12.08.2015, 08:25
PKP SA wprowadza kategoryzacje dworców kolejowych
Największe i najważniejsze obiekty w Polsce, m.in. takie jak Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia i Wschodnia, Katowice, Gdańsk, Szczecin Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny, a także Lublin, Opole Główne czy Kraków zaliczone będą do kategorii Premium.
http://biznes.pl/magazyny/transport/pkp ... asy/r2xefz
Opole? Przepraszam, ale wsadzenie do tej samej kategorii W-wy Centralnej, Katowic, Poznania, Wrocławia czy Krakowa to jakieś kompletne nieporozumienie. Czy ktoś z tych kategoryzujących był kiedykolwiek w Opolu? Przecież w porównaniu z nieodległym Wrocławiem, to zaledwie stacyjka o marginalnym znaczeniu...
Kolejna istotna kategoria to dworce W, czyli Wojewódzkie. Są to obiekty obsługujące ruch międzywojewódzki, regionalny, czasami także międzynarodowy. Także one są ważnymi w skali miasta punktami integracji komunikacji, ponadto oferują, bądź będą oferować podróżnym, usługi takie jak kiosk z prasą, mała gastronomia i bankomat. Na tej liście znajduje się 15 dworców, m.in. Olsztyn, Słupsk – dodaje członek zarządu PKP SA.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58904/pkp_ ... worcow.htm
Doprawdy nie wiem co Słupsk ma teraz wojewódzkiego....
Kolejna kategoria to Dworce Aglomeracyjne, jak łatwo się zorientować, oznaczone literą A. To obiekty obsługujące codzienny ruch lokalny, czasami także dalekobieżny, stanowiące ważne węzły komunikacyjne na poziomie aglomeracji. Sporadycznie znajdą się tam sklepy lub punkty usługowe. Zaliczają się do nich takie obiekty jak Warszawa Śródmieście czy Olsztyn Zachodni. Łącznie jest ich 105.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58904/pkp_ ... worcow.htm
Znowu zestawienie z sufitu... Gdzie Olsztyn Zachodni do W-wy Śródmieścia... Śródmieście ma najprawdopodobniej peron o największej frekwencji w Polsce (peron 2 - wysiadający, ale tylko teoretycznie, bo najchętniej korzystają z niego też wsiadający), a Olsztyn zachodni czasami godzinami i to dziennymi świeci pustkami...
Dworce Regionalne ® zlokalizowane są głównie w małych miastach, obsługują ruch lokalny i regionalny, stanowią węzeł komunikacyjny na poziomie gminy lub województwa. PKP SA mają 95 takich obiektów. Zalicza się do nich np. dworzec w Suwałkach i Puławach.
Kategoria najbardziej dla mnie zrozumiała. Tylko nazwa "regionalny" to już strzał z armaty do wróbla.
Najliczniejszą kategorię stanowią dworce lokalne (L), PKP SA doliczyły się ich aż 336. Są to dworce o niewielkim potencjale rozwoju ruchu kolejowego, służące pasażerom dojeżdżającym do większych miast. Wszystkie urządzenia służące ruchowi pasażerów zlokalizowane są lub będą w tym wypadku na peronie stacji. Takim dworcem jest np. Suchedniów.
Czyli dworce niezamknięte, które PKP zamierza zamknąć...
Ostatnią kategorią są obiekty funkcjonujące wyłącznie w sezonie, oznaczone literą T, czyli Turystyczne. Dworce te funkcjonują wyłącznie lub niemal wyłącznie w sezonie turystycznym. PKP SA mają 15 dworców klasy T. Do nich zalicza np. ten w Ustce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58904/pkp_ ... worcow.htm
Z dworca w Ustce miałem nieprzyjemność korzystać ostatnio. Nazwanie tgeo czegoś dworcem jest poważną przesadą. Jeden czynny peron bez żadnej wiaty. Drugi zamknięty bo wiata grozi zawaleniem. Oczywiście czegoś takiego jak kasa czy biletomat: brak. Na peronie śmieci z kosza niewyjmowane chyba od tygodnia. I oni to jeszcze nazywają dworcem...
Ale to tylko moje opinie na temat tej kategoryzacji...
Największe i najważniejsze obiekty w Polsce, m.in. takie jak Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia i Wschodnia, Katowice, Gdańsk, Szczecin Główny, Poznań Główny, Wrocław Główny, a także Lublin, Opole Główne czy Kraków zaliczone będą do kategorii Premium.
http://biznes.pl/magazyny/transport/pkp ... asy/r2xefz
Opole? Przepraszam, ale wsadzenie do tej samej kategorii W-wy Centralnej, Katowic, Poznania, Wrocławia czy Krakowa to jakieś kompletne nieporozumienie. Czy ktoś z tych kategoryzujących był kiedykolwiek w Opolu? Przecież w porównaniu z nieodległym Wrocławiem, to zaledwie stacyjka o marginalnym znaczeniu...
Kolejna istotna kategoria to dworce W, czyli Wojewódzkie. Są to obiekty obsługujące ruch międzywojewódzki, regionalny, czasami także międzynarodowy. Także one są ważnymi w skali miasta punktami integracji komunikacji, ponadto oferują, bądź będą oferować podróżnym, usługi takie jak kiosk z prasą, mała gastronomia i bankomat. Na tej liście znajduje się 15 dworców, m.in. Olsztyn, Słupsk – dodaje członek zarządu PKP SA.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58904/pkp_ ... worcow.htm
Doprawdy nie wiem co Słupsk ma teraz wojewódzkiego....
Kolejna kategoria to Dworce Aglomeracyjne, jak łatwo się zorientować, oznaczone literą A. To obiekty obsługujące codzienny ruch lokalny, czasami także dalekobieżny, stanowiące ważne węzły komunikacyjne na poziomie aglomeracji. Sporadycznie znajdą się tam sklepy lub punkty usługowe. Zaliczają się do nich takie obiekty jak Warszawa Śródmieście czy Olsztyn Zachodni. Łącznie jest ich 105.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58904/pkp_ ... worcow.htm
Znowu zestawienie z sufitu... Gdzie Olsztyn Zachodni do W-wy Śródmieścia... Śródmieście ma najprawdopodobniej peron o największej frekwencji w Polsce (peron 2 - wysiadający, ale tylko teoretycznie, bo najchętniej korzystają z niego też wsiadający), a Olsztyn zachodni czasami godzinami i to dziennymi świeci pustkami...
Dworce Regionalne ® zlokalizowane są głównie w małych miastach, obsługują ruch lokalny i regionalny, stanowią węzeł komunikacyjny na poziomie gminy lub województwa. PKP SA mają 95 takich obiektów. Zalicza się do nich np. dworzec w Suwałkach i Puławach.
Kategoria najbardziej dla mnie zrozumiała. Tylko nazwa "regionalny" to już strzał z armaty do wróbla.
Najliczniejszą kategorię stanowią dworce lokalne (L), PKP SA doliczyły się ich aż 336. Są to dworce o niewielkim potencjale rozwoju ruchu kolejowego, służące pasażerom dojeżdżającym do większych miast. Wszystkie urządzenia służące ruchowi pasażerów zlokalizowane są lub będą w tym wypadku na peronie stacji. Takim dworcem jest np. Suchedniów.
Czyli dworce niezamknięte, które PKP zamierza zamknąć...
Ostatnią kategorią są obiekty funkcjonujące wyłącznie w sezonie, oznaczone literą T, czyli Turystyczne. Dworce te funkcjonują wyłącznie lub niemal wyłącznie w sezonie turystycznym. PKP SA mają 15 dworców klasy T. Do nich zalicza np. ten w Ustce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58904/pkp_ ... worcow.htm
Z dworca w Ustce miałem nieprzyjemność korzystać ostatnio. Nazwanie tgeo czegoś dworcem jest poważną przesadą. Jeden czynny peron bez żadnej wiaty. Drugi zamknięty bo wiata grozi zawaleniem. Oczywiście czegoś takiego jak kasa czy biletomat: brak. Na peronie śmieci z kosza niewyjmowane chyba od tygodnia. I oni to jeszcze nazywają dworcem...
Ale to tylko moje opinie na temat tej kategoryzacji...