki 10Д100 po 3000 KM każdy. Masa 552 t, nacisk osi 23 t, moc na haku 9090 KM.
Wg http://trainshistory.ru/lokomotivy/magi ... te10s.html
w 1983 r. zbudowano dwa prototypy, resztę maszyn zbudowano w latach 1985-1987.
Ilość wody w układzie chłodzenia jest większa niż w poprzednich seriach ТЭ10 i wynosi 1570 kg na sekcję (co daje 6280 kg na całą lokomotywę). Uniemożliwiono otwieranie komór chłodnicowych od wewnątrz.
Tu mamy filmik z lokiem nr 4ТЭ10с-0025 przejeżdżającym przez stację Otkosnaja (Kolej Dalekowschodnia - linia Komsomolsk n/Amurem - Sowiecka Gawań; kraj chabarowski)
http://www.youtube.com/watch?v=F5JVayFCiuo
4ТЭ10С-0002 jedzie przez Przełęcz Kuzniecowską (linia jak wyżej):
http://www.youtube.com/watch?v=h6N9CYgHRI0
4ТЭ10С-0005 и тепловоз-толкач 3ТЭ10М-К-139
Aktualny wykaz lokomotyw 4TЭ10с z przydziałem do dyrekcji okręgowej RŻD i
lokomotywowni według <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> :
№ Дорога Депо
4ТЭ10С-0001 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0002 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0004 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0005 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0006 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0008 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0011 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-6 Уссурийск
4ТЭ10С-0013 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0014 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0016 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0017 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0018 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0019 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0022 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0023 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0024 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0025 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
Dodaję: 4ТЭ10С-0005 (z 3ТЭ10М-К-139 na popychu) na szlaku Косграмбо - Откосная, linii Комсомольск-на-Амуре - Советская Гавань
http://www.youtube.com/watch?v=Do0sFAXfpLk
Obecnie istnieją w eksploatacji czterosekcyjne 4ТЭ10С:
Wg http://scado.narod.ru/catalog2/r_t_4tae10s.htm w latach 1983-1987 zakład woroszyłowgradzki zbudował dla BAM-u 25 czterosekcyjnych loków, bazujących na konstrukcji ТЭ10М, z przystosowaniem dla BAM-u, czyli ciężkich zim: wprowadzone ogrzewanie przedziałów maszynowych, zmieniona konstrukcja chłodnic.
Numery inwentarzowe: 4ТЭ10С 0001 - 0025
Lok ma cztery silniki 10Д100 po 3000 KM każdy. Masa 552 t, nacisk osi 23 t, moc na haku 9090 KM.
Wg http://trainshistory.ru/lokomotivy/magi ... te10s.html
w 1983 r. zbudowano dwa prototypy, resztę maszyn zbudowano w latach 1985-1987.
Ilość wody w układzie chłodzenia jest większa niż w poprzednich seriach ТЭ10 i wynosi 1570 kg na sekcję (co daje 6280 kg na całą lokomotywę). Uniemożliwiono otwieranie komór chłodnicowych od wewnątrz.
Tu mamy filmik z lokiem nr 4ТЭ10с-0025 przejeżdżającym przez stację Otkosnaja (Kolej Dalekowschodnia - linia Komsomolsk n/Amurem - Sowiecka Gawań; kraj chabarowski)
http://www.youtube.com/watch?v=F5JVayFCiuo
4ТЭ10С-0002 jedzie przez Przełęcz Kuzniecowską (linia jak wyżej):
http://www.youtube.com/watch?v=h6N9CYgHRI0
4ТЭ10С-0005 и тепловоз-толкач 3ТЭ10М-К-139
Aktualny wykaz lokomotyw 4TЭ10с z przydziałem do dyrekcji okręgowej RŻD i
lokomotywowni według <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> :
№ Дорога Депо
4ТЭ10С-0001 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0002 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0004 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0005 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0006 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0008 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0011 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-6 Уссурийск
4ТЭ10С-0013 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0014 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0016 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0017 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0018 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0019 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0022 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
4ТЭ10С-0023 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0024 Дальневосточная железная дорога ТЧЭ-11 Тында
4ТЭ10С-0025 Дальневосточная железная дорога ТЧ-9 Комсомольск
Dodaję: 4ТЭ10С-0005 (z 3ТЭ10М-К-139 na popychu) na szlaku Косграмбо - Откосная, linii Комсомольск-на-Амуре - Советская Гавань
http://www.youtube.com/watch?v=Do0sFAXfpLk
Romek_L