Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zdalne sterowanie radiowe niemieckich lokomotyw manewrowych
#1
Poszukuję informacji nt. doświadczeń z użycia urządzeń wykorzystywanych w zdalnym sterowaniu lokomotyw manewrowych w RFN, tzw. Funkfernsteuerung (FFst), w szczególności, jak zabezpieczone jest łącze radiowe przed ingerencją przez niepowołane osoby oraz czy zdarza się, że system przestaje odpowiadać, a lokomotywa dalej jedzie sama (system ma jednak coś w rodzaju naszego CA)? W RFN FFst to najczęściej wyroby Krauss-Maffei i Siemensa (starsze) oraz Cattron-Theimeg (nowsze):
http://www.cattron-theimeg.de/schienenfahrzeuge.html
http://www.cattron-theimeg.com/uk/TH_EC_LO_uk.html

Znalazłem też taki opis:
http://www.rheinard.de/index.php?id=86

Tu są odnośniki ukazujące, jak to wygląda w praktyce, aczkolwiek modeli tych urządzeń w RFN jest przynajmniej kilka:
http://autogramm.volkswagen.de/10_13/st ... te_05.html
Przykładowy manipulator:
http://newag.vs.twooit.com/typo3temp/pi ... 4f9746.jpg
http://picup.oliverlamm.de/files/IMG_12 ... mx.net.jpg

Z opisu z niemieckiej wikipedii wynika, że system pracuje na częstotliwości ok. 420 MHz i zapewnia zasięg do 500-700 m między operatorem a lokiem. Czy te urządzenia zapewniają pełną kontrolę nad sprzęgami automatycznymi Rangierkupplung RK 900?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Lightbulb Sterowanie niemieckimi lokomotywami elektrycznymi Einheitslok yahya 0 599 01.10.2023, 14:44
Ostatni post: yahya
  Sterowanie napędem w modernizowanych i nowych lokomotywach yahya 33 14 143 03.10.2014, 11:15
Ostatni post: zeus04

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.