Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Co do zamknięcia linii do Białegostoku to pierwsze plany były i raczej są dalej aktualne. 3 Pociągi przez Czeremchę - Siedlce Hańcza, Korczak, Pogoń. Reszta pociągów jako ICbusy.
Druga opcja Hańcza w rel. Suwałki-Małkinia-Suwałki, Pojezierze w relacji Gdynia-Małkinia-Gdynia a reszta w rel. Białystok-Małkinia-Białystok z przesiadką na autobusy i dojazd do Warszawy. O tą opcję walczy m.in Kolejowe Podlasie. Tutaj nie wiem czy jest sens ganiać ludzi na przesiadkę w Małkini aby 90km podjechali pociągiem. Nic jeszcze nie jest przesądzone. Cały czas coś nowego wymyślają do 12 października jeszcze mamy ponad miesiąc i opcji pojawi się jeszcze kilka.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
KlimaT napisał(a):Cóż, jeszcze jakiś rok temu jeździł przez Inowrocław, ale komuś się to nie spodobało i ponownie przetrasowali go na Toruń. Czemu mieliby więc ponownie trasować go przez Inowrocław? Tak, ale z węglówki odbijał na E20 - Kutno i Łódź. Oszczędność czasowa w stosunku do trasy przez Toruń być może była, ale niezbyt wielka. Natomiast jeśli by się sprawdziła prognoza o której pisał @ 19TLK94 i "Doker" by jechał całą węglówką to ta różnica by była znacząca. Wystarczy spojrzeć na czas przejazdu sezonowego TLK "Wydmy".
Jednak nie chce mi się w to wierzyć, żeby ICki uruchomiły pociąg i to dzienny omijający Łódź, Włocławek i Toruń. Mnie się wydaje że ze względu na prace prowadzone na Wiedence, "Doker" faktycznie pojedzie od Częstochowy przez Karsznice, ale tam odbije na Sieradz i Łódź i dalej po obecnej trasie. Taki scenariusz jest bardziej prawdopodobny, a wówczas trasa stanie się jeszcze bardziej pokręcona, a czas przejazdu się jeszcze bardziej wydłuży w stosunku to obecnego.
mixer napisał(a):Co do zamknięcia linii do Białegostoku to pierwsze plany były i raczej są dalej aktualne. 3 Pociągi przez Czeremchę - Siedlce Hańcza, Korczak, Pogoń
O matko, to już by był prawdziwy kolejowy head core. Nie dość że trasa dwa razy dłuższa, to jeszcze znaczna część po bezdruciu. :-D
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 2
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Adam:Jak Doker od Karsznic miałby odbijać na Sieradz i Łódź :? Albo na Sieradz albo na Łódź.
No jeżeli od Karsznic odbijał by na Łódź to obowiązkowo z postojem w Pabianicach
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Pabianiczanin napisał(a):Adam:Jak Doker od Karsznic miałby odbijać na Sieradz i Łódź :? Albo na Sieradz albo na Łódź. Faktycznie, pochrzaniłem. Miało być Zduńska Wola i Łódź. Dzięki za poprawkę ;-)
Liczba postów: 56
Liczba wątków: 2
Dołączył: 14.02.2013
Reputacja:
0
Jeśli chodzi o "Dokera" może być równie taka sama sytuacja jak z TLK "Sukiennice" i TLK "Cegielski" w tegoroczne wakacje, kiedy od Łodzi jechały skomunikowane TLK do Zduńskiej Woli. Równie dobrze, jeśli chodzi o Łódź, to IC może posłać jakiś nowy dzienny TLK do Gdyni, poza tym Włocławek ma zarówno "Stoczniowca", "Pogorię" jak i "Czartoryskiego" do Gdyni, do Katowic jest jeszcze "Pogoria" ;-) Więc gdyby te pogłoski okazały się prawdą o posłaniu TLK Doker na Karsznice, to naprawdę byłby hit :-D
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
19TLK94 napisał(a):Równie dobrze, jeśli chodzi o Łódź, to IC może posłać jakiś nowy dzienny TLK do Gdyni Najprostsze rozwiązanie, to grupa wagonów do "Dokera" z Łodzi, łączona w Bydgoszczy. Wtedy byłby wilk syty i owca cała ;-)
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 2
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Adams:No to byłby w razie czego jedyny nie licząc trasy od Karsznic na Łódź dobry pomysł.
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Adams napisał(a):O matko, to już by był prawdziwy kolejowy head core. Nie dość że trasa dwa razy dłuższa, to jeszcze znaczna część po bezdruciu. :-D
W Siedlcach miała być przepinka. Obieg na 4 nurki dałby radę. Było to sprawdzane.
1 lokomotywa: Białystok-Siedlce (pogoń)- Siedlce-Suwałki-Suwałki-Siedlce(Hańcza)-Siedlce-Białystok(Pogoń)
2) lokomotywa: Białystok-Siedlce-Białystok (Korczak)
3) Rybak/Pojezierze/Pojezierze/Rybak - Korsze
4) Rezerwa.
5) Dodatkowo SMki z Cargo )
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Pabianiczanin napisał(a):Adams:No to byłby w razie czego jedyny nie licząc trasy od Karsznic na Łódź dobry pomysł. Czy ja wiem czy skierowanie z Karsznic na Łódź to by był dobry pomysł? Wiem, zależy Ci na pociągu z postojem w Pabianicach, ale wiesz PKP IC lubi robić psikusy :-P
mixer, a tak z ciekawości, obliczałeś może ile by wynosił czas przejazdu z Warszawy do Białegostoku tą trasą, wliczając dłuższe postoje na przepinkę loka w Siedlcach?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
To co nam władza powiedziała to najlepszy czas ma być ok 4:20 ;O
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
To nie jest aż tak tragicznie, myślałem że dłużej ;-)
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Czas jazdy 3 godziny to jest dużo jak na trasę Białystok-Warszawa, a co dopiero 4:20 a jak dojdą jeszcze jakieś mijanki czy coś innego wydłuży się jeszcze bardziej.
Liczba postów: 475
Liczba wątków: 17
Dołączył: 09.11.2011
Reputacja:
0
Adams napisał(a):Najprostsze rozwiązanie, to grupa wagonów do "Dokera" z Łodzi, łączona w Bydgoszczy. Wtedy byłby wilk syty i owca cała Z Łodzi powinno być coś wcześniej do Gdyni. Coś na wzór dawnego Asnyka. Rozsądne minimum to pociągi startujące z Łodzi o 5, 9, 13, 17, 21. Powiedzmy: Asnyk, Doker, Stoczniowiec, Soła i Pogoria. Wszystkie oprócz Asnyka z Katowic i niektóre (bądź wszystkie) z wagonami z Krakowa.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
norbert, z Twojego zestawu mógłbym poprzeć "Asnyka". Faktycznie takie poranne połączenie Łodzi z Bydgoszczą i Gdynią byłoby uzasadnione, bo w chwili obecnej pierwszym dziennym połączeniem jest "Doker" o 12.33, co jest stanowczo za późno.
Jeśli faktycznie "Doker" zostałby podzielony na część katowicką jadącą węglówką i łódzką jadącą przez Kutno - Toruń, to w zamian żeby zrównoważyć połączenia Łodzi z Katowicami grupa katowicka w "Stoczniowcu" byłaby także wskazana. Z tym że ja bym to podzielił na Kaliskiej (o ile jest taka techniczna możliwość) i grupa katowicka niech jedzie przez Częstochowę, a krakowska przez Tomaszów i CMK. Częstochowa od grudnia dostanie dużo połączeń z Krakowem, z racji przetrasowań pociągów Kraków - Wrocław, więc braku "Stoczniowca" raczej by nie odczuła.
Liczba postów: 56
Liczba wątków: 2
Dołączył: 14.02.2013
Reputacja:
0
Adams napisał(a):To było do przewidzenia. Z moich informacji wynika że między Krakowem a Katowicami z TLK pojedzie tylko "Uznam" i Przemyślanin" i to przez Spytkowice. Przez Trzebinię tylko regio.
Nieprawda. Między Katowicami a Krakowem przez Trzebinię będzie kursować "Kossak", wspomniany "Lubomirski" i "Przemyślanin", "Uznam" z tego co wiem ma kursować przez Częstochowę, podobnie jak "Dolnoślązak" i "Barbakan". Także przez Trzebinię nie pojadą tylko Regio ;-) Norbert myślę, że 3 pociągi z Łodzi do Gdyni całkowicie wystarczą - poranny "Asnyk", popołudniowy "Stoczniowiec" i nocna "Pogoria" Jeszcze PRy mogliby zrobić w godzinach południowych całoroczny IR "Lazur"
|