27.11.2015, 21:23
Dzięki inwestycjom w Słomnikach i Miechowie trasa Warszawa – Kraków zyskuje lepszą przepustowość – pozwala na uruchomienie większej liczby pociągów dalekobieżnych oraz nowych połączeń w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Od rozkładu jazdy 2015/2016 na odcinku Kraków – Miechów podróżni skorzystają z nowej oferty – 7 par pociągów Kolei Małopolskich. Przejazd zajmie ok. 40 min i jest konkurencją dla innych środków transportu. Nowe perony zapewnią postój pociągom regionalnym bez zajmowania toru dla ruchu dalekobieżnego.
200-metrowe perony w Słomnikach i Miechowie wyposażone są w wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Obiekty i dojścia spełniają również wymagania w zakresie obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace przy peronach w Słomnikach i Miechowie kosztowały ok 3,4 mln zł.
– Dzięki możliwości zatrzymywania się pociągów regionalnych przy dodatkowych peronach bocznych, nastąpi poprawa przepustowości linii kolejowej i usprawnienie ruchu dalekobieżnego. W efekcie szybkie pociągi będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, wyprzedzając pociągi regionalne. W grudniowym rozkładzie jazdy pojawi się o 13 par więcej pociągów między Kozłowem a Krakowem – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Większą liczbę pociągów i szybsze oraz wygodniejsze podróżowanie na trasie Warszawa – Kraków, umożliwia system samoczynnej blokady liniowej, zamontowany na odcinkach Miechów – Słomniki i Niedźwiedź – Zastów. Zarządca infrastruktury kontynuuje rozbudowę systemu między Kozłowem a Miechowem. W ostatnich latach PLK przeznaczyły 140 mln zł na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK.
W 2014 r. PLK podniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł. Rok wcześniej za 70 mln zł poprawiono standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliły na koniec 2014 r. uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.
Więcej
Od rozkładu jazdy 2015/2016 na odcinku Kraków – Miechów podróżni skorzystają z nowej oferty – 7 par pociągów Kolei Małopolskich. Przejazd zajmie ok. 40 min i jest konkurencją dla innych środków transportu. Nowe perony zapewnią postój pociągom regionalnym bez zajmowania toru dla ruchu dalekobieżnego.
200-metrowe perony w Słomnikach i Miechowie wyposażone są w wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Obiekty i dojścia spełniają również wymagania w zakresie obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace przy peronach w Słomnikach i Miechowie kosztowały ok 3,4 mln zł.
– Dzięki możliwości zatrzymywania się pociągów regionalnych przy dodatkowych peronach bocznych, nastąpi poprawa przepustowości linii kolejowej i usprawnienie ruchu dalekobieżnego. W efekcie szybkie pociągi będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, wyprzedzając pociągi regionalne. W grudniowym rozkładzie jazdy pojawi się o 13 par więcej pociągów między Kozłowem a Krakowem – informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Większą liczbę pociągów i szybsze oraz wygodniejsze podróżowanie na trasie Warszawa – Kraków, umożliwia system samoczynnej blokady liniowej, zamontowany na odcinkach Miechów – Słomniki i Niedźwiedź – Zastów. Zarządca infrastruktury kontynuuje rozbudowę systemu między Kozłowem a Miechowem. W ostatnich latach PLK przeznaczyły 140 mln zł na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK.
W 2014 r. PLK podniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł. Rok wcześniej za 70 mln zł poprawiono standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliły na koniec 2014 r. uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.
Więcej