Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Tylko ja jeszcze w życiu Czecha nie widziałem nad polskim morzem. Zresztą u nich panuje opinia, że polskie morze jest zimne i lepiej jechać do Bułgarii, bo odległość mniej więcej ta sama.
A Niemcy na Mazury jeżdżą własnym transportem. Albo indywidualnym samochodami (i klną na polskie drogi) albo zbiorowym czyli autobusami. Połączenie kolejowe przez Szczecin nie byłoby dla nich atrakcyjne. Z Berlina do Olsztyna to wychodziłoby coś koło 7 godzin. Przy standardach DB to wieczność... :-)
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
ET40, szybciej może by i było, ale tutaj chodzi żeby było obsłużone Wybrzeże.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
No tak, ale Olsztyn to nie cały region. Niemcy chcą odwiedzać różne części kolebki Prus, a nie tylko Olsztyn. A jakie są tory dalej od Olsztyna, to już wiemy...
IMHO pociąg Olsztyn - Berlin sens ma przez W-wę jako kurs klejony czyli Berlin - W-wa + W-wa - Olsztyn. Wtedy ktoś będzie nim jeździł ca całej trasie.
Kurs Gdynia/Tczew - Berlin przez Szczecin miałby sens, ale problem jest taki, że od Szczecina na pewnym odecinku w Niemczech drutu nie ma. Więc DB musiałby dać loka od Szczecina. A z nimi negocjacje są trudne, co widać w sprawie pociągu Wrocław - Goerlitz...
Teoretycznie można by było pojechać ze Szczecina do Rzepina i tam po zmiianie kierunku jazdy pojechać na Berlin. Ale czy warte to jest wszystko takiego zachodu?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Spokojnie. Planować sobie mogą. Ale to dotyczy paru sezonów naprzód. W przyszłym roku nic przecież z W-wy - do Białegostoku nie pojedzie. Natomiast na Białorusi jest tak konstruowane prawo, że zrobić coś, aby specjalny pociąg pojechał tam to nie ma problemu. Ostatnio załatwili, żeby Polacy na pewien obszar mogli wchodzić bez wizy. Nikt tego nie za bardzo pilnuje, ale działa. :-)
Problem jest inny. Jak ten "nowoczesny zespół trakcyjny" pojedzie po naszych węższych i po ich szerszych torach jednocześnie? No chyba, że do Grodna mają stare polskie przedwojenne tory jeszcze...
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
To tym bardziej nie będzie problemu z wpuszczeniem tam jakiegos polskiego nowszego sprzętu.
Liczba postów: 771
Liczba wątków: 22
Dołączył: 26.02.2013
Reputacja:
0
Zdradziłby ktoś czy w najnowszym zarysie dalej widnieją 2 pary połączeń do Sanoka; oraz jak wyglądają połączenia do Zagórza?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
masovian skad masz informacje że do Białegostoku nic nie pojedzie?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Gdzieś czytałem, że PIC ogłasza przetarli na IC Busy na trasie W-wa - Małkinia.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Bardziej od unijnych umów bałbym się ewentualnego przemytu i wandalizmu
Odnośnie Białegostoku dopytam: czy TLK "Podlasiak" wróci na swoją trasę?
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
A jak już to kiedy? Bo są sprzeczne sygnały dotyczące trasy W-wa - Białystok.