11.08.2015, 17:03
Pojawił się kolejny przetarg na sprzedaż trzech jednostek z Oddziału Zachodniopomorskiego PR: link.
Nowa o numerach 1408, 1775, 1787. Wcześniej Lubelski odzdział PR wystawił na kasacje 1710, który jeździł do stycznia tego roku.
Nie mogło zabraknąć oczywiście tego warunku:
Sprawy tej tak nie zostawimy. Ktoś ewidentnie podejmuje decyzje zupełnie nie znając się na taborze, działając na szkodę PR.
Poniżej treść maila skierowana do Rynku Kolejowego z prośbą o podjęcie działań.
Nowa o numerach 1408, 1775, 1787. Wcześniej Lubelski odzdział PR wystawił na kasacje 1710, który jeździł do stycznia tego roku.
Nie mogło zabraknąć oczywiście tego warunku:
Cytat:Ostojnice, wózki wagonowe i zestawy kołowe muszą zostać przez kupującego trwale uszkodzone w sposób uniemożliwiający dalszą eksploatacjeNajgłupsze w tym wszystkim jest to, że do Mińska Mazowieckiego na modernizacje trafiły numery EN57 dużo starsze, i co ciekawe np. EN57-1408 nie wypadała naprawa P5.
Sprawy tej tak nie zostawimy. Ktoś ewidentnie podejmuje decyzje zupełnie nie znając się na taborze, działając na szkodę PR.
Poniżej treść maila skierowana do Rynku Kolejowego z prośbą o podjęcie działań.
Cytat:Witam Państwa,
W ostatnim czasie spółka Przewozy Regionalne podejmuje serię działań która w mojej opinii jest szkodliwa dla interesu jej oraz rozwoju Polskiego kolejnictwa. Działania te dotyczą kasacji jednostek elektrycznych serii EN57, która to była produkowana w latach 1961-1993 we wrocławskim PaFaWagu. Sprawa dotyczy oddziałów Lubelskiego oraz Zachodniopomorskiego. Wystawiły one na sprzedaż jednostki o numerach 1710 i 1775 wyprodukowane odpowiednio w 1988 oraz 1990 roku, które oczekiwały na wykonanie napraw poziomu P5 (naprawy główne/modernizacje). Na sprzedaż w celu złomowania została również wystawiona jednostka o numerze 1408 wyprodukowana w 1980, poddana już takiej naprawie w 1999 roku i oczekująca zwykłej naprawy rewizyjnej (poziomu P4) po której mogłaby być eksploatowana dalej.
Link do ogłoszenia oddziału zach-pom : http://www.przewozyregionalne.pl/sites/ ... zedazy.pdf
Kasacje te nie byłyby niczym zaskakującym ani dziwnym z racji sukcesywnej wymiany taboru na nowy, gdyby nie fakt iż PR wystawiają na sprzedaż złomową jednostki z końca produkcji, mające zaledwie 25 lat! Mogłyby one być z powodzeniem eksploatowane dalej przez następne 20 lat po przeprowadzeniu napraw poziomu P5 i modernizacji np.do standardu EN57AL. Co ciekawe w ramach prowadzonej obecnie w ZNTK Mińsk Mazowieckie modernizacji 21 jednostek należących do spółki, Przewozy Regionalne wysłały do niej jednostki starsze od obecnie kasowanych o ponad 10 lat! Przykładowo EN57-1206 wyprodukowaną w 1978 roku i EN57-1287 wyprodukowaną w 1979 roku czy też EN57-1345 z 1980 roku.
Proszę państwa o podjęcie stosownych działań.