21.05.2015, 16:24
Tak twierdzi mój ulubiony związkowiec, pan Miętek.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ejowy.html
Uwaga, pozostawanie w biurze dłużej niż 30 minut grozi całkowitym oderwaniem od otaczającej rzeczywistości.
Kiedyś związki zawodowe broniły robotników...
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... ejowy.html
Cytat: Potrzebujemy kompleksowych centrów szkoleniowych, zarówno dla maszynistów, jak i dyżurnych ruchu – twierdzi Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów KolejowychPotrzebujemy związków zawodowych broniących pracowników uczciwych, a nie będących przechowalnią dla wszelkiej maści mętów kolejowych.
Cytat:Zdaniem Leszka Miętka maszyniści powinni szkolić się na takim symulatorze, który składa się nie z jednej, a z kilku kabin, po to, aby mogli również poznawać rozmieszczenie rozmaitych urządzeń w kabinie lokomotywy, na którą posiadają autoryzację.
Uwaga, pozostawanie w biurze dłużej niż 30 minut grozi całkowitym oderwaniem od otaczającej rzeczywistości.
Cytat:Dodaje, że kwestie bezpieczeństwa ruchu kolejowego są na tyle mocne, na ile mocne jest najsłabsze ogniwo.Te słowa dedykuję wszystkim Kolegom, którzy jeżdżą na gębę, nie proszą o sprecyzowanie albo powtórzenie komunikatu, ewentualnie tym, którzy zamiast patrzeć na tory za d*pami się oglądają.
Cytat:Nie wystarczy, że w spółce PKP Intercity są symulatory, bo względy bezpieczeństwa powinny być przestrzegane we wszystkich spółkach, funkcjonujących na polskich torach – przekonuje Leszek Miętek. – Dzisiaj, niestety, można spotkać się z sytuacją, kiedy maszynista przepracował 30 godzin, a nawet dłużej.Jeżeli Pan Prezydent ma podejrzenia, o którą firmę chodzi to jest jeszcze UTK.
Cytat:Leszek Miętek twierdzi, że co prawda wynikający z rozporządzenia 1,5 - roczny czas przeszkolenia maszynisty jest w tej chwili wystarczający, ale problem tkwi gdzie indziej.Głównie w tym, że przeciętny produkt polskiej edukacji jest zainteresowany wódą, marychą i dupczeniem, nie potrafi wypełnić prostego formularza, wierzy w swoją bezkarność i zastanawia się, co w ogóle przełożony/kolega/klient od niego chce.
Cytat: W przeszłości ktoś zatrudniał się na kolei, zdawał egzaminy wstępne, przechodził szkolenie i zostawał pomocnikiem maszynisty.A przed wojną maszyniście się na stacji kłaniali, maszynista był pan, a dziś maszynista zrobił z siebie wyrobnika (vide 30 godzin pracy) i dziwi się, że jak wyrobnika go traktują.
Kiedyś związki zawodowe broniły robotników...
Cytat:Wtedy miał czas na zapoznanie się z warunkami pracy, potem szedł na kurs albo na egzamin eksternistyczny, w zależnosci od wcześniejszego przygotowania.A mimo to do dziś są maszyniści, którzy od 30 lat nie potrafią jeździć.
Cytat:To jest terroryzm kolejowy, bo taki maszynista na pewno nie jest przygotowany do prowadzenia lokomotywy czy składu.Dopóki nie będzie państwowego egzaminu to takie kwiatki będą.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
PL-KSL