Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Kiedy w pociągu znajdują się osoby z wózkami, tam płatność kartą nie jest możliwa. Co to właściwie znaczy? Wózki inwalidzkie, dziecięce? To jak jest w pociagu jedna osoba z wózkiem (lub na wózku) to biora tylko gotówkę?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Może zróbmy tak, że jak znajdujesz błąd to zaproponuj zmianę formy, bo może to tylko kwestia podejścia stylistycznego. Ja nie widzę niekiedy błędów, jakie ktoś inny zauważa.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Ok, ale w tym przypadku nie wiem co autor miał na mysli
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Na myśli miałem osoby, które mają podpisaną umowę na handel na pokładzie pociągu, w którym nie ma wagonu barowego.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Płatność kartą nie jest możliwa u osób sprzedających jedzenie i napoje z wózków w pociągach bez wagonu barowego.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
kazio napisał(a):Bilet można także kupić u drużyny konduktorskiej Piszcie dla normalnych ludzi, a nie dla mikoli. Ludzie kupuja bilety u konduktora, a nie u drużyny.
Problem w tym, że niektórzy kierownicy strasznie pyskują, jak się do nich zwrócić "panie konduktorze". Nawet ostatnio mi się to zdarzyło (celowo prowokowałem), i usłyszałem oburzone "Ja nie jestem konduktorem!!!"...
Oni są wielce ważnymi kierownikami pociągu i nie mogą spokojnie znieść takiej obrazy ;-)
Nie ma jednego dobrego słowa, które określa konduktora i kierownika.
[ Dodano: 2013-07-08, 23:59 ]
pitagoras23 napisał(a):Większość osób rozróżnia pociąg "tani" (TLK) od drogiego kwalifikowanego (EIC)
A w życiu! Ludzie nie znają trudnego słowa "kwalifikowany". Raczej używają określenia "ekspres".
pitagoras23 napisał(a):kazio napisał(a):Trzeba wspomnieć o idiotycznym wymaganiu wsiadania przednimi drzwiami (i chyba prawą nogą, czy cos w tym rodzaju ;-D ) jeśli się chce kupić bilet u konduktora. Wystarczy zawarta informacja, że należy zgłosić się do drużyny w celu zakupu biletu, bo jak ktoś biegnie a nie ma biletu to nie będzie leciał przez cały skład, tylko wsiądzie, żeby nie opóźniać pociągu.
...po czym zapłaci za kwita.
Też uważam że informacja o obowiązku wejścia pierwszymi drzwiami/do pierwszego wagonu powinna się gdzieś znaleźć. Ludzie mają z tym straszne problemy, zwł. jak się natkną na renomiarza.
[ Dodano: 2013-07-09, 00:02 ]
pitagoras23 napisał(a):A co powiesz, jak załoga wyjdzie na kontrolę i nikogo w tym przedziale nie będzie (nawet jak wsiądzie pierwszymi drzwiami) to ma na nich czekać i liczyć na pewną karę czy jednak ich szukać?
Tak, właśnie tak ma robić. Ludzie co szukają konduktora po pociągu, zwykle trafiają na renomiarza, a wtedy jest już za późno.
Niestety u różnych przewoźników zasady są różne. Od razu mówiłem, że z FAQ wyjdzie niezła kaszanka, jak będziemy to wszystko usiłowali zebrać w jedną całość.
[ Dodano: 2013-07-09, 00:10 ]
Informuję że zmiany sugerowane w przesłanych korektach zostały wprowadzone.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Błędy wiadomo będą. W polskich realiach nie da się dosłownie ogarnąć wszystkiego. W sieci nie ma innego niż nasz podobnego projektu obejmującego aż tyle zagadnień. FAQ na stronie Przewozów Regionalnych dotyczy tylko jednego przewoźnika, a my jeszcze poruszamy koleje samorządowe oraz Intercity.
Zamysłem tego projektu była pomoc podróżnym, a nie wyręczenie ich we wszystkim. Gdyby wszyscy na KOLEI przestrzegali przepisów, którzy sami ustalają, wówczas napisanie FAQ byłoby dziecinnie proste, a tak przepisy mówią jedno, a często kolejarze robią drugie. A jeśli nie kolejarze, to wspomnieni przez przedmówce "renomiarze" i z takim nie wygrasz.
Projekt FAQ ma jednak zwiększyć świadomość ludzi o ich prawach, o tym czego mogą się spodziewać, czego szukać podróżując koleją, bo jak wiemy także w kasach, na dworcach też wszystkiego się człowiek nie dowie, bo kolejka się ciągnie i za nami już "psioczą" czemu tak długo.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Projekt FAQ ma jednak zwiększyć świadomość ludzi o ich prawach Pieknie i szlachetnie. Ale czy macie jakis pomysł jak poinformowac ludzi, że ten FAQ istnieje? Wcześniej w tym wątku rokiczaaa zadała to (lub b. podobne) pytanie wraz z sugestią jak to zrobić i otrzymała odpowiedź "jesteś w dużym błędzie", bez próby wyprowadzenia jej z błędu.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Promocja na forum, promocja na fejsie to główne źródła.
Projekt jest obok Ilostanu wypromowany na stronie głównej. Wystarczy jedno kliknięcie, aby wejść na specjalną stronę.
Owszem wpisanie jakiegoś zagadnienia w sieci na pewno z jakimś tam prawdopodobieństwem odwoła nas do forum, ale nie w taki sposób, jak wspominała rokiczaaa, że to promocja forum jest.
Każdy też może polecić tę stronę wśród swoich znajomych, poinformować, że takie coś jest.
To świeży projekt, potrzeba czasu, żeby jak to się mówi "trafił pod strzechy".
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):A jeśli nie kolejarze, to wspomnieni przez przedmówce "renomiarze" i z takim nie wygrasz.
Akurat renomiarze to trzymają się przepisów czasami aż do przesady.
To konduktorzy i kierownicy poc. rozpuścili pasażerów na zasadzie "przepisy swoje, a my swoje - znajdź pan sobie miejsce, bilet sprzedamy przy kontroli". A później jest płacz, jak przychodzi Renoma i ściśle trzyma się przepisów.
kazio napisał(a):Pieknie i szlachetnie. Ale czy macie jakis pomysł jak poinformowac ludzi, że ten FAQ istnieje?
Spokojnie, na razie to formuła FAQ musi trochę okrzepnąć, bo ja sam nie jestem przekonany np. do obecnego podziału: przed podróżą/w podróży/po podróży.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
kazio napisał(a):Pieknie i szlachetnie. Ale czy macie jakis pomysł jak poinformowac ludzi, że ten FAQ istnieje? Niech jego forma się trochę wyrobi, niech poprawione zostaną największe błędy i uzupełnione niedopatrzenia - wtedy zajmę się promocją projektu. Jakoś damy radę ;-)
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Liczę, że uda się zrobić fajne przekierowania, tak by np. adres prowadził do odpowiedniego pytania
faq.forumkolejowe.pl/infolinie => http://www.forumkolejowe.pl/faq/doku.ph ... 1367262849
Dotyczy to również tagów:
faq.forumkolejowe.pl/rower => http://www.forumkolejowe.pl/faq/doku.ph ... &tag=rower
Wtedy będzie można z tego korzystać w dyskusjach forumowych, na FB, w wydawnictwach drukowanych, itd.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Myślę, że nasz moderator techniczny powie mi jak to się robi i powoli będę w tej kwestii działał. Potrzebowałbym tylko listę adres -> link, żeby wpisywanie szybko szło.
Liczba postów: 413
Liczba wątków: 30
Dołączył: 01.08.2011
Reputacja:
9
To jest do zrobienia w szybki i prosty sposób pod warunkiem dostarczenia par linków, ale myślę, że ogólnie dla celów SEO lepiej przenieść całe faq pod faq.forumkolejowe.pl a nie robić przekierowanie tak jak teraz.
Co więcej szkoda, że dokuwiki nie ma możliwości wprowadzania "ładnych adresów" (chyba, ze ma a o tym nie wiem - nie zagłębiałem się), wtedy byłoby to jeszcze bardziej sensowne.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Pytanie, raczej nie do autorów FAQa tylko do geniuszy którzy tworzą kolejowe przepisy:
Bilet nie musi być wydrukowany, może być na komórce/tablecie itp. Ale różne rzeczy (np potwierdzenie opóźnienia, zmiany pociągu) konduktor potwierdza na odwrocie biletu . Jak to wygląda w praktyce gdy bilet jest hi-tech? Wydrapuje się gwoździem na odwrocie tableta?
|