Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):B czy nawet CTL się w coś takiego nie bawi. Bo DB, CTL czy STK lub lotos nie potrzebuje 4 osiowych loków, oni mają zapotrzebowanie na cieżkie 6 osiowe maszyny,
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Tak, masz rację, że lokomotywy kupują mniejsze firmy, często są to firmy złomowe, typu LOZYW czy ASPEKT, ale potem leasingują te loki. Ale są też więksi przewoźnicy typu PHU Locomotiv czy DLA.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
jarząbek019 napisał(a):Bo DB, CTL czy STK lub lotos nie potrzebuje 4 osiowych loków, oni mają zapotrzebowanie na cieżkie 6 osiowe maszyny, Jeżdżąc sputnikami, których moc jest porównywalna do siódemek...
Cytat:Ale są też więksi przewoźnicy typu PHU Locomotiv czy DLA.
No chyba nie powiesz mi, że ECCO czy DLA to duzi przewoźnicy?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Powiedziałem więksi, a nie duzi, ale tacy, którzy się jakoś tam rozwijają. PHU/ECCO to na początku też miało może z 2-3 lokomotywy, a zobacz ile ma ich już teraz i ciągle biorą "nowe" złomki i je modernizują.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Niestety, gdy się nie ma wielkiego budżetu do zainwestowania w nowe lokomotywy, to wiadomo, że nowi przewoźnicy muszą zaczynać od skupowania tanich złomów i ich remontowania.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Znaczy, jeśli chcę zostać potentatem przewozów drogowych, a nie mam pieniędzy na nowe wozy uprawnia mnie to do skupowania złomu z zachodu i po "przeglądzie" u znajomego diagnosty mogę jeździć byle czym?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ale przecież te lokomotywy dostają dopuszczenie do ruchu. To nie są byle jakie procedury więc nie ma jak tu porównywać samochodów do lokomotyw.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Bo samochód dopuszcza diagnosta, który jest przynajmniej czasem niezależny, a pojazd do ruchu dopuszcza komisarz odbiorczy przewoźnika...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 591
Liczba wątków: 24
Dołączył: 01.11.2014
Reputacja:
8
pitagoras23 napisał(a):Monopol może nie w rozumieniu udziału procentowego, co w rozumieniu utrudnień w przewozach, chęci bycia zawsze pierwszym (podczas jazd pociągowych na szlaku i blokowania innych przewoźników), a kończywszy na fakcie braku sprzedaży nieużywanych lokomotyw w myśl zasady "sam nie wezmę, innemu nie dam". To są pobudki do działań monopolistycznych.
Kolego, na szlaku wygląda to tak,że akurat Cargo jest przeważnie na szarym końcu w kolejności wyprawienia pociągu itd...co rusz widzę,że wpierw jedzie np Lotos ,DB, CTL..Cargowcy kwitną na "stój"
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):Tutaj będziesz bronił Cargo jako pracownik. Także jako współwłaściciel. PKP Cargo wciąż jest pod kontrolą Skarbu Państwa.
Z resztą Kombinat Górniczo-Hutniczy Miedzi „Polska Miedź” też. Więc jedna spółka państwowa sprzedała coś drugiej. I dobrze. KGHM ma swoją rolę i nie jest są nią samodzielne przewozy na liniach kolejowych. Pol-Miedź Trans powinien wrócić do kształtu Zakładu Transportu KGHM. pitagoras23 napisał(a):Ogólna sytuacja jest taka, że Cargo za wszelką cenę nie chce innych przewoźników na rynku […]. A inni przewoźnicy chcą? ;-)
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Nowe loki muszą jeździć na okrągło by zarabiały na siebie, dlatego lepiej jest kupić Skode i ją przywrócić do życia
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Mariusz W., LOTOS Kolej do nie dawna też twierdziło, że przekaże przewozy komuś innemu, bo skupi się na swoim podstawowym zadaniu. A jednak zmienili zdanie i firma nadal się rozwija. Tak więc Pol-Miedź Trans również mogłaby się rozwijać, szczególnie że miałaby kasę na zakup nowych czy modernizację starych lokomotyw.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Tę kasę teraz będzie mogło mieć PKP Cargo. Więc o co chodzi?
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
rustsaltz napisał(a):Znaczy, jeśli chcę zostać potentatem przewozów drogowych, a nie mam pieniędzy na nowe wozy uprawnia mnie to do skupowania złomu z zachodu i po "przeglądzie" u znajomego diagnosty mogę jeździć byle czym?
Przede wszystkim nie chodziło mi o obronę innych. Ja rozumiem działania PKP Cargo.
|