Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Hiszpania] Nowe odcinki kolei dużych prędkości będą jednotorowe
#1
Cytat: Hiszpanie zbudują jednotorowe linie KDP. Żeby było taniej

Hiszpania chce powiększyć swoją sieć kolei dużych prędkości. Kolejarze mają jednak problem, ponieważ w czasach kryzysu brakuje pieniędzy na realizację bardzo drogich inwestycji infrastrukturalnych. Dlatego tez powstał nowy plan: sieć KDP będzie rozbudowywana przy pomocy linii jednotorowych.
Całość: Rynek Kolejowy

Z jednej strony lepszy jeden tor niż nic, ale z drugiej strony to jest rozwiązanie kuriozalne. Jakiekolwiek remonty, zdarzenia losowe utrudniające ruch oznaczają w takim przypadku KKZ. Nie wiem też jak wyglądać będą kwestie bezpieczeństwa na takiej jednotorowej linii KDP.

Mam tylko nadzieję, że projekt polskiej KDP nie powróci w wersji jednotorowej...
Odpowiedz

#2
W zasadzie to samo sobie przeczy, KDP z reguły nie są tanie. Jeden tor na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem.
Odpowiedz

#3
Trochę można przyoszczędzić budując jeden tor zamiast dwóch, ze szkodą oczywiście dla przepustowości i trwałości torowiska. Pytanie tylko ile i jak bardzo ta kolej jest potrzebna na dziś, że trzeba ją zbudować nawet w tak okrojonej wersji? Ciekawe też jest ile przewidziano mijanek na wspomnianym odcinku 70 kilometrów?
Odpowiedz

#4
Cytat: Hiszpania otworzy w tym roku blisko 800 km linii dużych prędkości

Adif – hiszpański zarządca infrastruktury kolejowej, planuje w tym roku otworzyć nowe odcinki linii kolei dużych prędkości. Dzięki temu znacząco zwiększy się zasięg pasażerskiej sieci kdp, lepiej komunikując w ten sposób Madryt z pozostałymi regionami kraju.
Hiszpania, pomimo sporych trudności finansowych, nie zamierza rezygnować z inwestycji w infrastrukturę kolei dużych prędkości. I choć kraj podjął kroki zmierzające do obniżenia kosztów budowy tego typu linii, to sieć kdp Hiszpanii systematycznie rośnie.

Na liście nowych linii jest m.in. trasa na północny zachód od Madrytu. Odcinek Olmedo – Zamora – Sanabria ma długość 210 km, Vallolid – Venta de Baños – León – 163 km, a odcinek poprowadzony w tunelu Pajares Base – 50 km. Aby obniżyć koszty budowy linii, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zarządca infrastruktury zdecydował się na wybudowanie odcinków jednotorowych na wybranych fragmentach linii.
Cały artykuł: http://www.rynek-kolejowy.pl/55727/hisz ... kosci.html
Jaro

Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  europejski rozklad / sitkol Hiszpania Francja UE ced24 1 1 854 17.04.2024, 09:00
Ostatni post: gamga
  [Francja/Hiszpania] opuszczona stacja graniczna kazio 1 2 909 25.01.2018, 21:21
Ostatni post: greenman
  [Hiszpania] RENFE masovian 0 2 314 18.09.2016, 05:56
Ostatni post: masovian
  Kolejowa autostrada Calais-Hiszpania kazio 2 2 771 15.04.2016, 09:03
Ostatni post: kazio
  Światowy ranking kolei dużych prędkości mikrobart 2 4 883 26.02.2016, 10:05
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.