Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Według mnie jest to najgorszy scenariusz jaki mógł się przytrafić. Po tym jak Bombardier nie wystartował do przetargu, po cichu liczyłem że wygra Newag, w końcu testy "Nevelo" wypadły całkiem dobrze. Niestety, ale po raz kolejny wygrała niska cena, która nie zawsze idzie w parze z jakością, na czym się Małopolska już sparzyła w przypadku Acatusów. Nie chce być złym prorokiem, ale z tramwajami może być podobnie.
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
No tak każdy się zastanawiał, czym ten Acatus różni się od droższego Elfa oprócz braku scenariuszy zderzeniowych a okazało się, że różni się też podłej jakości częściami. Miejmy jednak nadzieję, że dostarczone tramwaje jak i nowe 10 Elfów dla kolei Małopolskich będzie już dobrej jakości. W końcu natłukła już Pesa tyle pojazdów obu rodzajów, że już choroby wieku dziecięcego może minęły. Newag byłby naturalnym dostawcą dla Małopolskiego z racji, że jest z naszego województwa jednak wyraźnie nie ma takich mocy przerobowych jak PESA i często oferuje większą cenę prawdopodobnie by zarobić na mniejszej ilości sztuk i rzadziej wygrywa przetargi (choć ostatnio Wrocław zaskoczył pomimo wyższej ceny). Dobrze, że chociaż udało im się w Małopolskim z 6-cioma Impulsami na połączenia międzywojewódzkie.
Mám rád Českých Drah.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Myślę, że po tak wielkich zamówieniach, jakie obecnie ma PESA nie należy się obawiać tych problemów, z których ta firma swego czasu "słynęła", zresztą dotyczyły one bardziej taboru kolejowego, niż tramwajowego tej firmy.
Jaro
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
ET40, mnie mimo wszystko Pesa kojarzy się z produkcji tanich bubli. Poza tym władze tej firmy chcą być monopolistą w tej branży i nie potrafiąc pogodzić się z przegraną odwołują się niemal od każdego przetargu. Coś takiego mnie bardzo drażni, przez co mam antypatię do tej firmy.