Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Wpadłem na pomysł żeby wspólnymi siłami spróbować dotrzeć do informacji o wypadkach i uzupełniać karty pojazdów w IPT. Jak wiadomo w internecie dane są bardzo skąpe, a strona Grzegorza Petki od kilku lat nie istnieje.
Na początek seria EU06 i sporo niewiadomych
EU06-03 1963 rok; wykolejenie na stacji Jaworzno Szczakowa, dokładna data i szczegóły nieznane
EU06-04 9.03.1981; wykolejenie w miejscowości Teklinów (linia Katowice - Warszawa), szczegóły nieznane; odbudowana
EU06-06 19.11.1999; zderzenie z drezyną na stacji Opole Groszowice, mało informacji
EU06-09 31.03.1963; katastrofa na stacji Baby, szczegóły nieznane
EU06-13 3.05.1990; najechanie na tył pociągu towarowego, szlak Rudziniec Gliwicki - Taciszów, mało informacji
EU06-14 31.05.1979; najechanie pociągu ekspresowego "Krakus" na tył pociągu towarowego, stacja Tunel; odbudowana
EU06-15 1978 rok, wypadek na stacji Środa Wielkopolska, dokładna data i szczegóły nieznane; odbudowana
EU06-19 październik 1972, katastrofa na stacji w Łańcucie, dokładna data i szczegóły nieznane
Zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Może ktoś dysponuje jakimiś informacjami?
Raporty, artykuły prasowe, zdjęcia, opowieści rodziców, dziadków itp. Każdy trop jest ważny.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
A jaki był adres strony Grzegorza Petki?
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Archiwalne zdarzenia są jak najbardziej mile widziane. Ja dostępu do tych starych niestety nie mam, dodaję tylko najnowsze. Starsze zdarzenia posiadałbym może z okresu 2010-2011.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Takie informacje są w archiwach kolejowych, tylko trochę zachodu jest z dostępem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 7
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
dominik07317 napisał(a):Wpadłem na pomysł żeby wspólnymi siłami spróbować dotrzeć
informacji o wypadkach i uzupełniać karty pojazdów w IPT. Jak wiadomo w internecie dane są bardzo skąpe, a strona Grzegorza Petki od kilku lat nie istnieje.
Na początek seria EU06 i sporo niewiadomych
EU06-03 1963 rok; wykolejenie na stacji Jaworzno Szczakowa, dokładna data i szczegóły nieznane
EU06-04 9.03.1981; wykolejenie w miejscowości Teklinów (linia Katowice - Warszawa), szczegóły nieznane; odbudowana
EU06-06 19.11.1999; zderzenie z drezyną na stacji Opole Groszowice, mało informacji
EU06-09 31.03.1963; katastrofa na stacji Baby, szczegóły nieznane
EU06-13 3.05.1990; najechanie na tył pociągu towarowego, szlak Rudziniec Gliwicki - Taciszów, mało informacji
EU06-14 31.05.1979; najechanie pociągu ekspresowego "Krakus" na tył pociągu towarowego, stacja Tunel; odbudowana
EU06-15 1978 rok, wypadek na stacji Środa Wielkopolska, dokładna data i szczegóły nieznane; odbudowana
EU06-19 październik 1972, katastrofa na stacji w Łańcucie, dokładna data i szczegóły nieznane
Zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji. Może ktoś dysponuje jakimiś informacjami?
Raporty, artykuły prasowe, zdjęcia, opowieści rodziców, dziadków itp. Każdy trop jest ważny.
Witam, ja osobiście przeżyłem " niesamowitą " jazdę pierwszym pociągiem po katastrofie kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski , to była jesień 1976 lub 77. Jechalismy paczka do kolegi do Lwówka i na dworcu w Jeleniej Górze czekaliśmy kilka godzin na zezwolenie na odjazdu pociągu. Pamietam niesamowitą scenerie - noc dopalające się szczatki taboru . Rano na stacji Lwówek ogladałem parowóz Ty2 ze zgniecioną kabiną i przesuniętym kotłem. Podobno maszynista i pomocnik zginął .
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Opis pasuje do katastrofy, która miała miejsce 23 września 1980. Brał w niej udział Ty2-877.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa ... echowicach
rustsaltz napisał(a):Takie informacje są w archiwach kolejowych, tylko trochę zachodu jest z dostępem. Pewnie nie trochę tylko bardzo. O dostępie do tych danych możemy tylko pomarzyć.
Liczba postów: 155
Liczba wątków: 8
Dołączył: 19.04.2015
Reputacja:
0
Szkoda ze ta strona Grzegorza Petki umarla bo jakby na to nie patrzec jest to kopalnia wiedzy dla kazdego MK bo oczywiscie kazdy by chcialby wypadkow i katastrof bylo jak najmniej a najlepiej nie bylo ich wcale alw sa one czescia kolei ... Szkoda tez zdjec archiwalnych ktorych bylo sporo i gdzies zniknely ...
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Rzeszowianin napisał(a):Szkoda ze ta strona Grzegorza Petki umarla Umarła?? Link który podał dominik07317 pare postów wczesniej jak najbardziej działa
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 7
Dołączył: 29.07.2012
Reputacja:
0
dominik07317 napisał(a):Opis pasuje do katastrofy, która miała miejsce 23 września 1980. Brał w niej udział Ty2-877.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa ... echowicach
rustsaltz napisał(a):Takie informacje są w archiwach kolejowych, tylko trochę zachodu jest z dostępem. Pewnie nie trochę tylko bardzo. O dostępie do tych danych możemy tylko pomarzyć.
Panowie jestem pewny , że to te lata i na 1 torowej linii doszło do czołowego zderzenia pociągu osobowego z parowozem luzem. Widziałem wagony ryflaki zmasakrowane od środka jak by zabawką ktoś potelepał, a siedzenia w 1 klasie były niesamowicie zmieszane. Tam musieli zginąć ludzie. Pamiętam obstawę milicji i SOK krzyczące żeby odejść od okien. Widok był makabryczny, zwłaszcza drewniane elementy wagonów dopalające się na skarpie.
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
rustsaltz napisał(a):Takie informacje są w archiwach kolejowych, tylko trochę zachodu jest z dostępem. Wydake mi się, że w bibliotece muzeum kolejnictwa w Warszawie (na Dworcu Głównym, do odwołania...) jest dział 'katastrofy kolejowe". Nie wiem co tam jest, jak to zauważyłem to szukałem czegos innego i nie miałem czasu na skoki w bok.
Liczba postów: 155
Liczba wątków: 8
Dołączył: 19.04.2015
Reputacja:
0
@ kazio
Ok tylko zauwaz ze od 2008 roku nie ma zadnego wpisu . Dokumentacji fotograficznej tez juz nie ma wiec strona owszem jest owszem dziala ale umarla bo nikt jej nieaktualizuje . A szkoda
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Rzeszowianin napisał(a):Ok tylko zauwaz ze od 2008 roku nie ma zadnego wpisu . Zgoda, ale im późniejsze wypadki, tym łatwiej znaleźć informacje.
Rzeszowianin napisał(a):Dokumentacji fotograficznej tez juz nie ma Też zgoda, ale np. dla wypadku w Otłoczynie jest kupa informacji w internecie.
W sumie: strona jest albo pół-martwa, albo pół-żywa. :-o
Liczba postów: 155
Liczba wątków: 8
Dołączył: 19.04.2015
Reputacja:
0
Tyle ze Otloczyn to mnie malo interesuje bo nasluchalem sie i naczytalem sporo
Interesuje mnie Strazow , Julianka , Terespol Pomorski i Ursus ...
Liczba postów: 1 078
Liczba wątków: 189
Dołączył: 04.05.2012
Reputacja:
0
Akurat o TP znajdziesz informacje w internecie. Zdjęcia też.
Julianka; ditto (np. Wikipedia)
|