Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pociąg, za którym tęsknię
#1
Strasznie bym chciał, żeby go reanimowali, tzn trasę oczywiście Smile Niestety, jak to czytam, to marne szanse chyba

http://www.prw.pl/articles/view/28275/a ... las-zobacz

Macie swoje pociągi sentymentalne ?
Odpowiedz

#2
Pociąg pospieszny „Czcibor” (czasami również jako „Czcibór”) relacji Wrocław Główny – Szczecin Główny oraz relacji powrotnej, w ostatnich rozkładach kursowania również w sezonie wakacyjnym, wydłużony do Świnoujścia. Kursował od 1997 do 2006. Nazwa od brata Mieszka I, pociąg przejeżdżał kilkadziesiąt km od miejsca zwycięskiej Bitwy pod Cedynią, w której dowodził.
Prowadziły go EU07. Niby zwykły pospieszny, nawet nie rzeźnia, nie miał nigdy restauracyjnego – miał go jego wakacyjny odpowiednik, ale wtedy ten odpowiednik nie był jeszcze „Czciborem”. Sentyment dlatego, że jest to ostatni całoroczny pociąg pospieszny pokonujący niemal całą Nadodrzankę, bez obwodnicy Rzepina. Miałem okazję obserwować jego ostatni kurs i jakoś tak mocno utkwił mi w pamięci.

Zdjęcie: http://www.flotoma.pl/grafika/bb033.jpg
Odpowiedz

#3
"Solina" ze stodołami.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#4
Regio relacji Jaw. Szczakowa - Bolęcin. Nigdy niestety nie miałem okazji przejechać się tym regio z racji tego w 1981 roku zawiesili ruch pasażerski na tej lini. No i nie będę miał bo na miejscu gdzie leżały kiedyś tory jest teraz obwodnica. Ale marzy mi się wsiąść do pociągu na Stacji Jaworzno która też już niestety nie istnieje. :-(
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

#5
kebeka ja też mam taką tęsknotę za połączeniem, które nie dane było mi zaliczyć z racji tego iż uwalili tam ruch już w 1986, a mówię tutaj o połączeniu Jelenia Góra - Kamienna Góra przez Mysłakowice, Kowary i Ogorzelec.

Prawdziwa kolej karkonoska, przebijająca się z Kotliny Jeleniogórskiej do Bramy Lubawskiej i podnóży Gór Kamiennych przez Przełęcz Okraj pomiędzy masywem Karkonoszy a Rudawami Janowickimi. Wiele bardzo ostrych ciasnych łuków, duże nachylenia toru i strome podjazdy, wiadukty z przepaściami, najwyżej położony i jeden z najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce, niesamowite piękne widoki na góry i kotliny w dole, a to wszystko obsługiwane Tekatkami i Teigrekami wagonikami dwuosiowymi, ryflakami itd. Latem całą linię zaliczę pieszo, łącznie z odgałęzieniem do Karpacza :-)

Na razie linię mam zjechaną autobusem (który ma przystanki dokładnie tam gdzie kiedyś zatrzymywał się pociąg i jego droga biegnie często niemalże wzdłuż torów) i moja tęsknota bierze się z tego iż widziałem z okien autobusu w jak pięknym położeniu wiedzie ten szlak i jakie są stamtąd widoki ;-)
Odpowiedz

#6
Nysa - Kamieniec.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#7
kebeka napisał(a):Regio relacji Jaw. Szczakowa - Bolęcin. Nigdy niestety nie miałem okazji przejechać się tym regio z racji tego w 1981 roku zawiesili ruch pasażerski na tej lini. No i nie będę miał bo na miejscu gdzie leżały kiedyś tory jest teraz obwodnica. Ale marzy mi się wsiąść do pociągu na Stacji Jaworzno która też już niestety nie istnieje. :-(
Wtedy jeszcze nikt nie marzył o nadawaniu dziwnych nazw kategorii pociągów. :lol:

Czemu ten wątek jest w dziale "Polska zachodnia"?
Odpowiedz

#8
Zdecydowanie osobówki Szczecin - Trzebież Szczeciński. Wcześniej nim się przeprowadziłem mieszkałem w bloku prawie naprzeciwko torowiska, tuż przy stacji Szczecin Turzyn. Naprawdę, żal serce ściska jak widzę dzisiaj stacją Szczecin Turzyn, gdzie niedawno rozebrali wiaty, zlikwidowali przejście podziemne...
Odpowiedz

#9
Maniek, napisałem tak żeby wiadomo było o co chodzi bo przecież pośpieszny to to nie był :-P
Kolejowe Jaworzno Lubisz To ?
Odpowiedz

#10
Ja tęsknię bardzo za pociągiem, który kursuje nadal ale już na innej trasie - mianowicie chodzi mi o TLK Przemyślanin.

Kto mnie zna ten wie, że na rozkładzie znam się średnio, nazwy pociągów wypadają mi z głowy ale akurat ta nazwa nigdy z głowy mi nie wypadnie. Dziesiątki razy podróżowałem nim z Rawicza w stronę morza, kolejne wiele razy na południe. Pociąg ten miał dla mnie ogromne znaczenie i czułem z nim ogromny związek - dzięki podróżom tym pociągiem zainteresowałem się koleją i wybrałem swoje życiowe hobby. Jestem pełen nadziei, że Przemyślanin wróci na linię 271, wtedy na pewno zdecyduję się na pokonanie całej trasy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#11
Ja natomiast tęsknie za pociągami Nysa - Głuchołazy oraz Nysa - Kamieniec Ząbkowicki. Jako dziecko często nimi jeździłem. Szczególnie do Jesenika przez Głuchołazy. Teraz to niestety niemożliwe. :-|
Dobrze, że chociaż z Głuchołaz jeszcze coś jeździ do Czech. :-)
Odpowiedz

#12
Ja tęsknie za pociągiem Jasło–Skołyszyn. Gdyż od 2006 roku nie zatrzymują się tam pociągi a od 2009 nie jadą tam pociągi pośpieszne. Mam nadzieje że po remoncie linii 108 znowu będą pociągi jezdzić.
Odpowiedz

#13
Udało mi się wczoraj kupić mapę sieci kolejowej z 1974 r. Realnie łza się w oku kręci gdy spoglądam na Dolny Śląsk i kolejową pajęczynę na południu województwa. Linia do Karpacza, Leśnej, Radkowa, Świeradowa Zdr., Bogatyni...

Może macie jakieś wspomnienia związane z pociągami z tamtych rejonów?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#14
Te mapki to jest ogólnie masakra, nóż się otwiera kiedy porównuje się z dzisiejszymi. Choć swoją drogą jak patrzę na mapki sieci kolejowej w Europie to wypadamy mimo to całkiem przyzwoicie.

Jeszcze dodam od siebie, że może o tyle nie tęsknie ale marzy mi się powrót REGIO Karmazyn relacji Wrocław Gł - Szczecin Gł - Kamień Pomorski
Odpowiedz

#15
rysiogeniusz napisał(a):Jeszcze dodam od siebie, że może o tyle nie tęsknie ale marzy mi się powrót REGIO Karmazyn relacji Wrocław Gł - Szczecin Gł - Kamień Pomorski
Ah, to był pociąg!
W rozkładzie 2008/2009 kursował w relacji Wrocław Główny – Kamień Pomorski i z powrotem. Na powrocie nie zatrzymywał się w Jarszewie, Rurce i Szczecinie Załomiu.
W rozkładzie 2009/2010 kursował w relacji Wrocław Główny – Świnoujście Port (potem skrócono do Świnoujścia) i Świnoujście – Wrocław Główny. Od tego rozkładu przestał zatrzymywać się w Głogowie Hucie i Wróblinie Głogowskim. W kierunku do Wrocławia na odc. od Świnoujścia do Szczecina Dąbia zatrzymywał się tylko w Międzyzdrojach, Warnowie, Ładzinie, Wysokiej Kamieńskiej, Goleniowie i Kliniskach.
W rozkładzie 2010/2011 kursował w relacji Wrocław Główny – Szczecin Główny i z powrotem.

Od rozkładu 2011/2012 podzielony na kilka relacji. Obecnie rolę tego pociągu wypełniają 3-4 pociągi osobowe, nawet nie zawsze skomunikowane ze sobą.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.