Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nastawnica mechaniczna scentralizowana
#1
Witam wszystkich.

Na to forum skierowała mnie swego rodzaju desperacja. Otóż podczas planowania naprawy i przebudowy nastawnicy mechanicznej scentralizowanej w byłym Technikum Kolejowym w Poznaniu (dzisiaj jest to Zespół Szkół Komunikacji) natknęliśmy na ścianę w postaci braku części.

Moje pytanie:
czy nie wiecie gdzie są takie urządzenia zdewastowane na jakiejś nieczynnej nastawni lub gdzie będą takie rozbierać?

Dodam, że: IZ Poznań nic nie rozbiera, a z IZ Gdynia coś może dostaniemy ale nie wiemy jeszcze co i kiedy.

Z poszukiwanych rzeczy:
-dźwignie sygnałowe
-elementy suwaków
-wykluczniki

Ten ostatni element to to, co odblokowuje ruch suwaka sygnałowego po podaniu bloku przebiegowo-utwierdzającego.

Dla ciekawych zdjęcie naszego aparatu:
http://img546.imageshack.us/img546/110/ ... lokowy.jpg

Aha, moją autentyczność może potwierdzić speedy (nie wiem jaki ma nick na forum).
Odpowiedz

#2
Może PLK maja takie części, pytaliście?
Odpowiedz

#3
Tak jak pisałem:

W Poznaniu nic nie ma
Z Gdyni coś może będzie ale najpierw muszą przebudować urządzenia na innej stacji i zobaczą co im zostanie.

Biuro automatyki i biuro sprzedaży też nic w tej chwili nie mają, i nie wiedzą kiedy coś będą mieli. Osobiście wiem, że na kilku posterunkach jeszcze parę lat temu te urządzenia leżały zdewastowane i nikomu nie potrzebne (wtedy jeszcze nie robiliśmy na tej makiecie), ale już je wywieźli.

My się bardzo chętnie nawet przerdzewiałym złomem zaopiekujemy. Naprawa i odmalowanie zajmą więcej czasu ale jak zacznie działać to będziemy mieli większą satysfakcję.
Odpowiedz

#4
A próbowaliście uderzać bezpośrednio do pracowników? Sporo rzeczy na kolei jest, a nie ma ich na stanie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
Tam gdzie byliśmy tam pytaliśmy, i jak na razie nic. Ale zejście wszystkich działek automatyków jest jakby niemożliwe.
Odpowiedz

#6
Naczelnicy sekcji? Zawiadowcy?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
Tu jest mały problem. Otóż na stronie PLK są telefony i adresy do zakładów. Natomiast nie do każdej sekcji telefon da się tak po prostu znaleźć. Potrzebowałem niedawno telefon do Piły i IZ Szczecin łaskawie po ponad miesiącu oczekiwania przesłał mi go, dlatego z obdzwonieniem wszystkich jest ciężko, ale powoli dzwonimy gdzie się da.

Pytamy jak tylko mamy okazję. Gdzie ktoś z nas jedzie to pyta, za równo oficjalnie jak i nieoficjalnie. Pytamy dyżurnych, naczelników, automatyków, zwiadwców ale jak na razie bez efektów.
Odpowiedz

#8
tarpaw,

Witam ucznia z Fredry 13 :-)

Wyślij oficjalne pismo że szkoły gdzie są przebudowywane/likwidowane urządzenia SRK mechaniczne.
Podaję Ci nastawnie gdzie są takie urządzenia nieczynne i zamknięte:
1. Stacja Santok nieczynna nastawnia Sn1 (zabezpieczona)
2. Konotop i inne stacje na pozamykanych liniach w tej okolicy

A teraz jak pisać do PLK bo sam pisałem ostatnio i już po około 1 godzinie miałem telefon od zastępcy dyrektora:

zobacz na mojej stronie http://www.csmk.cal.pl

czwarte od góry pod tytułem :

"Rozbiórka dawnego toru ładunkowego w Cieszynie..."

W piśmie wystarczy napisać o dewastacji, sabotażu itd ale no najpierw musisz znaleźć taką nastawnię. Szybko Ci odpowiedzą
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#9
Dzięki za radę. Nie było mnie tu dawno, bo znalazłem nawet dwie stacje z zapomnianymi przez PLK urządzeniami (obie blisko siebie). Z pewnych przyczyn nie napiszę na jakiej to zamkniętej linii są. Dodam jedynie, że urządzeń nie rozkradziono bo na tych stacjach mieszkają staży dyżurni. Jak się zrobi jakaś konkretna pogoda to jadę rozmawiać z nimi. Z resztą w przeciągu 2 lat mają rozbierać Poznań Dębiec i potem Poznań Wola w ramach budowy LCS Wrocław i LCS-a na szczecin. A z ISE Poznań Główny jestem w sanie coś wyciągnąć bez większych problemów.

Jak tylko zrobi się cieplej jadę na rekonesans i po parę zdjęć.

Dzięki za pomoc
Odpowiedz

#10
Kolego.

Nie wiem czy już coś znalazłeś i o to Ci chodzi - zdjęcia już nie ma na imageshacku, ale...
Stacja Międzychód miała bardzo dobrze zachowaną infrastrukturę na nastawni. Jeszcze kilka lat temu dróżnik widząc me niesłabnące od godziny zainteresowanie torami najpierw mnie wylegitymował a potem sam zaprosił na zwiedzanie :-).
Wtedy jeszcze odbywały się pojedyncze przewozy towarowe. Na dzień dzisiejszy jedyne pociągi są w okresie letnim a i tak wszystko jest na rozkazach pisemnych i bieganiu z kluczem, bo nastawnia ma zabezpieczone szyby blachą falistą. Może powinieneś uderzyć tam? Bo to co macie na Fredry zawsze przypomina mi Międzychód - no może poza makietą na pierwszym piętrze Smile
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Chemiczna/mechaniczna stablizacja(wzmocnienie) podsypki kolejowej Bryn87 1 3 590 19.08.2011, 17:33
Ostatni post: el_toro

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.