Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TLK Karpaty
#16
Gordon napisał(a):Ryzyko nie istnieje bo wagon sam z siebie się w skład nie wstawia. Tym bardziej, jeżeli wcześniej na tym składzie takiego z klimatyzacją nie było.
Przy czym istnieje ryzyko, że dyspozytor skład zestawiający nie wie o fakcie braku szyny zbiorczej w lokomotywie, która skład będzie prowadzić. Kiedyś zdaję się, że IC się oberwało za brak działającej klimy i teraz na zimne dmuchają. Zresztą pewnie taniej podstawić autobus niż wynająć maszynę.

Cytat:Jeśli dobrze widzę to na filmie który przytoczyłeś jest stonka przystosowana do ciągnięcia wagonów osobowych w ruchu planowym, a nie wszystkie stonki tą modyfikację posiadają.
Jaką modyfikację? Jedyny wymóg jest taki, że lokomotywa jednokabinowa planowo prowadząca pociąg pasażerski ma mieć podwójną obsadę.

Cytat:Musisz też pamiętać o tym że każda lokomotywa ma przydzielone swoje "zadania" i nie można tak po prostu zabrać lokomotywy bo inna się zepsuła.
Urywa się maszynę od pociągu towarowego i tyle.

Cytat:O ruchu manewrowym w ogóle nie wspominam bo tutaj nie ma opcji żeby manewry wykonywał autobus
Obecnie przetoku jest tyle co kot napłakał.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#17
Jeśli się mylę to mnie popraw, ale przy prawym zderzaku na filmie widzę gniazdo do podpięcia zasilania wagonów, i to miałem na myśli pod pojęciem modyfikacji.
Zaciekawiłeś mnie tym "urywa się maszynę od pociągu towarowego" - przecież IC nie prowadzi ruchu towarowego, to jak będzie wyglądała kwestia "wypożyczenia" lokomotywy z obsługą? Jak będzie wyglądała kwestia planowości składu który ciągnęła? Wiem że towarowe mają przybliżony rozkład - ale jeśli zabierzemy lokomotywę na oblot trwający kilka godzin to nie dość że może tego nie nadrobić w trasie to może dodatkowo stracić kolejne godziny przepuszczając to co powinno jechać planowo.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#18
sm31-131 napisał(a):Lokomotywy - na podmianę zepsutej - daje się z zapasu który stacjonuje na danej lub najbliższej stacji, a jeśli takowego nie ma(i tu możemy ewentualnie prowadzić dywagacje na temat tego czy IC prawidłowo rozwiązuje temat zapasów taborowych) to podstawiają autobus.

Właśnie zatem zarządzanie taborem dieslowym u PKP IC leży na całej linii. Interesują ich tylko Pendolino i kilka innych pociągów na głównych magistralach. Bo tam jest zarobek. Nie od dziś wiadomo, że PKP IC traktuje dieslowe linie po macoszemu. Tymczasem jeździłem trochę po Czechach i tam jest wiele Dieslowych linii i jeżdżą te diesle nie tylko małe CD810, również pociągi pospieszne z lokomotywą i wagonami i nie ma problemu. Da się, da się. No ale tam jest jedno CD, u nas za czasów jednego PKP tabor też był wszędzie dostępny, teraz IC daje do swoich dieslowych baz absolutne minimum a jak się zepsuje to autobus, totalna amatorka.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#19
sm31-131 napisał(a):Jeśli się mylę to mnie popraw, ale przy prawym zderzaku na filmie widzę gniazdo do podpięcia zasilania wagonów, i to miałem na myśli pod pojęciem modyfikacji
To gniazdo sterowania wielokrotnego, nie ma nic wspólnego z wagonami Wink

Cytat:Zaciekawiłeś mnie tym "urywa się maszynę od pociągu towarowego" - przecież IC nie prowadzi ruchu towarowego, to jak będzie wyglądała kwestia "wypożyczenia" lokomotywy z obsługą?
Dzwoni dyspozytor, ewentualnie dyżurny woła do maszynisty z hasłem "proszę się urywać, jedziemy do pomocy". Maszynista pisze nowy wykaz, na podstawie tego spółki rozliczają się między sobą. Tak samo jest w przypadku zablokowania szlaku przez inny pociąg. Rozkład jazdy pociągów towarowych (powiedzmy sobie szczerze-głównie w Cargo) to czysta fikcja, dlatego nie ma problemu z opóźnieniem.

Cytat:Tymczasem jeździłem trochę po Czechach i tam jest wiele Dieslowych linii i jeżdżą te diesle nie tylko małe CD810, również pociągi pospieszne z lokomotywą i wagonami i nie ma problemu. Da się, da się. No ale tam jest jedno CD, u nas za czasów jednego PKP tabor też był wszędzie dostępny, teraz IC daje do swoich dieslowych baz absolutne minimum a jak się zepsuje to autobus, totalna amatorka.
Właśnie z powodu swojej szczątkowości ruch spalinowy jest podatny na KKA. Bo nikt nie będzie utrzymywał rezerwy na poziomie 50%.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#20
Tym czasem w Czechach nie ma żadnego ruchu szczątkowego, na większości linii dieslowych pociągi są w takcie co 2 godziny.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#21
rustsaltz napisał(a):To gniazdo sterowania wielokrotnego, nie ma nic wspólnego z wagonami Wink

Ale gafę strzeliłem :-(, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Gordon, przypomnę Ci tylko że za czasów jednej spółki PKP był taki burdel że nie pytaj, i było to co najmniej wszystko nie rentowne - np. za czasów jednego PKP jeździła SU45 z jednym wagonem bo dróżnik musiał do pracy dojechać i dlatego nie likwidowano połączenia. Więc to nie jest tak że poprzedni ustrój był ewidentnie dobry. Zresztą wtedy jeśli się nie mylę, klienta mieli głęboko gdzieś i mogłeś jechać w 40 stopniowym upale, albo marznąć 12 godzin na dworcu, więc nie wiem czy wtedy byś dostał chociaż ten autobus. Nie wiem jak to wygląda w CD - fakt jest taki że oglądamy CD trochę zza szyby - nie wiemy jak to dokładnie wygląda. Chociaż przyznaję że zza tej szyby wygląda to ładnie i klimatycznie :-).

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#22
Zza szyby, czy nie, ale w Czechach jest tak, jak pisze Gordon. Pewnie, że nie wszystko jest tam doskonałe. Ale statystyki na temat korzystania z poszczególnych środków transportu w Polsce i w Czechach mówią same za siebie...
Jaro

Odpowiedz

#23
rustsaltz napomniałeś coś o podwójnej obsadzie przy jednokabinówkach, możesz mnie nakierować gdzie mogę tego zapisu szukać?
Odpowiedz

#24
W książce zarządzeń było swego czasu zarządzenie, że lokomotywa PLANOWO zadzielona do przeciągania pociągów pasażerskich ma być w podwójnej obsadzie, było tam też chyba, że jeśli maszyna była zerwana z pociągu i podwójnej obsady nie ma należy do kabiny wezwać kierownika pociągu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#25
U nas w IC w różnych zakładach różnie do tego podchodzą. Zdarzało się że zamiast SU45 leciała SM42. Były dwa obiegi jeden robił jeden zakład drugi robił drugi zakład. Przy zakładzie A jeżdżono w pojedynkę przy zakładzie B w podwójnej obsadzie. Stąd moje pytanieTongue
Odpowiedz

#26
To jest piękne na kolei, każdy interpretuje po swojemu Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.