Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PIC dalej majstruje przy biletach
#31
Poznanski_mech napisał(a):Czy ja wiem czy dużo na takie auto? Sprawdzałem i akurat dla mojego modelu to spalanie jest podobne, chodzi o Audi A4 B8 (2.0 TFSI). Mając możliwość z przyjemnością zmieniłbym na inne ale teraz trafić na nie "zajechane" jest ciężko za rozsądną stawkę (chętni na zamianę? Smile )

Ja chętnie, ale nie byłoby mnie chyba stać na utrzymanie tego samochodu Tongue

Poznanski_mech napisał(a):Postanowiłem poszukać po necie i powiem Ci że spalanie do 4.5 litra ciężko znaleźć. Te "4.5 l/100km" to tylko chwyt dla producentów aut, poszukałem w internecie i przedstawię Ci najpopularniejsze auta "obecnie poszukiwane":

- Volkswagen Golf IV (1.6 benzyna 100KM) - śr. 8.3 l/100km
- Volkswagen Passat B6 (1.6 benzyna 102KM) - śr. 7.6 l/100km
- Toyota Avensis II (2.0 diesel 116KM) - śr. 6.2 l/100km
- Opel Astra G (1.7 DTI diesel 75KM) - śr. 5.3 l/100km

Sporo również zależy od jazdy, czy dynamiczna czy ekonomiczna.

A ja to spalanie widziałem na własne oczy. Fakt, to było A4 z 90tych lat w dielselu 1.9. Nad morze (ponad 500km) wyszło 4,5 litra na 100km według komputera pokładowego.

Ja mam sześcioletniego Forda Focusa z silnikiem diesel 1.6 106KM. Najmniejsze spalanie, jakie udało mi się zapisać to 4,8 a największe 5,5 litra na 100km, ale standard to 5-5,2. Dodam tylko, że jeżdżę cały czas w cyklu mieszanym (trochę miasta i trochę trasy). Zamieniasz się? Wink

Poznanski_mech napisał(a):Pokonanie samochodem trasy z Poznania do Warszawy to wydatek na paliwo wynosi 130 zł.
Pokonanie pociągiem EIC rel. Poznań Gł. - Warszawa Cent. to wydatek na bilet wynosi 107,95 zł.
Dodatkowo jadąc samochodem muszę się liczyć że jeżeli chcę pokonać tą trasę w czasie porównywanym z pociągiem to muszę wjechać na autostradę gdzie czekają na mnie bramki gdzie dojdą kolejne dziesiątki złotych.

A przy moim samochodzie wyszło około 80-85zł Wink
Ale już wracając do wątku kolejowego, co by nas Moderatorzy nie skrzyczeli Wink to wiadomo, że bilety na pociągi EIC czy choćby EX mają prawo być drogie. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Ale chodzi tylko o fakt nagłej zmiany taryfy z TLK na Ex, gdzie pociąg jak mniemam miał taki sam poziom komfortu i czas przejazdu.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#32
Kurczę aż mnie kusi na zamianę, tak to jest jak się człowiek łasi chcąc kupić porządne auto za grosze.

Owszem bilet na Ex, EIC musi być droższy ze względu na standard jaki jest utrzymany na przeciw klasie TLK. Czy to była nagła zmiana to niestety nie wiem, rozkłady są dostępne przez jakiś czas, nie wiem jak sprawa wyglądała w e-IC, także myślę że pasażer miał wystarczająco czasu na doinformowanie się. Oczywiście uważam że jednak ta zmiana jest dosyć nie na miejscu gdzie trasa Warszawa - Gdańsk nie powala żadnym pozytywnym aspektem.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kara za źle wystawiony bilet - proszę o pomoc przy odwołaniu akowalski 0 2 177 30.08.2020, 17:15
Ostatni post: akowalski

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.