Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Dość poważne cięcia w Krakowskich Mistrzejowicach.
Poszły linie 21 obsługujące odcinek Mistrzejowice-Kopiec wandy
A także poważnie ograniczono 14 Mistrzejowice-Bronowice
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Jak zwykle niski potok podróżnych...
Ale to już jakiś czas temu zrobiono. Zresztą co dziwne to dzielnica się rozwija ilość autobusów stojących w korkach rośnie, a składy tramwajowe ograniczają.
Zresztą podobno i dworzec MPK Mistrzejowice także zamknięty.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
@Kris 123
Linia 21 nigdy nie jeździła z Mistrzejowic tylko z osiedla Piastów do Pleszowa i kursuje nadal.
Co do "14" to zmniejszenie częstotliwości kursowania tej lini spowodowane było uruchomienie lini 20 z Małego Płaszowa do Bronowic która od Ronda Grzegórzeckiego dubluje się z "14". Swoją drogą to niegłupie by było uruchomienie lini uzupełniającej dla "14" kursującej na trasie Mistrzejwice-Mały Płaszów przynajmniej w godzinach szczytu.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
A która linia jeździła z Mistrzejowic na Kopiec Wandy?
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Do czerwca 2009 na tej trasie kursował tramwaj lini #20, lecz wraz z wprowadzeniem wakacyjnego rozkładu jazdy linia ta została zawieszona na okres wakacji, a po wakacjach zlikwidowana.
Jednak w zamian została przetrasowana na trasę #20 linia #17 os. Piastów-Kopiec Wandy, która wcześniej była linią szczytową, a po likwidacji #20 stała się linią całodzienną kursującą we wszystkie dni tygodnia. Początkowo #17 w godzinach szczytu miała wydłużonych kilka kursów do Walcowni, ale podczas kolejnej korekty rozkładu te kursy zostały zlikwidowane.
Także linia #16 Mistrzejowice-Walcownia która wcześniej była linią szczytową została "przerobiona" na całodzienną kursującą we wszystkie dni tygodnia.
Od sierpnia 2010 linia #20 zaczęła kursować z Bronowic po nowo wybudowanej lini tramwajowej do ul. Nowohuckiej, a od listopada po ukończeniu drugiego odcinka tej lini kursuje do pętli Mały Płaszów.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
A powiedz co bylo przyczyną likwidacji tramwaju #20?
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Linia #20 kursująca na trasie Mistrzejowice-Kopiec Wandy była linią szczytową, podobnie jak i linie #16 i #17. Dodatkowo linie #16 i #17 dublowały się ze sobą. Po likwidacji #20 i przetrasowaniu #17 po prostu z trzech lini szczytowych zrobiono dwie całodzienne, a do tego zlikwidowano zbędne "duble" więc myślę że ta zmiana wyszła raczej na plus. :-D
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
A ciekawem ile ludzi jeździło #20. Kiedyś nim jechałem i były 2 osoby. A sam Kopiec też mało zadbany.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Ja osobiście mało bywam w Hucie więc nie zabardzo się orientuję jak wygląda tam frekwencja w komunikacji. Ale skoro widziałeś jaka była frekfencja w #20 to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego została zlikwidowana. :-)
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Tak jak wspomniałem wcześniej nie jestem częstym bywalcem w tych rejonach więc na ten temat żadnych informacji nie posiadam. Co do kursowanie tramwjów w tym rejonie to wiem tylko tyle że tamtędy kursują 3 linie (w tym jedna do ścisłego centrum Krakowa) i myślę że to wystarcza.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
14, 9, 16, a kiedyś była i na Kopiec i 1 na Salwator.
//edit by Obleśny Szczur
Nazwy własne z wielkiej litery.
Szykują się zmiany w cenach biletów. Mogą być poważne podwyżki. Mają zniknąć bilety jednorazowe, a ich miejsce mają zająć bilety czasowe 15/30/60 minutowe. A co za tym idzie będzie drożej...
//edit by Obleśny Szczur
Posty scaliłem.