Liczba postów: 8
Liczba wątków: 6
Dołączył: 29.12.2014
Reputacja:
0
Witam! Ostatnio zastanawiałam się nad sposobami uszczelniania w pojazdach szynowych. Czy jest jakiś generalny podział? Ktoś może coś więcej kojarzy w temacie? Ostatnio słyszałam też o uszczelnieniach ciśnieniowych, ale nie wiem dokładnie na czym ta metoda polega. Będę wdzięczna za pomoc
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Jakie uszczelnienia? Elektrowóz powietrze zasysa każdą dziurą
Pendolino na przykład jest szczelnie ciśnieniowo, tak jak samolot. Chodzi o to, że przy dużych prędkościach pasażer nie odczuwał zmian ciśnienia powietrza w okolicy pojazdu. Musiałby to wytłumaczyć ktoś obyty w fizyce, ale podczas np. mijania się pociągów powstaje nadciśnienie (które w przypadku ED74 zwala z fotela, a w przypadku ED250 jest nieodczuwalne).
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Za bardzo się skróciło- pasażer w środku ma nie odczuwać zmian na zewnątrz
P.S. Swego czasu gdzieś czytałem o jeździe na batmana- przy czym to w pendolino jest niewykonalne, a popularne w SKM Trójmiasto. Więc i pasażer może znajdować się w okolicy pojazdu
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Kabiny lokomotyw tez są szczelnie odizolowane od przedziałów maszynowych akustycznie termicznie i na szczelność.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Szczególnie SM42 gdzie w zimę trzeba szafę obkładać szmatami bo inaczej w kabinie ciężko o 10 stopni na plusie.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
To że jeśli w przedziale maszynowym wybuchnie pożar i system przeciwpożarowy stłumi ogień CO2 to ten dwutlenek węgla w żaden sposób nie przedostanie się do kabiny. Podobnie jeśli np do przedziału maszynowego byś nalał wody po sufit nie ma prawa ona się przedostać do kabin.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
W nowej lokomotywie może to faktycznie jest szczelnie, ruscy wymyślili podwójne drzwi, w zmodernizowanych SM42 dobrze jak woda nie chlapie do kabiny
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL