Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co to jest na tych podkładach?
#1
Przy okazji remontu linii 306 wymieniane są wszystkie podkłady na betonowe.
Zauważyłem, że na łuku przy stacji w Prudniku układane są nowe podkłady ale drewniane.
Co to są za elementy przykręcone do tych podkładów od wewnętrznej strony łuku?

[Obrazek: zny1.th.jpg]
Odpowiedz

#2
Mocowanie na kontrszyne (odbojnice) na łuku
Odpowiedz

#3
Dziwne, bo przed remontem tego nie było i nie było żadnych kłopotów podczas przejeżdżania taboru po tym łuku.
Odpowiedz

#4
A nie zwiększają prędkości Drogowej?
Zresztą problemów nie musi być. Wystarczy jedno wykolejenie żeby pokazać użyteczność kontrszyny.
Odpowiedz

#5
fred77 napisał(a):Zauważyłem, że na łuku przy stacji w Prudniku układane są nowe podkłady ale drewniane.
Co to są za elementy przykręcone do tych podkładów od wewnętrznej strony łuku?

Na łukach podobno lepiej sprawdza się drewno. Elementy wystające na mój gust mogą służyć do przytwierdzenia odbojnic...
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#6
Ariel Ciechańsk napisał(a):Na łukach podobno lepiej sprawdza się drewno. Elementy wystające na mój gust mogą służyć do przytwierdzenia odbojnic...

Według mnie to pewnie zamontowaliby podkłady betonowe ale nie mają takich z uchwytami dla odbojnicy.
Betonowe podkłady użyte do remontu są staroużyteczne. Te drewniane są nowe.
Wychodzi na to, że do drewnianych szybciej i prościej jest przymocować uchwyty odbojnicy. Betonowe musiałyby być specjalnie robione.
Odpowiedz

#7
Pierwszy post więc witam,
Teoretycznie prowadnice układa się przy łuku o R<300 m. Nie wiem dokładnie jaki jest promień tego łuku ale przy R<250 m dochodzi kwestia poszerzenia toru w łuku. Na betonie jest to chyba niewykonalne więc jest to dodatkowe uzasadnienie dla drewna. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
Odpowiedz

#8
Witam,
podobnie jak kolega również jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich.
Tak jak powyżej ktoś wspomniał, są to uchwyty dla właśnie kontrszyny (choć nie wiem czy faktycznie tak się to nazywa) ma za zadanie zwiększyć żywotność poprzez przejęcie części siły poziomej, odśrodkowej przekazanej poprzez drugie koło, aby przede wszystkim zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej, oraz obrzeża koła.
Przeglądałem forum w poszukiwaniu wątku do którego mógł bym się podpiąć z pytaniem, a ponieważ tu jest wątek łuku zapytam tutaj:
Poszukuję literatury, bądź strony internetowej na której mogę zobaczyć/ przeczytać o sposobach poprzecznej stabilizacji nawierzchni torowej na łukach (konkretniej na tych o małych promieniach. głownie chodzi mi o coś na wzór stalowej płetwy przykręcanej do podkładu od dołu, aby wchodząc w podsypkę zwiększał wspomniany wyżej opór.
W ramach ciekawostki powiem, że są też inne sposoby np podkłady stalowe typu Y, które ze względu na charakterystyczny kształt mają o wiele większe pole przekroju patrząc na tor z boku, przez co lepiej trzyma się podsypki. Podkład strunobetonowy (bo stricte betonowych się nie stosuje) jest lepszym rozwiązaniem ze względu na jego masę gdyż jeden taki (ps-94) waży 320 kg a drewniany do 75 kg (suchy) z czego pole przekroju mają zbliżone.
Dodam, że ta wiedza będzie mi przydatna dla potrzeb pracy inżynierskiej.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.