Liczba postów: 166
Liczba wątków: 15
Dołączył: 02.05.2013
Reputacja:
0
Koledzy, jak przedstawia się wpływ działania pola elektromagnetycznego (i magnetycznego) na zdrowie maszynistów elektrowozów? Czy są jakieś miarodajne dane świadczące o szkodliwości tych pól na zdrowie człowieka? Czy są jakieś zdiagnozowane choroby zawodowe powiązane z wieloletnią pracą na elektrowozach?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Według pracodawcy żadnego pola na lokomotywie nie ma. Chorób zawodowych z tego względu chyba też nie stwierdzono. Ale jak każdy wie te pole magnetyczne jak najbardziej na lokomotywach występuje. To samo jest z hałasem, norma dB niby jest w porządku przy zamkniętych oknach w lokomotywie po naprawie, która jest dobrze uszczelniona i maszynista w tym czasie nie podaje sygnału baczność. A każdy dobrze wie że przy normalnej pracy lokomotywy norma dB która chyba wynosi ok. 85dB jest przekroczona.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Na elektrowozach są jeszcze drgania, które wpływają na zdrowie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 178
Liczba wątków: 10
Dołączył: 19.07.2014
Reputacja:
0
Poziom hałasu na lokomotywie – są takie lokomotywy elektryczne na której norma na pewno jest przekroczona, ale lokomotywa nie pracuje ciągle (z wyjątkiem okresu zimowego), więc da się wytrzymać. Stracić słuch można w przyjemniejszy sposób.
Drgania na lokomotywach?
Obecnie na zmodernizowanych lokomotywach nie jest tak tragicznie, na starych lok spalinowych można powiedzieć że trzepało.
Natomiast pole magnetyczne?
To jest ciekawa sprawa, niby szkodliwe a w poradniach rehabilitacyjnych jednym ze sposobów leczenia kręgosłupa jest leczenie polem magnetycznym.
skalt
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
- Henry Ford
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
skalt napisał(a):lokomotywa nie pracuje ciągle (z wyjątkiem okresu zimowego), więc da się wytrzymać.
Pragnę przypomnieć, iż zgodnie z obowiązującymi instrukcjami przetwornic wyłączać nie wolno.
Cytat:To jest ciekawa sprawa, niby szkodliwe a w poradniach rehabilitacyjnych jednym ze sposobów leczenia kręgosłupa jest leczenie polem magnetycznym.
Leczy się też bioprądami, ale podłączenie pod 400V, a tym bardziej pod 3000V raczej lecznicze nie bywa
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):ragnę przypomnieć, iż zgodnie z obowiązującymi instrukcjami przetwornic wyłączać nie wolno.
Czemu tak? Na byku to zawsze się wyłącza, w ICkach jak mają dłuższy postój to też robią ciszę, jedynie uruchamiają by włączyć sprężarkę i wylączają.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Dlatego, że po wyłączeniu przetwornic nie ma przewietrzania silników trakcyjnych, włazi wilgoć w izolacje itd.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
No dobra, a jak lok stoi we mgle w nocy, podnosisz się i jedziesz to też masz wilgoć na silnikach przez jakiś czas. Powietrze od razu nie wydmucha.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Dlatego przetwornic wyłączać nie wolno, a po uruchomieniu przetwornice powinny pracować ok. 15 minut przed uruchomieniem jazdy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
:-o macie coś takiego w instrukcji o tych 15 minutach? Czy to jest zalecenie instruktorów?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nie wiem czy tego nie ma w DTRce. Na niektórych maszynach wiszą takie zalecenia.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Tyle lat wyłączano na przetwornice, zwłaszcza na ET22 i nagle coś się stało?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Nie, tak było od zawsze
Dopóki nie ma rejestracji to nawet jak walnie silnik to nie da się udowodnić, że to od tego, że przetwornice były wyłączone.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL