Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belka bujakowa, skrętna, czop, cięgna
#1
Witam panowie.

Tak nie do końca rozumiem kwestie belki bujakowej / skrętnej - gdzie to sie stosuje, jak to dokładnie działa. Może mi ktoś to wytłumaczyć? Przecież do przeniesienia siły poruszającej loko z wózka na rame służy czop skrętu albo cięgna...
Proszę o pomoc.
Odpowiedz

#2
http://www.transportszynowy.pl/kolopiswozkidyn.php
Tu jest chyba tak najlepiej pokazane.
Belka bujakowa i skrętowa stanowią jeden ze stopni odsprężynowania lub tak jak w przypadlku wózków Diamoda lub 2XT jest jedynym stopniem.
Belka bujakowa od skrętowej różni się tym, że belka bujakowa jest połączona obrotowo miedzy ostoją pojazdu a nią samą zaś belka skrętowa ma połączenie obrotowe między ramą wózka.

Jeszcze tak ode mnie i z pomocą ruskiej strony jak to działa na przykładzie wagonowego wózka.
http://www.pomogala.ru/konstrukt_images/page_18_3.JPG
Ciężar wagonu za pomocą czopa skrętu 9 i ślizgów 11 jest przenoszony na belkę bujakową 10 różne siły poprzeczne i wzdłużne przenoszone są tylko prze czop skrętu, zaś ślizgi trzymają tylko żeby pudło się na boki nie chwiało.
Dalszym elementem są sprężyny śrubowe 4 i wieszaki 3 które przenoszą wszystkie oddziaływania góra-dół z belki bujakowej na ramę wózka.
Dlatego ze sprężyny śrubowe nie przenoszą żadnych poprzecznych sił (bo wykrzywiają się na boki) wszelkie siły wzdłużne (np od hamowania) i poprzeczne (np jazda po rozjazdach na bok) drążkami 6 oraz zderzakami A i b na tym rysunku http://www.pomogala.ru/konstrukt_images/page_18_4.JPG
Oczywiście już te rozwiązania do przenoszenia sił są różne w zależności od konstrukcji wózka np. w EU07 nie ma zderzaków B za to cięgła 6 są dużo masywniejsze bo muszą przenosić duże siły.
Odpowiedz

#3
Dzięki kolego, rozjaśniłeś mi temat! Do zamknięcia Smile
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.