Liczba postów: 385
Liczba wątków: 24
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
0
Dla ciekawych jak wyglądało to PESowskie cudo Techniki podaję link:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5016404
Siedzenia takie same jak w SA136, czyli twarde, ale na 3-godzinny przejazd się nadają Przód ma okropny ;/
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jest parę wad i mniemy nadzieje że nie będzie to bubel, a sporo zamówień zaowocuje poprawą niezawodności i lepszym komfortem podróży.
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Tydzień temu dostarczono zamówione przez Urząd Miejski w Warszawie dla Tamwajów Warszawskich sp. z.o.o. kilkanaście nowych tramwajów SWING. Producentem była PESA Bydgoszcz. Docelowo na torach miasta ma się ich pojawić prawie 160(!). Wczoraj zginęła starsza kobieta która została potrącona przez SWINGa. Pojazd ten nie zdołał wyhamować na przystanku i wjechał w przejście dla pieszych. Motorniczowie ponoć już wcześniej alarmowali że hamulce są wadliwe. PESA hańbi znaczek "made in poland", a przetargi wygrawa bardzo często z wiadomych przyczyn. Ja z dużym dystansem patrzę na tego Elfa. Jestem pewien że nie będzie w nim dokonywanych jeszcze jakiś poprawek, zmian. Od kolegów się słyszy że jest różnica między "kiblem" (EN57) a nowoczesnymi ezetami, ten pierwszy jak się zepsuje to czesto da radę go naprawić na miejscu przez kierownika czy mechanika, lub po przybyciu ekipy serwisowej. Nowoczesne pojazdy jak padną, to blokują tor tak długo aż ktoś ich nie ściągnie. Elf ładnie wygląda, ale nikt jeszcze im nie zaglądał porządnie pod maskę, ale mikole oczywiście już wszystko wiedzą.
...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cóż tak naprawdę możemy tylko gdybać bo nic o nim nie wiemy, zobaczymy jak będzie się sprawował na szlaku i wtedy ocenimy. Ja jestem zwolennikiem tego projektu ponieważ tak jak wspominałeś "made in poland", i liczę na to że PESA zrobi wszystko by produkt ten był jak najlepszy. Jeżeli pójdą na łatwiznę to kariery nie zrobią .
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:jest różnica między "kiblem" (EN57) a nowoczesnymi ezetami,
No niestety, ale mamy XXI wiek i pora wymienić tabor na nowszy, a trudno żeby w np. EN76 wpuścić technologię stosowaną w kiblu- tak już to jest. Nowy produkt wiąże się z dodatkową elektroniką, która jak wiadomo wszędzie prędzej czy później zawodzi.
Cytat:ale nikt jeszcze im nie zaglądał porządnie pod maskę, ale mikole oczywiście już wszystko wiedzą.
Święte prawo żeby ELF ludziom się podobał.
Wątpię żeby EN76 był bublem, ten produkt nie będzie przeznaczony tylko na regionalne polskie linie tylko również i na europejskie. Patrząc na sukces ATR220 dochodzę do wniosku, że ten produkt powtórzy sukces wyżej wymienionego SZT.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Tym bardziej, ¿e mo¿na z du¿± pewno¶ci± przypuszczaæ, ¿e in¿ynierowie z PESY potrafi± my¶leæ i wykorzystuj± ju¿ raz sprawdzone rozwi±zania, które ucieszy³y makaroniarzy poprzednio. Nie mo¿na ci±gle wieszaæ psów na PESIE - Siemens i Bombardier te¿ nie s± idealne, wystarczy popatrzyæ np. na ³ódzkiego Cityrunnera, w porównaniu do PESY to jest pora¿ka jaka¶ (ju¿ pomijam ¿e jakim¶ niez³ym przekrêtem wygra³ przetarg z tramwajami Konstalu o niebo tañszymi).
Lubuszanin, ja odnoszę wrażenie, że nowe rozwiązania bardzo często są krytykowane właśnie dlatego że są... nowe. Nowe, więc nie tradycyjne, a tradycja, to, Panie, tradycja. Nikt nie wie skąd się wzięła, ale to tradycja, jak mawiał Tewje Mleczarz.
Tyle, że czasy kiedy mogłeś samochód czy EZT naprawić młotkiem i kawałkiem drutu mijają i kijem Wisły nie zawrócisz. Dziś samochód, EZT czy samolot są wypchane elektroniką i wymagają odpowiedniego serwisu. Idea jest taka, by dzięki tej elektronice wymagały go możliwie nieczęsto.
ATSD, to w Łodzi tramwaje PESY to ideał, w porównaniu z Cityrunnerami Bombardiera.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Może wersja pod 190 km/h może zainteresować PKP IC? Tyle że nad wnętrzem trzeba by było popracować bo te fotele jakoś do szybkich składów nie pasują.
Kolejne zdjęcia EN76 - http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php? ... acje&n=150
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
przem710, jak wersja moze zainteresować IC? Przecież IC nie kupuje z wolnej ręki taboru.
[ Dodano: 2010-09-24, 22:14 ]
Patrzyłem na zdjęcia kabiny:
-widoczność dla maszynisty-za mała, mały kąt pola widzenia
-widoczność dla pomocnika-beznadziejna,wręcz zerowa
-w sytuacji krytycznej możliwośc uczieczki z kabiny utrudniona, zbyt ciasno na szybkie obrócenie się, przycisk hamulca awaryjnego w miejscu gdzie mechanik może zachaczyć mankietem koszuli o nastawnik
-wiszący sznurek od rolet będzie mechanika rozpraszał i poprostu wkurzał. Z tym oczywiście mozna sobie poradzić własnymi metodami, ale producent już na starcie powinen zadbać o taki szczegół.
Reasumując. Mam nadzieję że UTK wyda stosowne wytyczne do zmiany kabiny w tym ezecie. SWING i jego hamulce w Warszawie powodują tragiczny wypadek, Elf zadba o "bezpieczeństwo" obsługi pociągu.
Ładnie to wszystko wygląda z zewnątrz, ale tylko poczekać aż nawali klima, falowniki, sprzęg, pantografy. Widać niektórzy za mało jeździli pojazdami Pesy. Ja jak mam służbę latem to aż mnie trzęsie jak mam jechać na ZG-Jelenia Góra gdzie często kursuje SA133. Jak nie klima, to zdaży się że nawali silnik (czemu zawsze na mojej służbie!?) SA108 i SA105 produkcji ZNTK wygląda dośc topornie, ale są one mniej zawodne i mniej paliwożerne od "pes".
...
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
SA133 to prawdê mówi±c ju¿ trochê przestarza³a konstrukcja, zbudowana na wzór pierwszych Pesowskich ¶winiobusów, które - trzeba przyznaæ - faktycznie by³y do¶æ zawodne, ale niestety jest to pojazd maj±cy powa¿n± wadê, tak± jak kultowe Claytony - nie ma przek³adni elektrycznej, tylko diesel musi wszystko ruszyæ.
Co do Elfa obawia³em siê w³a¶nie tego okienka z przodu, nie wygl±da to zbyt ciekawie na zdjêciach, ciekawe jednak jak jest w rzeczywisto¶ci.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Moim zdaniem postawili za bardzo na desing, co i tak im nie wyszło bo te małe okienka wyglądają okropnie.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Co do Śląska to. Badania z udziałem ELF`a ruszają od 03.11.2010 i potrwają do końca miecha.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.11.2010
Reputacja:
0
DamianT napisał(a):Mogli w jakiś sposób zatuszować różnicę wysokości okien, ale poza tym wygląda świetnie. Ciekawe jak będzie się prezentował w barwach żółto-niebieskich
On nie będzie żółto-niebieski a biały z niebieskim dachem i żółtymi drzwiami oraz logiem woj. śląskiego (Śląskie - Pozytywna Energia)
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Tak to już wszyscy wiemy. ELF ma teraz testy i śmiga sobie w węźle bydgoskim.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
A znana jest już konkretna data przyjechania na Śląsk oraz kursowanie do Częstochowy?
|