Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kostrzyn - układ stacji w węźle
#1
Mariusz W. napisał(a):Strzeliłeś dobrze. Kostrzyn. Odpowiedzi Kostrzyn Towarowy bym nie uznał, taka podchwytliwość. ;-)

A ja zagryzłem wargi i siedziałem cicho żeby dać szansę innym :-)
W służbowym rjp jest Kostrzyn Towarowy :-)
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#2
RysiekChaszcz napisał(a):W służbowym rjp jest Kostrzyn Towarowy :-)
Nie na tym poziomie. Kostrzyn Towarowy jest na dolnym poziomie, na górnym jest „Kostrzyn KOA”.
Odpowiedz

#3
Kurczzzeeeee miałem samego siebie sprostować ale mnie ubiegłeś Na dole KOB a więc Kostrzyn Towarowy a na górze tylko KOA chociaż dla mnie to jest dziwne bo do 1945 roku było tak:

84,72-Bf Cüstrin Vorstadt do 1905 Cüstrin Neustadt Hbf od 1905 Küstrin Neustadt Hbf po 1945 Kostrzyn
85,21-Bf->Küstrin Neustadt Gbf a więc Kostrzyn Tow
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#4
Czyli za pierwszym razem byś nie zgadł.

Nazewnictwo polskie zrywało z nazewnictwem niemieckim, bo inne były warunki.
Po II Wojnie Światowej Kostrzyn stanowiło tylko Nowe Miasto, więc wyróżnik „Nowe Miasto” byłby zbyteczny. Stare Miasto praktycznie przestało istnieć, stacja Kostrzyn Stare Miasto znalazła się po drugiej stronie granicy i tym samym zlikwidowano ją, bo przestała być komukolwiek potrzebna. Z kolei Chyża (Kietz) dopiero od niedawna jest z powrotem niemieckim Kostrzynem.
„Główne” też zostało zbyteczne, bo w ruchu pasażerskim tylko jedna stacja się ostała.
Po wojnie chyba zmieniono także organizację, więc dotychczasowa stacja Kostrzyn Nowe Miasto Towarowe została jedną stacją wraz z dotychczasową stacją Kostrzyn Nowe Miasto Główne. Dotychczasowa nastawnia dysponująca na górnym poziomie dostała oznaczenie KoA2. Chyba do dzisiaj jest na niej nazwa Kostrzyn nad Odrą, zamiast po prostu Kostrzyn.

Tak oto Kostrzyn Nowe Miasto Główne i Kostrzyn Nowe Miasto Towarowe stały się Kostrzynem. ;-)
Odpowiedz

#5
Cytat:...Dotychczasowa nastawnia dysponująca na górnym poziomie dostała oznaczenie KoA2. ....
KoA2 to nie dysponująca tylko nieczynna wykonawcza wraz z PK przy wjeździe do szopy od góry.
Nastawnie dysponujące na kolei oznacza się dwoma dużymi literami. Trzecia litera "A","B" itd jest dodawana kiedy na stacji jest więcej niż jeden okręg dysponujący. np. KOA, KOB
Cyfry są przyporządkowane dla nastawni wykonawczych. KOA1 KOA2 itd... KOB1, KOB2 itd.
Poniżej masz plan Kostrzyna

http://www.gmfk.pl/pobierz/kostrzyn.jpg

Proponuję nasze posty przenieść pod inną jakąś kategorię żeby nie zaśmiecac foto zagadki
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#6
Przed przyłączeniem do Polski KoA2 mogła być dysponującą, skoro stacja była podzielona na dwie.
Na gruncie nastawnie wykonawcze nie oznacza się jako A lub B, jedynym wyróżnikiem jest osobna dziesiątka numerów. Tu przykład Ko11: http://goo.gl/maps/ewOha

A schemacik Kostrzyna chyba nawet sam zarzucałem, był załącznikiem do regulaminu tymczasowego ws. objazdów przez Kostrzyn pociągów EC, EN i posp. z Rzepina do Berlina. ;-) Dobrze, że krąży, choć nie jest dokładny w kilku miejscach.
Odpowiedz

#7
KoB11 jest źle oznaczona :-) Niezgodnie z przepisami. A dysponująca KoA jest i była zawsze w tym miejscu co dzisiaj i za Niemca też a KoA2 nie była nawet nastawnią. Był to tylko Punkt Kontrolny z szopy i posterunek zwrotniczego. Dopiero po zabudowaniu elektrycznych napędów umoźliwiających wjazd na szopę i napędów wraz z tarczami manewrowymi świetlnymi była to pierwsza i jedyna nastawnia w Kostrzynie z pulpitem kostkowym i urządzeniami przekaźnikowymi. Nie brała ona bezpośredniego udziału w ruchu pociągów na stacji. Była to de facto nastawnia manewrowa. Na dzień dzisiejszy zwrotnica odgałęziająca w kierunku torów postojowych szopy jest obsługiwana elektrycznie z KoA.

PRZEPISY WTBE-E10
..........
§ 46. POSTERUNKI I OKRĘGI NASTAWCZE
..........
11. Każdy posterunek nastawczy powinien być oznaczony symbolem literowo-cyfrowym według następujących zasad:
1) nastawnie dysponujące oznacza się skrótem dwu lub trzyliterowym spośród liter nazwy stacji, przy czym pierwsza litera symbolu jest pierwszą literą nazwy stacji; jeżeli na posterunku ruchu są dwie lub więcej nastawnie dysponujące to w symbolu dodajemy duże litery alfabetu np.

"Ns"- nastawnia dysponująca stacji Nasielsk,
"MwA", "MwB" - nastawnie dysponujące stacji Mysłowice

2) nastawnie wykonawcze oraz manewrowe oznacza się tym samym symbolem co nastawnic dysponujące z dodaniem cyfry arabskiej np. "Ns 1" - nastawnia wykonawcza stacji Nasielsk;, w przypadku, gdy na stacji są dwie lub więcej nastawnie dysponujące to podległe tym nastawniom nastawnie wykonawcze oznacza się cyframi kolejnych dziesiątek np.
"MwA1" - nastawnia wykonawcza podległa nastawni "MwA" stacji Mysłowice, "MwB11" - nastawnia wykonawcza podległa nastawni "MwB" stacji Mysłowice;
3) posterunki odgałęźne, odstępowe i osłonne oznacza się według zasad podanych w pkt. l,
4) posterunki zwrotniczych oznacza się skrótem "Post" z dodaniem liczby odpowiadającej kolejnemu numerowi posterunku i zaczynającej się od wolnej dziesiątki np. Post. 11 - posterunek zwrotniczego numer 11:
5) posterunki stwierdzania końca pociągu oznacza się skrótem "Skp", a w przypadku występowania kilku posterunków do skrótu dodajemy kolejne cyfry arabskie np. "Skp1", "Skp2"

[ Dodano: 2014-02-09, 21:48 ]
Gorzów też nie był podzielony ale w rozkładzie jazdy masz Gorzów i Gorzów Towarowy a przed 1945

126,96 - Bft - Landsberg (Warthe) Gbf ->>> Gorzów Tow
128,17 - Bf - Landsberg a. W. /Landsberg (Warthe) Pbf/ Gorzów Wlkp

W wyznaczaniu tras pociągów jak i w srjp nie ma powiązania z ilością okręgów . Punktem w rozkładzie jazdy może być nawet zwrotnica.
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz

#8
RysiekChaszcz napisał(a):Na dzień dzisiejszy zwrotnica odgałęziająca w kierunku torów postojowych szopy jest obsługiwana elektrycznie z KoA.
Jeśli chodzi Ci o rozjazd 301, to dalej jest ręczny. A przynajmniej był kilka tygodni temu.
Odpowiedz

#9
No ze 3 lata nie byłe mnie w Ko ale jak byłem to miał napęd elektryczny :-) Tylko nie pamiętam czy był właczony czy odłączony
Galeria Miłośników Fotografii Kolejowej http://www.gmfk.pl

Przesiadłem się z Windy na Ubuntu 16.04 Nigdy więcej Windowsa :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Kostrzyn] Nazwa stacji Mariusz W. 22 11 563 15.09.2012, 05:52
Ostatni post: radix49

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.