Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolejarz a orzełek
#16
norbis97 napisał(a):Grupa PKP powstała w 2001 roku. Wraz z nią słynna trumienka,
Trumna jako logo PKP było znane już w latach 90.
Odpowiedz

#17
Taak ? tym zdziwiłeś mnie Maniek. Ja myślałem że trumna co conajmniej rok 2000, no ale dzięki za poszerzenie mojej wiedzy :-P
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#18
Maniek napisał(a):Trumna jako logo PKP było znane już w latach 90.
Powstało jakoś na początku lat 80. Wcześniej było takie:
[Obrazek: t_logo_607.jpg]
A jeszcze wcześniej, chyba do lat 60. było „kółko ze skrzydełkami”. Zarządzenie do stosowania kółka ze skrzydełkami wyszło 30 grudnia 1918. Na czapkach było stosowane aż do lat 90., pod godłem – z koroną lub bez niej, zależnie od okresu. Sam wzór kółka ze skrzydełkami nie był ściśle określony, wyklarował się na przestrzeni lat. Np. to na witrażu budynku dworca Szklarska Poręba Górna jest zupełnie inne niż na czapkach.
Jakoś jeszcze w latach 90. albo na początku lat 2000. na czapkach godło połączono z tym znakiem i powstał jeszcze inny znak graficzny.
Odpowiedz

#19
Oprócz wyżej wymienionych logotypów, na burtach wagonów oliwkowych i zielono/czerwonych (do 2001) obowiązywało logo z napisem P.K.P. tj. tu: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... f9Ru-SdeIg
Odpowiedz

#20
Do niedawna w Zielonogórskiem mieliśmy na rogatywkach logo PKP, ale od jakiegoś roku mniej więcej z kierownictwa przyszło rozporządzenie by to logo zlikwidować. Z racji iż nowych mundurów firmowych do teraz nie dostaliśmy więc trzeba było do czapek doszyć orzełki, byleby cokolwiek na nich było.

W każdym bądź razie nikt z nas nie pozwolił sobie jeszcze na bezwiedne rzucenie czapką gdzieś w kąt po wejściu na pociąg czy do budynku.
Kapral we wojsku też jak wchodził do pokoju i robił rozróbę i totalną demolkę że materace wkoło latały, czapkę zawsze powiesił na wieszaku lub o kant łóżka Smile
...
Odpowiedz

#21
Lubuszanin chodzi ci o ten nowy wzór, ten czarny? poza tym zaciekawiłeś mnie pisząc że dopiero od roku musieliście wymienić logo na orzełka. Czyli cały czas nosiliście trumienkę aż do teraz?
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz

#22
http://www.tvn24.pl/pasazerowie-zwiedza ... 610,s.html

Z Pendolino wysiada kolejarz z orłem. Czyli jak zwykle na kolei bajzel jak zawsze
Odpowiedz

#23
Na Maltance kierownik pociągu też ma czapkę z godłem.
Odpowiedz

#24
Na większości wąskotorówek z tego co zaobserwowałem nie tylko kierownik ale wszyscy pracownicy mają godło. Tutaj mi raczej chodziło o kolej normalnotorową
Odpowiedz

#25
Może już temat przestarzały, ale odpowiem autorowi co do PKP PLK. Mundury(a więc i czapki odpowiedniego koloru) w PLK dostają jedynie dróżnicy przejazdowi i dyżurni ruchu peronowi i mają obowiązek je nosić.
Nowe czapki są wyrabiane z orzełkiem.
Pozostali pracownicy dostają jedynie strój roboczy i odblaskowy. Czyli jak widzimy na nastawni dyżurnego w mundurze to zapewne jakiś pasjonat. ;-)
Innym pracownikom mundury przestano wydawać około 2002 roku.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz

#26
karolmaszynista napisał(a):Innym pracownikom mundury przestano wydawać około 2002 roku.
Czyli kolejna dobra rzecz, z której zrezygnowano…
Odpowiedz

#27
Ja tam jestem zdania, że pracownicy "wyjściowi" (widoczni przez typowego pasażera) winni być ubrani w mundury natomiast pozostali niech będą normalnie.
Odpowiedz

#28
Dyżurni ruchu są widoczni dla podróżnych podczas obserwacji składów. Na niektórych posterunkach nie odbywa się to z okna, a na zewnątrz budynku.
Odpowiedz

#29
rysiogeniusz napisał(a):Ja tam jestem zdania, że pracownicy "wyjściowi" (widoczni przez typowego pasażera) winni być ubrani w mundury natomiast pozostali niech będą normalnie.
Nigdy nie ma pewności, że pasażer nie zobaczy toromistrza czy montera, gdy ten będzie na torach.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#30
rustsaltz napisał(a):
rysiogeniusz napisał(a):Ja tam jestem zdania, że pracownicy "wyjściowi" (widoczni przez typowego pasażera) winni być ubrani w mundury natomiast pozostali niech będą normalnie.
Nigdy nie ma pewności, że pasażer nie zobaczy toromistrza czy montera, gdy ten będzie na torach.
Z tymże toromistrz, diagności czy obchodowi raczej w mundurze chodzić nie będą z powodu, że chodzenie po podkładach w takich spodniach byłoby niewygodne i niepraktyczne. Im starczy kamizelka odblaskowa i strój roboczy.
http://www.vagonweb.cz/razeni/index.php?rok=2014 Zestawienia składów, m. in. w Polsce. Potwierdzam zgodność z rzeczywistością
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zaangażowany kolejarz - mrzonka czy rzeczywistość? rustsaltz 1 2 610 01.09.2014, 17:27
Ostatni post: przem710
  Pracownik PKP PLK - kolejarz, czy już nie? loony 22 10 435 06.01.2014, 15:15
Ostatni post: Daring Do

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.