Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01.02.2013
Reputacja:
0
Witam, jakieś pół godziny temu na kanale Ratunkowym (150,500 MHz) usłyszałem sygnał Radio-Stop, potem komentarz "jakiś idiota włączył sygnał".
Czy możliwe że jakiś pociąg został zatrzymany?
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Kanał 8 to nie jest kanał szlakowy. Zazwyczaj używają go kolejarze do luźnych pogawędek. Pierwotnie był to kanał dyspozytorów lokomotywowni, ale nie spotkałem się jeszcze żeby był do tego używany.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Po zadziałaniu sygnału Alarmowego RadioStop maszynista ma obowiązek po wcześniejszym wyłączenie radia i odczekaniu chwili przełączyć się na kanał 8 w celu kontaktu z dyżurnym czy z osobą która nadała ten sygnał.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Mariusz W., wiadomo, że wszystko 'zależy'. W Lesznie gadają na ósemce. Za to we Wrocławiu, faktycznie kanał jest używany zgodnie z przeznaczeniem.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01.02.2013
Reputacja:
0
Żeby nie zakładać nowego tematu, założyłem trochę wyższy maszt na dach do mojego Dipola.
Myślałem że polepszy mi się odbiór, a tutaj cyfrówka mi leci (jak na policji). Głównie leci na Kanale 2, 6 i 10 (Radio-Stop?!).
Na PKP w ogóle istnieje cyfra? ;-D
Liczba postów: 92
Liczba wątków: 2
Dołączył: 15.02.2011
Reputacja:
0
A jak to wygląda organizacyjnie? Jest załóżmy stacja Wrocław Główny, ma dwa kanały (szlakowe?) a jak wygląda sytuacja z kanałami manewrowymi itd? I na jakim kanale podawane są odjazdy pociągów? To pytanie w sumie może dotyczyć każdej stacji, z góry dzięki za odpowiedź
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Jeżeli stacja jest tak wielka że ma kilka grup i każda ma inny kanał np Xa R1 Xb R4 Xc R6 to rozmawiamy na kanale który obowiązuje w danej grupie.
Liczba postów: 92
Liczba wątków: 2
Dołączył: 15.02.2011
Reputacja:
0
A ma ktoś może częstotliwośći manewrowe itd dla stacji Wrocławia?