Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rekrutacja i szkolenie
#1
Witam,
zakładam temat ponieważ ostatnio zainteresowałem się pracą jako maszynista pojazdów trakcyjnych.

Ten pomysł wpadł mi do głowy gdy akurat wracałem z pracy, a codziennie dojeżdżam WKD koleją miejską oraz tramwajem.

Przechodzę obecnie korektę płci na drodze sądowej (zmiana imienia z kobiety na mężczyznę) ten proces trwa długo ale myślę, że to nie będzie jakiś strasznie ogromny problem tutaj.

Moje dwa ważniejsze problemy to wada wzroku i brak doświadczenia, czyli zaczynanie od zera.

Jeśli chodzi o wadę wzroku, w 2012 roku przechodziłem operację zeza z czego zrobiło mi się podwójne widzenie.

Na początku było ciężko, z czasem dostosowałem się do takiego sposobu życia i obecnie naprawdę nie przeszkadza mi to w prowadzeniu normalnego życia - mam ostry wzrok poza tym.

Ten brak doświadczenia mnie trochę niepokoi, a wiadomo, że z pracą na rynku coraz trudniej więc trzeba się trzymać tego co pewne.

Moim atutem jest biegły angielski więc być może z kwalifikacjami maszynisty mógłbym liczyć na pracę zagranicą po 2 latach prowadzenia pociągów tutaj w Polsce.

Dodatkowe zmartwienie dla mnie to pieniądze, dlatego chcę pracować w zawodzie, z którego będę w stanie utrzymać swoją rodzinę czyli kobietę i przyszłe dzieci - chodzi mi o zapewnienie przyszłości z tej pracy po wyjeździe zagranicę, np. UK albo Australia.

Problemem nie będzie nauka lecz czy mam szanse na szkolenie?

Wysłałem już aplikacje ale chciałbym też zjawić się osobiście w jednostce PKP Cargo aby porozmawiać bezpośrednio i ewentualnie podesłać CV na miejscu.
Odpowiedz

#2
Z wadą wzroku nie masz nawet co startować do badań.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#3
Pomijając wzrok coś jeszcze może być problemem?

Ja naprawdę widzę idealnie, nie rozumiem dlaczego miałbym nie startować tylko ze względu na to, że mam taką dolegliwość a nie inną
Odpowiedz

#4
Dlatego, że lekarz zada Ci pytanie o widzenie. Możesz oczywiście spróbować zataić wadę (jeżeli przejdziesz badania-olśnienie, widzenie zmierzchowe, tablica, kolory, widzenie przestrzenne), ale jeżeli będziesz uczestniczył w wypadku to wezmą na szczegółowe badanie i przypiszą Ci winę.

Na kolei jest dużo ciekawych zajęć niewymagających idealnego wzroku, może warto się nad nimi zastanowić? Ale jeżeli myślisz o wyjeździe-czy ma to sens?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#5
Właśnie wydaje mi się (przynajmniej), że ta praca byłaby stabilna za granicą dla mnie.

Jeśli tutaj ukończę potrzebne szkolenie i zdobędę dokumenty to po przepracowanym czasie tutaj w Polsce gdy wyjadę zarobię więcej a chciałbym mieć zapewniony konkretny zawód na długie lata.

To już decyzja, którą chciałbym właśnie omówić tutaj z wami na forum - czy warto zaczynać tutaj i kontynuować w innym kraju.

Co do pozostałych zawodów na kolei - nie jestem, że tak napiszę "oświecony" za bardzo. ;-)
Odpowiedz

#6
Przemyśl, czy lubisz wstawać o 2 w nocy, latać wzdłuż pociągu po kolana (a czasem po pas) w śniegu, błocie albo trawie, czy lubisz siedzieć w hałasie, czy lubisz użerać się z lokomotywą, która z jakiegoś powodu nie chce jechać, czy lubisz zostać w środku nocy na pustkowiu bez możliwości powrotu do domu.

Praca maszynisty (zwłaszcza towarowego) to nie jest symulator MaSzyna czy zabawa kolejką PIKO. Żeby od razu wyjaśnić-jak lubisz, żeby zegarek śnił się po nocach i jeżeli potrzebujesz adrnaliny (skoczy mi pod pociąg czy nie) ewentualnie jeśli chcesz, żeby w razie usterki kierownik i pasażerowie stali nad Tobą- idź na pociągi pasażerskie.

Jeżeli z góry zakładasz, że chcesz wyjechać-zrób to od razu, nie baw się w szkolenie tutaj. Licencja maszynisty to nie prawo jazdy, że ważne bez problemu (większego lub mniejszego) na całym świecie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#7
Rozumiem, dzięki.

Obecnie mam 19 lat więc tutaj już starałem się na motorniczego tramwaju oraz maszynistę metra ale nie spełniam wymagań czyli nie mam ukończonych 21 ani zawodowej szkoły.

Czy mogę liczyć ewentualnie na zatrudnienie w innych środkach transportu?

Co do wyjazdu nie mogę wyjechać, choć zrobiłbym to od razu.

Moja partnerka kończy szkołę za 2 lata dopiero a nie chcę aby przeze mnie rezygnowała z nauki zwłaszcza, że angielski u niej średnio.

Jeszcze myślałem o górnictwie, ogólnie kręcą mnie po prostu takie ryzykowne zawody. 8-)
Odpowiedz

#8
Na maszynistę musisz mieć ukończone 20 lat. Myślałeś o kierowcy autobusu? Ten to dopiero ma ryzyko, zwłaszcza na nocnych kursach Big Grin

Praca maszynisty nie jet niebezpieczna (chyba że do nastawnika dorwie się skończony idiota), wszak maszyniści giną bardzo rzadko.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#9
A propos idiotów..niejeden raz już słyszałem ,że trzeba być idiotą,żeby zatrudnić się w PKP na maszynistę, by przez 3 lata zanim skończy się świadectwo zarabiać 1700zł ..to jest dopiero adrenalina..
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz

#10
Trzeba by albo bardzo źle żyć z ludźmi, albo co miesiąc premię tracić, żeby 1700 zarabiać na świadectwie Tongue
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#11
rustsaltz W IC właśnie tak zarabiasz..
Odpowiedz

#12
niektórzy nawet 11 lat pracowali za 1700 i dali rade i maja chędź zostać maszynistami więc trochę pokory w stosunku do tych pieniążków PekaP - nie każdy ma bogatych staruszków czy babcię co zostawi mieszkanie tudzież jest plecakiem i jakoś musimy dawać sobie radę od pierwszego do ostatniego to tak reasumując odnośnie idiotów :-O , uważam że warto wytrzymać ten okres by potem jak na polskie warunki w miarę normalnie zarabiać
Odpowiedz

#13
rustsaltz napisał(a):Na kolei jest dużo ciekawych zajęć niewymagających idealnego wzroku

Podaj, proszę, przykłady
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#14
Dyspozytor, dyrektor, naczelnik, prezes zarządu, wszelkiej maści konstruktorzy w zakładach...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
rustsaltz napisał(a):dyrektor, naczelnik, prezes zarządu

http://www.youtube.com/watch?v=d738Nvr6QCQ&t=12s hehehehe :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rekrutacja na maszynistę pkp intercity ciastekkuu 2 458 27.09.2024, 17:41
Ostatni post: ciastekkuu
  Rekrutacja a Zespół Aspergera Matkakota 1 663 09.05.2024, 22:16
Ostatni post: APodleski
Wink Szkolenie Sygnalista Kolejowy kara 30.000 zł ?? bartlomiejn 0 681 13.01.2024, 15:43
Ostatni post: bartlomiejn
Question Rekrutacja - intercity 2022 nnaancy 1 2 096 11.10.2022, 17:58
Ostatni post: MegaTVHD
  Szkolenie na rewidenta w PKP Cargo. pawel199 2 2 225 10.06.2021, 20:21
Ostatni post: Matek900

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.