Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkład jazdy 2015/2016
#91
Tylko ja jeszcze w życiu Czecha nie widziałem nad polskim morzem. Zresztą u nich panuje opinia, że polskie morze jest zimne i lepiej jechać do Bułgarii, bo odległość mniej więcej ta sama.

A Niemcy na Mazury jeżdżą własnym transportem. Albo indywidualnym samochodami (i klną na polskie drogi) albo zbiorowym czyli autobusami. Połączenie kolejowe przez Szczecin nie byłoby dla nich atrakcyjne. Z Berlina do Olsztyna to wychodziłoby coś koło 7 godzin. Przy standardach DB to wieczność... :-)
Odpowiedz

#92
A od kiedy trzeba przez Szczecin? Równie dobrze można przez Poznań i Toruń i prawdopodobnie tak byłoby szybciej Smile
Jaro

Odpowiedz

#93
ET40, szybciej może by i było, ale tutaj chodzi żeby było obsłużone Wybrzeże.
Odpowiedz

#94
No tak, ale Olsztyn to nie cały region. Niemcy chcą odwiedzać różne części kolebki Prus, a nie tylko Olsztyn. A jakie są tory dalej od Olsztyna, to już wiemy...

IMHO pociąg Olsztyn - Berlin sens ma przez W-wę jako kurs klejony czyli Berlin - W-wa + W-wa - Olsztyn. Wtedy ktoś będzie nim jeździł ca całej trasie.

Kurs Gdynia/Tczew - Berlin przez Szczecin miałby sens, ale problem jest taki, że od Szczecina na pewnym odecinku w Niemczech drutu nie ma. Więc DB musiałby dać loka od Szczecina. A z nimi negocjacje są trudne, co widać w sprawie pociągu Wrocław - Goerlitz...

Teoretycznie można by było pojechać ze Szczecina do Rzepina i tam po zmiianie kierunku jazdy pojechać na Berlin. Ale czy warte to jest wszystko takiego zachodu?
Odpowiedz

#95
Koleje Białoruskie wspólnie z PKP planują uruchomienie od grudnia połączeń Mińsk - Grodno - Białystok - Małkinia - Warszawa z przesiadką pasażerów na stacji w Grodnie.

Więcej: Kurier Kolejowy

Zastanawia mnie pewien fragment artykułu:
Kurier Kolejowy napisał(a):Według informacji przekazanych Kolejom Białoruskim, na trasie Grodno –Warszawa ma być wykorzystany nowoczesny zespół trakcyjny.
Ciekawe jaki EZT miano na myśli. Nie sądzę żeby Darty czy Flirty mogły wyjeżdżać poza granice kraju, zwłaszcza do państwa nie będącego członkiem UE, chyba że chodzi o ED74.
Jednak jak dla mnie to jest kolejna kiełbasa wyborcza i szanse wyjazdu takiego pociągu są tak prawdopodobne jak EIC "Marzenia Pani N" relacji Warszawa - Drezno via Zgorzelec ;-D
Odpowiedz

#96
Spokojnie. Planować sobie mogą. Ale to dotyczy paru sezonów naprzód. W przyszłym roku nic przecież z W-wy - do Białegostoku nie pojedzie. Natomiast na Białorusi jest tak konstruowane prawo, że zrobić coś, aby specjalny pociąg pojechał tam to nie ma problemu. Ostatnio załatwili, żeby Polacy na pewien obszar mogli wchodzić bez wizy. Nikt tego nie za bardzo pilnuje, ale działa. :-)

Problem jest inny. Jak ten "nowoczesny zespół trakcyjny" pojedzie po naszych węższych i po ich szerszych torach jednocześnie? No chyba, że do Grodna mają stare polskie przedwojenne tory jeszcze...
Odpowiedz

#97
masovian napisał(a):Problem jest inny. Jak ten "nowoczesny zespół trakcyjny" pojedzie po naszych węższych i po ich szerszych torach jednocześnie? No chyba, że do Grodna mają stare polskie przedwojenne tory jeszcze...

Do Grodna jest normalny tor. Przecież jeżdżą tam kible z Białegostoku.
Odpowiedz

#98
To tym bardziej nie będzie problemu z wpuszczeniem tam jakiegos polskiego nowszego sprzętu.
Odpowiedz

#99
Zdradziłby ktoś czy w najnowszym zarysie dalej widnieją 2 pary połączeń do Sanoka; oraz jak wyglądają połączenia do Zagórza?
Odpowiedz

masovian skad masz informacje że do Białegostoku nic nie pojedzie?
Odpowiedz

Gdzieś czytałem, że PIC ogłasza przetarli na IC Busy na trasie W-wa - Małkinia.
Odpowiedz

lolingpl napisał(a):Zdradziłby ktoś czy w najnowszym zarysie dalej widnieją 2 pary połączeń do Sanoka; oraz jak wyglądają połączenia do Zagórza?

W tamte rejony nie zmieniło się nic. Widnieją dwie pary - TLK "Karpaty" Gdynia - Kraków - Rzeszów - Sanok, oraz TLK "Bieszczady" Kraków - Stróże - Sanok.

masovian napisał(a):To tym bardziej nie będzie problemu z wpuszczeniem tam jakiegos polskiego nowszego sprzętu.

A właśnie że będzie problem, bo nowy tabor jest dofinansowany ze środków unijnych i nie wierzę żeby tam nie było zapisu o zakazie wjazdu poza granice kraju, a zwłaszcza do państwa nie będącego w UE. Jedynymi EZT PIC-u które takiego zapisu nie posiadają są ED74.

Od grudnia ruch pociągów do Białegostoku powinien zostać wznowiony. W projekcie jest uwzględniony rozkład pociągów na tej trasie, min 2 pary pociągów z Wrocławia via Łódź, oraz 2 pary z Jeleniej Góry - dzienny przez Łódź, oraz nocny przez Poznań.
Odpowiedz

Bardziej od unijnych umów bałbym się ewentualnego przemytu i wandalizmu
Odnośnie Białegostoku dopytam: czy TLK "Podlasiak" wróci na swoją trasę?
Odpowiedz

A jak już to kiedy? Bo są sprzeczne sygnały dotyczące trasy W-wa - Białystok.
Odpowiedz

rysiogeniusz napisał(a):Odnośnie Białegostoku dopytam: czy TLK "Podlasiak" wróci na swoją trasę?
Tak, według projektu "Podlasiak" ma kursować w rel. Białystok - Szczecin. Do Białegostoku będzie także kursował TLK "Słonimski" z Poznania. Poza tym "Szczecinianin" ma kursować w relacji Lublin - Szczecin (sezon Świnoujście). Po uwaleniu "Uznama" i oterminowaniu "Szczecinianina", Świnoujście nie będzie miało całorocznego pociągu dalekobieżnego.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozkład jazdy 2025/2026 abo 3 3 320 27.12.2024, 10:12
Ostatni post: Kolejarz3
Information Rozkład jazdy 2024/2025 pasażerSzczecin 656 157 424 10.12.2024, 16:41
Ostatni post: myszka
Lightbulb Rozkład jazdy 2023/2024 pasażerSzczecin 145 77 548 20.10.2024, 09:52
Ostatni post: myszka
Wink Rozkład jazdy PKP 2024/2025 Farynsk 0 454 20.10.2024, 09:35
Ostatni post: Farynsk
  Rozkład jazdy 2022/23 Adams 64 74 932 22.05.2023, 10:41
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.