07.12.2013, 21:58
Witam serdecznie!
Poszukuję informacji, gdzie w Polsce pojawiały się i pojawiają charakterystyczne "łamane" po środku cysterny do przewozu półpłynnych towarów serii Zans, Zacns (też Zacens). Cysterny te produkowano we Francji od drugiej połowy lat 90. XX w. i służyły w zarządach SNCF i SNCB (własność firm VTG i Atir oraz ew. niemieckiej Ermewa). Parametry: LüP 12,50 m, ładunek o obj. 41 tys. l, typowe ładunki: węglan wapnia, glinka kaolinowa. Dla zobrazowania zdjęcia z netu:
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... utlaan_004
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... 120824_068
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... utlaan_040
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... Venlo_0001
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... _Atir-Rail
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... 121116_008
http://goederenwagens.nl/gallery3/i...g ... 120320_407
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... 110614_194
Wiem już, że takie cysterny były widziane we Wrocławiu-Psie Pole, Poznaniu-Junikowo, Gubinie, Czerwieńsku. VTG użycza je firmie chemicznej Omya, która w Polsce ma 3 fabryki: Ołdrzychowice i Jasice oraz Mielnik (ta ostatnia bez dojazdu koleją). Możliwe, że tam trafiają.
Moje pytania to:
1) Czy ktoś uwiecznił taką cysternę w Polsce oraz może podzielić się zdjęciami?
2) Jeśli ww. cysterny pojawiały się w Polsce, co dokładnie przewoziły oraz dokąd?
3) Jak konkretnie wygląda stacja przeładunkowa dla tego typu "łamanych" cystern (niekoniecznie w Polsce - bo nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia)? Np. zdjęcia z krajów Beneluksu ukazują zakryte terminale do za- i wyładunku takich cystern, więc nie wiadomo, jak dokładnie wyglądają takie instalacje.
Poszukuję informacji, gdzie w Polsce pojawiały się i pojawiają charakterystyczne "łamane" po środku cysterny do przewozu półpłynnych towarów serii Zans, Zacns (też Zacens). Cysterny te produkowano we Francji od drugiej połowy lat 90. XX w. i służyły w zarządach SNCF i SNCB (własność firm VTG i Atir oraz ew. niemieckiej Ermewa). Parametry: LüP 12,50 m, ładunek o obj. 41 tys. l, typowe ładunki: węglan wapnia, glinka kaolinowa. Dla zobrazowania zdjęcia z netu:
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... utlaan_004
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... 120824_068
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... utlaan_040
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... Venlo_0001
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... _Atir-Rail
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... 121116_008
http://goederenwagens.nl/gallery3/i...g ... 120320_407
http://goederenwagens.nl/gallery3/index ... 110614_194
Wiem już, że takie cysterny były widziane we Wrocławiu-Psie Pole, Poznaniu-Junikowo, Gubinie, Czerwieńsku. VTG użycza je firmie chemicznej Omya, która w Polsce ma 3 fabryki: Ołdrzychowice i Jasice oraz Mielnik (ta ostatnia bez dojazdu koleją). Możliwe, że tam trafiają.
Moje pytania to:
1) Czy ktoś uwiecznił taką cysternę w Polsce oraz może podzielić się zdjęciami?
2) Jeśli ww. cysterny pojawiały się w Polsce, co dokładnie przewoziły oraz dokąd?
3) Jak konkretnie wygląda stacja przeładunkowa dla tego typu "łamanych" cystern (niekoniecznie w Polsce - bo nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia)? Np. zdjęcia z krajów Beneluksu ukazują zakryte terminale do za- i wyładunku takich cystern, więc nie wiadomo, jak dokładnie wyglądają takie instalacje.