Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernizacja EU07 dla PKP IC
#1
No dobrze zatem informacja z FB

Cytat:PKP InterCity ogłosiły dziś kilka przetargów na modernizację wagonów i lokomotyw. Wśród nich znajduje się podzielony na dwie części przetarg na "Wykonanie napraw okresowych na 5 - tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07". Co bardzo ciekawe modernizacja ta NIE zakłada gruntownej modernizacji tych lokomotyw (w stylu EU07A) i dostosowania ich do prędkości 160 km/h lecz... de facto przeróbkę maszyn na serię EP08!

"Zmiana przekładni głównej na typ 102E (z lok
serii EP08 – przełożenie 77:24). Przystosowanie
do prędkości 140 km/h" (Zał. nr.5 do SIWZ)
Również ogólny SIWZ zdaje się potwierdzać to założenie modernizacji : "zmianę przekładni głównej celem podwyższenia prędkości do 140 km/h na okres 60 miesięcy
lub 600 tys. km" (IV "Opis Przedmiotu Zamówienia", Pkt. 8.3)

Link do dokumentacji:
http://intercity.pl/pl/site/o-nas/przet ... motyw.html
Odpowiedz

#2
Czyli co? Nowe ósemki?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#3
Na to wygląda.
Odpowiedz

#4
A jeszcze niedawno czytało się o wycofywaniu tej serii.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#5
To fakt, uwierz że przecierałem oczy ze zdumienia gdy dowiedziałem się o ich trzeciej NG. Co do tego projektu, tu minimalnym kosztem chce się uzyskać jak najwięcej. Mam nadzieję że nikt nie będzie bawił się w jakieś eksperymenty i postawi na rozwiązania znane z serii EP08. Mnie osobiście projekt ten nieco rozczarowuje, w dobie kiedy modernizuje się wagony i trasy pod 160 km/h prędkość 140 km/h jest co najmniej rozczarowująca. Tym bardziej że mamy dość udaną modernizację EU07A, a lokomotyw o prędkości 160 km/h brakuje najbardziej. Tym samym 140 km/h nie jest żadnym krokiem w przód, a jedynie doraźnym łataniem dziur, i nieco archaicznym już tworem Wink
Odpowiedz

#6
Alternatywą było pozostawienie ich Vmax 125km/h płacąc niemal takie same pieniądze...
Moim zdaniem to dobre rozwiązanie. PKP IC wyda niewiele wiecej, bo na NG lokomotywe trzeba i tak wywrócić do góry nogami, ale przy okazji zwiększy się ich wszechstronność (jak np. zabraknie któregoś dnia dziewiątki, to dzięki większej prędkości opóźnienie na ekspressie będzie mniejsze itp.).
Odpowiedz

#7
Oczywiście że tak, lecz nie można mówić o jakiejś innowacji, a tak jak pisałem "a jedynie doraźnym łataniem dziur".
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP IC sprzedaje 120 EU07 pitagoras23 58 33 643 23.07.2021, 22:05
Ostatni post: KazET21224142
  Klimatyzacja do EU07 - koszty MegaTVHD 0 2 599 27.01.2019, 14:40
Ostatni post: MegaTVHD
  Modernizacja 20 lokomotyw EP/EU07 wołodyjowskiIC 0 2 733 15.02.2017, 10:11
Ostatni post: wołodyjowskiIC
  EU07 w Czechach przem710 2 3 832 25.01.2016, 20:28
Ostatni post: pitagoras23
  EU07-241E skubialy93 4 3 651 20.11.2013, 06:00
Ostatni post: przem710

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.