Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kto płaci resztę pieniędzy za ulgę?
#31
W kwestii biletów miesięcznych, co są zniżką dla stałego klienta po prostu, to tragiczne w PKP jest własnie rozdzielenie na wiele spółeczek. I to jest najbardziej negatywny tego efekt. Gdyby była rzeczywiście jakaś konkurencja (bo jeżeli ona jest, to niestety tylko z nakazu władz...), to pal sześć. Ale przed przejęciem pospiesznych przez IC bilet miesięczny dawał gwarancję jazdy i pospiesznym i osobowym. A teraz? No i oczywiście nowe spółeczki regionalne to jeszcze potęgują...
Odpowiedz

#32
radix49 napisał(a):przed przejęciem pospiesznych przez IC bilet miesięczny dawał gwarancję jazdy i pospiesznym i osobowym. A teraz?

Teraz jeszcze do niedawna (!!!) bilet miesięczny na TLK dawał możliwość jazdy pociągiem KM!

To było wiele lat po podziale na "spółeczki", na którym tak wszyscy chętnie wieszają psy. I to był dowód, że dopóki się chciało, to się dawało, podział w niczym nie przeszkadzał. A teraz niechcesię (dzielić sprawiedliwie wpływami z biletów), no to KM pokazały takiego wała.

Nie ma to wiele wspólnego z podziałem.

Inny przykład - honorowanie biletów PR w AR, KŚ, KD, KW, KM. Wspólny bilet miesięczny SKM+PR. Honorowanie biletów ZTM Warszawa w poc. interREGIO. Taryfa związkowa VBB na relacji Szczecin-Berlin (w pociągach prowadzonych na terenie Polski jako PR).

Itd, itd. Można długo wymieniać. To tylko PKP Intercity ma wiecznie problem z dogadywaniem się z innymi przewoźnikami. Nie jest to wina podziału, tylko betonowego myślenia i krótkowzrocznej chytrości.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#33
Jesteś widzę zwolennikiem teorii posiadania ciastka i zjedzenia ciastka. Albo maja być oddzielne, albo mają być wspólne. Akurat nic dziwnego, że IC nie chce się dogadywać z tymi, z którymi, przynajmniej w teorii ma konkurować.

Pewnie bilety regionalne spółeczki będą honorować jakiś czas. Ale jak długo?
Znając proces podziału PKS, nie sądzę, żeby to miało trwać długo. Na początku PKS się podzielił na 17 oddziałów. Potem na poszczególne jednostki bliżej przypominające dzisiejsze powiaty. Nawet wszelkie zniżki dla kierowców i ich rodzin zniknęły.

Jedynym sposobem na odwrócenie tej tendencji, to związki regionalne takie jak VBB. Ale to wtedy ktoś musi dosypać kasy. Dokładnie tak jak ktoś musiał dosypać kasy, żeby KM wpuszczały ludzi z biletami ZTM...
Odpowiedz

#34
radix49 napisał(a):Jesteś widzę zwolennikiem teorii posiadania ciastka i zjedzenia ciastka. Albo maja być oddzielne, albo mają być wspólne.

Jestem obserwatorem dobrych rozwiązań, np. zza zachodniej granicy. W Niemczech istnieje kilkuset (!!!) konkurujących ze sobą operatorów pociągów pasażerskich. I jakoś udaje się je powiązać bardzo spójnymi taryfami, dogodnymi rozkładami, kulturalną obsłguą pasażera bez zrzucania odpowiedzialności na inną spółkę.

To nie w podziale jest problem, i proszę nie bredzić o jakichś teoriach i ciastkach.

radix49 napisał(a):tak jak ktoś musiał dosypać kasy, żeby KM wpuszczały ludzi z biletami ZTM...

To tylko kolejny dowód, że da się.

[ Dodano: 2012-11-19, 20:14 ]
I naprawdę nie widzę problemu (poza betonowym myśleniem), żeby IC i PR wprowadziły wspólny bilet miesięczny np. na połączenia Łódź-Warszawa, i rozliczały się między sobą co do przejazdu (co do sztuki). Cała niezbędna do tego infrastruktura techniczna już istnieje.

Zachęta dla pasażerów będzie oczywista, a konkurencja będzie między operatorami o najlepsze godziny i o przyciągnięcie pasażera.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#35
Co do tego wspólnego rozliczania się PR i IC to jest taki problem, że PR są kontrahentem mało wiarygodnym finansowo. Masę kasy wisi PR wobec IC i IC nie chce żadnych możliwości współpracy z IC. A że się KM, jako podmiotowi, w którym PR ma udziały dostało, to inna sprawa.
Czyli problemem jest kasa. Jak ktoś dosypie odpowiednią ilość kasy to da się zrobić wspólny bilet miesięczny na większość przewoźników w całym kraju. :-)
Odpowiedz

#36
Gdyby na każdej stacyjce była kasa zarówno IC jak i PR wówczas nie byłoby żadnego problemu, ale to rodzi kolejne problemy obsługi, bo co zrobić w sytuacji kiedy przez dane miasto jedzie tylko jeden pociąg jakieś spółki, np. Zamość, Gorzów?

Bilety miesięczne powinny obejmować połączenia osobowe i dawne pośpieszne. To gwarantuje bezpieczeństwo dla osób, które w ten sposób dojeżdżają do pracy czy szkoly.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#37
W ogóle w tym kontekście, to ja nie wiem czy miało sens oddanie pospiesznych do IC... Ta właśnie zmiana spowodowała, że dzisiaj nie ma wspólnego biletu na obecne TLK i Regio...
Odpowiedz

#38
radix49 napisał(a):Masę kasy wisi PR wobec IC

Tak? Ile konkretnie?

radix49 napisał(a):KM, jako podmiotowi, w którym PR ma udziały

Tak? Ile konkretnie? Masz bardzo nieaktualne dane, sprzed stycznia 2008...

pitagoras23 napisał(a):na każdej stacyjce była kasa zarówno IC jak i PR wówczas nie byłoby żadnego problemu

O, zarąbisty pomysł na przedstawienie, na czym polega ukryte bezrobocie!!!
Skoro na stacyjce jest roboty dla kasjera na 1 etat, ale na siłę postawimy dwie kasy, to każda z kasjerek wykona 1/2 etatu realnej pracy, a na 1/2 etatu zrealizuje ukryte bezrobocie. Formalnie na stacyjce będzie zatrudnienia na 2 etaty, ale realnej pracy nadal będzie tylko na jeden. Dzięki, pitagoras23!

pitagoras23 napisał(a):To gwarantuje bezpieczeństwo dla osób, które w ten sposób dojeżdżają do pracy czy szkoly.

Nie bezpieczeństwo, tylko komfort, wygodę, prostotę taryfy.
Bezpieczeństwo (rozumiem że chodzi Ci o sytuacje gdy jakiś pociąg danego dnia nie dojedzie do celu) gwarantuje dyrektywa WE mówiąca o prawach pasażera - jeśli pociąg danej spółki nie przyjechał i nie przyjedzie przez najbliższe 60 minut, podróżny ma prawo podróżować innym, nawet innej spółki lub innej kategorii (po ustaleniu z obslugą).

[ Dodano: 2012-11-20, 09:54 ]
radix49 napisał(a):Ta właśnie zmiana spowodowała, że dzisiaj nie ma wspólnego biletu na obecne TLK i Regio...

Ale za to jest na Ex i TLK! Ha.

Naprawdę, połączenie wszystkiego w jednego wielkiego gluta nie jest jedynym sposobem na dogadanie się w sprawie wspólnych biletów! Wystarczyłoby chcieć (wymusić urzędowo, itp.)

Swoją drogą, to faktycznie bardzo dziwne że nie ma wspólnej taryfy REGIO i TLK, przecież obie kategorie są dofinansowane. Wprawdzie z różnych budżetów, ale jednak oba z nich państwowe. Chyba jeszcze nikt o tym nie pomyślał z takiego punktu widzenia.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#39
psim napisał(a):
radix49 napisał(a):Masę kasy wisi PR wobec IC

Tak? Ile konkretnie?

Nie wiem dokładnie. Wiem jedynie, że wisiało sporo za wynajem pomieszczeń na kasy. Jeszcze w 2011 im to wypominali, ale sytuacja finansowa PR się za wiele nie polepszyła...

psim napisał(a):
radix49 napisał(a):Ta właśnie zmiana spowodowała, że dzisiaj nie ma wspólnego biletu na obecne TLK i Regio...

Ale za to jest na Ex i TLK! Ha.

Teraz to dałeś jak tow. "Wiesław", który swego czasu twierdził, że to nic chleb i masło zdrożały, ale za to lokomotywy staniały... :-D
No bo jaka jest ilość chętnych do skorzystania z Regio + TLK na miesięcznym, a jaka ilość do skorzystania z Ex i TLK na pospiesznym?
Podejrzewam, że pierwszych tysiące w skali kraju, a drugich co najwyżej dziesiątki...
Odpowiedz

#40
radix49 napisał(a):Teraz to dałeś jak tow. "Wiesław", który swego czasu twierdził, że to nic chleb i masło zdrożały, ale za to lokomotywy staniały... :-D

:-D

radix49 napisał(a):No bo jaka jest ilość chętnych do skorzystania z Regio + TLK na miesięcznym, a jaka ilość do skorzystania z Ex i TLK na pospiesznym?
Podejrzewam, że pierwszych tysiące w skali kraju, a drugich co najwyżej dziesiątki...

Tak w ogóle to nasza dyskusja jest niepoważna i dowodzi naszego dyletanctwa w temacie, żaden z nas nie sprawdził tego o co się spieramy. Niespodzianka:

Cytat:W pociągach REGIO Spółki „Przewozy Regionalne” honorowane są bilety.
okresowe odcinkowe imienne:
- na przejazdy pociągami TLK wg taryfy pospiesznej zgodnie z Taryfą przewozową
Spółki „PKP Intercity” (TP-IC),

źródło: http://intercity.pl/pl/site/niezbednik- ... nikow.html

Dziękuję, miłego dnia!
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#41
Nawzajem.
Ale to jest ta jedna z nielicznych chwil, w której się cieszę, że się myliłem. :-)
Odpowiedz

#42
psim napisał(a):W Niemczech roczna BahnCard100 kosztuje 3 990€ = 16 567 zł (na drugą klasę). Intercity za jej odpowiednik życzy sobie, bagatela, 14 600 zł - na okaziciela, imienna - 9 900 zł.

Należałoby jeszcze wspomnieć o tym ile to jest niemieckich średnich krajowych to 3 990€, a ile polskich suma 14 600 zł
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#43
psim napisał(a):
Cytat:W pociągach REGIO Spółki „Przewozy Regionalne” honorowane są bilety.
okresowe odcinkowe imienne:
- na przejazdy pociągami TLK wg taryfy pospiesznej zgodnie z Taryfą przewozową
Spółki „PKP Intercity” (TP-IC),


źródło: http://intercity.pl/pl/si...zewoznikow.html

Wczytując się jednak dalej powstał mi mały mętlik w głowie. Wynika z tego, że te bilety mogą być honorowane zawsze i wszędzie, ale też można wywnioskować, że honorują tylko w wypadku zaistnienia dalej podanych sytuacji awaryjnych.
Odpowiedz

#44
W przypadku sytuacji awaryjnych honorowane są wszystkie rodzaje biletów (także jednorazowe), więc spokojnie. Cytowany fragment odnosi się do okresowych imiennych.

Zresztą, porównaj z innymi przewoźnikami (KŚ, KD) wymienionymi na linkowanej przez psima stronie - tam miesięczne TLK nie są standardowo honorowane, co tylko potwierdza moją tezę, że Przewozy Regionalne są JEDYNYM przewoźnikiem który poważnie podchodzi do tematu wzajemnego honorowania biletów i któremu na tym zależy. I wielka szkoda będzie, jeśli PR upadną/zostaną zmarginalizowane i ta wartość zostanie roztrwoniona.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.