Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomoc przy pytaniach - pilne!
#1
Witam, mam do was prośbę (doświadczonych kolejarzy), czy możecie mi pomóc w rozwiązaniu pytań, najbardziej chodzi o SM-42 .

1. Wymienić urządzenia zabezpieczające pracę silnika spalinowego obwodu głównego i sterowania, oraz sposób ich zabezpieczenia na lokomotywie SM-42.
2. Opisz obowiązki maszynisty w czasie prowadzenia pociągu, wykonywania pracy manewrowej oraz w jaki sposób wykonuje się próbę szczegółową, próbę hamulca i oględziny techniczne pociągu.
3. Opisz czynności maszynisty podczas przyjęcia lokomotywy, rozruchu lokomotywy oraz wymień usterki eliminujące przyjęcie pojazdu.
4. Opisać układ olejowy i rozrządu spalinowego lokomotywy SM-42 oraz podać usterki występujące w tych układach.


z Zakresu Rewidenta
1. Wymień, jakie pomiary geometryczne i obliczenia zestawów kołowych powinny być wykonane w zakładzie pracy, podczas przeglądów okresowych lokomotyw.
2. Opisz w jaki sposób rewident dokonuje oględzin technicznych pojazdów kolejowych bez napędu (wagonów) w składach manewrowych oraz w pociągach przyjeżdżających i odjeżdżających ze stacji.
3. Opisz budowę i zasady posługiwania się suwmiarką do pomiarów geometrycznych zarysu obręczy kół, zestawów kołowych.
4. Pociąg, który na danym odcinku linii ma jechać z prędkością 65 km/h ma :
a) masę ogólną 2 400 ton,
b) rzeczywistą masę hamującą 660 ton,
c) wymagany procent masy hamującej 33%.
Po dokonaniu próby hamulca należy stwierdzić, czy pociąg ten może być wyprawiony w drogę z prędkością 65 km/h; jeżeli nie może odjechać z taką prędkością, podaj, jak powinien postąpić w takim przypadku rewident.



Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc będę bardzo wdzięczny i mogę nawet zapłaci . Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Odpowiedz

#2
Ad 2
Co do obowiązków maszynisty to instrukcja Ir1
chociaż u mnie w spółce występuje instrukcja dla drużyn trakcyjnych i w niej zawarta treść ogólnej PLK nie moglem znaleźć,
§ 24
Obowiązki maszynisty w czasie prowadzenia pociągu lub jazdy luzem
1. Po uruchomieniu pociągu maszynista sprawdza działanie urządzeń hamulcowych poprzez
wykonanie hamowania kontrolnego zgodnie z postanowieniami Instrukcji
2. W czasie jazdy maszynista obowiązany jest:
1) bacznie obserwować sygnały, ściśle stosować się do nich oraz zwracać uwagę na
prowadzony pociąg. Przy mijaniu posterunków ruchu i strażnic przejazdowych
powinien uważać, czy ich obsługa nie podaje sygnałów, a w przypadku podawania
stosować się do nich,
2) podczas przejazdu w obrębie stacji obserwować drogę przebiegu,
3) obserwować stan toru oraz sieci trakcyjnej na torze, po którym prowadzi pociąg i
w miarę możliwości na torach sąsiednich, a w razie zauważenia jakichkolwiek
niewłaściwości zgłosić najbliższemu posterunkowi ruchu,
4) prowadzić pociąg zgodnie ze służbowym rozkładem jazdy, dodatkami do niego i
otrzymanymi rozkazami pisemnymi. W żadnym jednak przypadku nie może przekraczać
prędkości konstrukcyjnej pojazdu trakcyjnego i prędkości wskazanej w
służbowym rozkładzie jazdy.
3. Podczas jazd doświadczalnych i próbnych obowiązują inne zasady obsługi pojazdu
trakcyjnego określone w regulaminie tych jazd.
4. Maszynista ma obowiązek prowadzić pociągi energooszczędnie.
24
5. Na stacjach i przystankach osobowych maszynista powinien zatrzymywać pociąg w
ściśle określonym miejscu.
6. Maszynista obowiązany jest zmniejszyć natężenie świateł reflektorów w następujących
okolicznościach:
1) podczas postoju pociągu w obrębie stacji,
2) przy mijaniu pociągów i pojazdów trakcyjnych jadących z przeciwnego kierunku,
3) podczas jazdy na szlakach połoŜonych równolegle lub pod kątem ostrym w bliskiej
odległości od dróg kołowych przy mijaniu się z pojazdami drogowymi,
4) w innych okolicznościach, w których zredukowanie natężenia światła może przyczynić
się do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy,
7. W przypadku zauważenia pożaru pociągu lub innego pojazdu szynowego zauważonego
na torach sąsiednich maszynista obowiązany jest powiadomić najbliższy posterunek
ruchu oraz w miarę możliwości jego drużynę pociągową podając lokalizację zauważonego
pożaru.
8. W przypadku zauważenia pożaru lasu, skarpy, zabudowań, podkładów itp, maszynista
obowiązany jest powiadomić najbliższy posterunek ruchu podając lokalizację pożaru.
9. Podczas podjeżdżania do semafora wskazującego sygnał „Stój” maszynista powinien
tak regulować prędkość, aby zatrzymać pociąg możliwie blisko semafora, jednak bez
ryzyka pominięcia go, przy czym obraz sygnału na semaforze powinien być widoczny
przez czołową szybę pojazdu trakcyjnego.
10. Wszystkie zauważone usterki w działaniu urządzeń sygnalizacyjnych obowiązany jest
niezwłocznie zgłosić dyżurnemu ruchu ostatniego miniętego posterunku ruchu lub
najbliższego.
11. Dla uniknięcia przypadków uszkodzeń odbieraków prądu bądź przeniesienia napięcia
na uszynioną sieć trakcyjną elektryczne pojazdy trakcyjne w czasie przeciągania ich
przez odcinki linii bez napięcia w sieci trakcyjnej muszą mieć opuszczone odbieraki
prądu przez cały czas przejazdu.
12. W przypadku przeciągania elektrycznego zespołu trakcyjnego lokomotywą za prawidłowe połączenie lokomotywy z elektrycznym zespołem trakcyjnym odpowiedzialny
jest maszynista z elektrycznego zespołu trakcyjnego. Postępowanie w tym przypadku
regulują inne przepisy kolejowe oraz w postanowienia Instrukcji bezpieczeństwa i higieny
pracy dla drużyn trakcyjnych elektrycznych i spalinowych pojazdów trakcyjnych.
13. Zabrania się wyłączania podczas jazdy w czynnych kabinach maszynisty pojazdów
trakcyjnych sprawnych urządzeń kontroli prowadzenia pociągu, czuwaka aktywnego i
radiołączności pociągowej. Urządzenia radiołączności na pojeździe trakcyjnym powinny
być ustawione na właściwy dla danego rejonu kanał pracy radia.
14. Jeżeli przy jednoosobowej obsłudze trakcyjnej podczas jazdy pociągu lub luzem nastąpi
uszkodzenie wszystkich wymaganych urządzeń tj. kontroli prowadzenia pociągu
(SHP, KHP, Ebicab itp.), czuwaka aktywnego lub radiołączności pociągowej - maszynista
ma obowiązek zatrzymać pociąg lub pojazd i fakt ten odnotować w książce pokładowej
pojazdu trakcyjnego, a następnie:
1) przy jeździe luzem dojechać tylko do najbliższej stacji z zachowaniem szczególnej
ostrożności po uprzednim zgłoszeniu dyżurnemu ruchu,
2) przy obsłudze pociągu pasażerskiego wezwać do kabiny maszynisty kierownika
pociągu, informując go, jak należy zatrzymać pociąg ze stanowiska maszynisty.
Fakt przybycia kierownika maszynista winien odnotować w książce pokładowej i
kontynuować jazdę do stacji docelowej.
25
15. W przypadku jazdy pociągiem lub luzem przy dwuosobowej obsadzie trakcyjnej fakt
uszkodzenia urządzenia czujności należy odnotować w książce pokładowej pojazdu
trakcyjnego i kontynuować jazdę do stacji docelowej.
16. W przypadku uszkodzenia radiotelefonu powiadomić o tym dyżurnego ruchu najbliższej
stacji i postępować zgodnie z postanowieniami Instrukcji o użytkowaniu urządzeń
radiołączności pociągowej obowiązującą u zarządcy infrastruktury,
17. W przypadku jazdy dwóch lub więcej czynnych pojazdów elektrycznych spiętych razem
nie może być podniesionych więcej niż trzy odbieraki prądu (nie dotyczy to przypadku
oszronienia sieci).
18. Po zakończeniu jazdy pociągiem przed odczepieniem lokomotywy maszynista zobowiązany jest zahamować pociąg hamulcem zespolonym, postępując zgodnie z postanowieniami Instrukcji i regulaminu technicznego stacji

natomiast manewry
polecam instrukcje ir9 paragraf 9 obowiązki prowadzącego pojazd kolejowy z napędem.
Zresztą w spisie możesz ''łatwo'' znaleźć to co Cię interesuje.
http://www.plk-sa.pl/pl/o-spolce/akty-p ... a-wydruku/

Co próby również instrukcja itw 3 i odnaleźć w spisie treści interesujące nas zagadnienie.
http://www.plk-sa.pl/pl/o-spolce/akty-p ... -podgladu/

Ad 3
Odpowiedź na te pytania znajduje się w przepisach wewnętrznych, w instrukcji dla drużyn trakcyjnych, a z PLK po części w instrukcji itw 3 paragraf 10
http://www.plk-sa.pl/pl/o-spolce/akty-p ... -podgladu/

Ad 4
Mhw= Mo x Pw/100 czyli
2400 x 33/ 100 = 792 czyli
Mhr 660 jest mniejsze od Mhw 792 , pociąg nie może być wyprawiony w drogę z tą prędkością.
Aby ustalić prędkość należy obliczyć Pr = Mhr x 100 / Mo
660 x 100 / 2400 = 27,5 wynik zaokrągla się w dół czyli 27
Zakładając że droga hamowania wynosi 1000m i dla hamulca szybkodziałającego to prędkość zmniejszymy do 55km/h
powinniśmy dostać rozkaz pisemny O ze wskazaniem największej dozwolonej rozkładowej prędkości zgodnie z instrukcja Ir1.
Odpowiedz

#3
Dzięki Ci bardzo !
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.