Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Tylko, że w chinach KDP łączą miasta, które mają i nawet ponad 10mln mieszkańców. A u nas? Warszawa niecałe dwa miliony, a Wrocław i Poznań w sumie niewiele ponad milion. W pierwszym poście tego tematu dałem przykład Hiszpanii, gdzie tam w sumie jest ponad 8 milionów mieszkańców w miastach które są połączone KDP i muszą do tego dopłacać.
Jest bardzo nieprzekonany do tej inwestycji w Polsce bez dotacji unijnych. Chciałbym przeczytać/usłyszeć jakąś wypowiedź osoby, która zna się na tym bardzo dobrze i która jest niezależna od wszystkich postronnych. Może wtedy bym się bardziej przekonał.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No tak wiadomo, że im większe miasto, tym więcej pasażerów. Ale ja widzę to tak, że sporo osób będzie korzystało z KDP na odcinku Warszawa - Łódź, bo i teraz tam są tłumy. Drugą "odnogą", czyli typem pasażera będą ludzie jadący na trasie Warszawa - Wrocław, trzecim Warszawa - Poznań. Mało pewnie będzie osób na odcinkach Warszawa - Nowe Skalmierzyce itd.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:Ale ja widzę to tak, że sporo osób będzie korzystało z KDP na odcinku Warszawa - Łódź, bo i teraz tam są tłumy
Wszystko zależy ile taka przyjemność w postaci przejazdu KDP będzie kosztowała. Tłumy na linii Warszawa - Łódź generują głównie osoby dojeżdżające do pracy czy szkoły na podstawie biletów miesięcznych. Jeśli cena przejazdu KDP na tym odcinku będzie "kosmiczna", to raczej tłumów nie ma się co spodziewać.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiesz, strzałem w piętę byłoby gdyby Intercity nie zastosowało jakiś promocji na tym odcinku, bo ten odcinek akurat dawałby na siebie zarobić. Pozostaje sprawa tego, co mają począć mieszkańcy Koluszek, Skierniewic, Żyrardowa, ale myślę, że dla nich pozostawione będą nadal TLK, jak obecnie, tyle, że może krótsze będą, bo łodzianie będą korzystać z KDP.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Gdyby faktycznie była jakaś korzystna oferta promocyjna dla KDP na odcinku Łódź - Warszawa, to pociągi TLK łaczące te dwa miasta można by było ograniczyć do minimum. Myślę że same Koluszki nie generują aż tak dużych potoków podróżnych, więc potrzeby przewozowe tego miasta mogłyby zaspokoić pociągi TLK jadące ze strony Śląska i Wrocławia (bo alternatywa dla KDP na tej linii także musi być).
Natomiast na odcinku Warszawa - Skierniewice transport powinny zapewnić KM, uruchamiając szybkie pociągi przyśpieszone zatrzymujące się jedynie w Grodzisku i Żyrardowie.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Mogłoby tak być, że jakieś dwie z rana, dwie popołudniu i dwie wieczorem. To by w zupełności wystarczyło. Może nawet w proporcji jeszcze mniejszej, a nie tak jak teraz średnio co 1,5-2h. A KM może i by weszły w to, ale musiałyby też sporo składów tam przerzucić.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Jeśli KDP miało by zapewnić całkowitą komunikację Warszawy z Łodzią, a KM ze Skierniewicami to myślę że pociągi TLK w rel. Warszawa - Łódź wydają się zbędne. Mieszkańcom Koluszek dojazd na rano do Warszawy mógłby zapewnić nocny TLK (np. d. Karkonosze). Poza tym transport między Łodzią a Skierniewicami zapewniłyby pociągi Regio. Gdyby KM i PR dogadały się o wzajemnym honorowaniu biletów (przynajmniej miesięcznych) to Koluszki miałyby dojazd do stolicy z przesiadką w Skierniewicach.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Nie mo¿na zrezygnowaæ ca³kowicie z TLK, jest gro pasa¿erów, którzy bêd± chcieli skorzystaæ z takiego w³a¶nie segmentu us³ug - regio (nawet przyspieszone) mo¿e byæ dla nich za wolne/niewygodne, a KDP za drogie.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:a KDP za drogie.
Ja swoje propozycje poddawałem jedynie pod warunkiem, że przejazd KDP między Łodzią a Warszawą będzie w przystępnej cenie :-P
Cytat:Nie można zrezygnować całkowicie z TLK
Ten segment połączeń by został, ale w postaci pociągów dalekobieżnych.
Cytat:regio (nawet przyspieszone) może być dla nich za wolne/niewygodne,
Przecież po modernie czas przejazdu nie będzie aż taki długi, więc da się wytrzymać nawet w kiblu.
Poza tym odc. Skierniewice - Warszawa, KM mogłyby obsługiwać wygodnymi i pojemnymi piętrusami, a przejazd w przypadku pociągu przyśpieszonego nie byłby dłuższy niż TLK.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Adams napisał(a):da siê wytrzymaæ nawet w kiblu. Ty to wiesz, ja to wiem, ale wiemy te¿ oboje, ¿e zwyk³y pasa¿er (a to przecie¿ w wiêkszo¶ci dla nich pracuje kolej) my¶li inaczej.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Więc sprawa jest prosta, jak będzie chciał jechać w komfortowych warunkach to sobie pojedzie KDP. Zwróć sobie kiedyś uwagę jaki tabor jeździ na IR Reymont i Semafor z Łodzi do Krakowa, a jednak frekwencję te pociągi mają całkiem przyzwoitą, mimo że czas podróży jest dłuższy.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Je¿d¿± kible, no bo có¿ innego mog± na tej trasie zaoferowaæ PRy? Frekwencja jest spora to fakt, ale z tego co widzia³em wiêkszo¶æ stanowi± studenci, a oni jak wiadomo pos³uguj± siê g³ównie kryterium finansowym.
Z KDP sprawa siê komplikuje, bo jest to co¶ o poziom wy¿ej od wszystkiego co je¼dzi dotychczas. Dlatego te¿ uwa¿am, ¿e nie wolno rezygnowaæ z TLK na trasach równoleg³ych, szczególnie je¶li te trasy ³±cz± du¿e o¶rodki miejskie i klient powinien mieæ mo¿liwo¶æ wyboru poci±gu spo¶ród trzech segmentów - taniego (regio), komfortowego (TLK) i luksusowego (KDP). Tak te¿ jest np. w Niemczech w miejscach gdzie zostawiono liniê konwencjonaln±, a KDP zbudowano "obok".
Nie mówiê, aby pozostawiæ TLKi w obecnym kszta³cie z 12 wagonami i co pó³ godziny, po zbadaniu sytuacji (tzn. przekonaniu siê ile osób przesi±dzie siê do KDP) mo¿na odpowiednio zredukowaæ liczbê par poci±gów oraz ich d³ugo¶æ.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jeśli już powstanie to KDP będzie można także pomyśleć o wydłużeniu tych składów choćby do Białegostoku, Lublina, Terespola, Olsztyna. Myślę, że taka oferta byłaby strzałem w 10. Ale na razie nie ma co gdybać, niech powstanie to KDP.
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:Jeśli już powstanie to KDP będzie można także pomyśleć o wydłużeniu tych składów choćby do Białegostoku, Lublina, Terespola, Olsztyna
I to jest właśnie myśl. KDP swoją drogą, a alternatywa byłaby właśnie w pociągach o dłuższej relacji. I wtedy Łódź zyskuje bezpośrednie połączenia TLK w jedną stronę w relacjach Warszawa - Łódź - Wrocław, a w drugą rel. Łódź - Warszawa - Białystok/Olsztyn/Lublin.
Cytat:Jeżdżą kible, no bo cóż innego mogą na tej trasie zaoferować PRy?
To że jeżdżą kible to wszyscy wiedzą, ale mi chodziło jakie kible. Nie raz widziałem na Reymoncie lub Semaforze full plastik. Podobnie jest na Bolku z Wrocławia do Lublina.
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Adams, Były plany modernizacji wagonów, EZT, zakupu elektrowozów dla PRów i Engelhardt skutecznie zablokował dostęp PRom do środków Unijnych, powołując się na to, że PRami nie rządzi 1 podmiot tylko wiele (województwa)
|