18.03.2016, 15:46
Arriva RP chce od 11 grudnia 2016 jeździć na trasie Warszawa – Kraków przez CMK. Spółka potwierdza, ze wniosek taki został złożony do PKP PLK.
Obecnie Arriva RP nie posiada taboru zdolnego jeździć z prędkością 160 km/h, nie ma też ani jednego EZT ani elektrycznej lokomotywy, które mogłyby z tą prędkością poprowadzić pociągi po Centralnej Magistrali Kolejowej. Arriva może jednak taki tabor wypożyczyć np. od Deutsche Bahn. DB posiada m.in. lokomotywy Vectron, które operowały już na krajowych szlakach z pociągami PKP Intercity. Z kolei wolne wagony ma zarówno DB, jak i Koleje Czeskie (w zeszłym roku wypożyczało je PKP Intercity).
Więcej
Obecnie Arriva RP nie posiada taboru zdolnego jeździć z prędkością 160 km/h, nie ma też ani jednego EZT ani elektrycznej lokomotywy, które mogłyby z tą prędkością poprowadzić pociągi po Centralnej Magistrali Kolejowej. Arriva może jednak taki tabor wypożyczyć np. od Deutsche Bahn. DB posiada m.in. lokomotywy Vectron, które operowały już na krajowych szlakach z pociągami PKP Intercity. Z kolei wolne wagony ma zarówno DB, jak i Koleje Czeskie (w zeszłym roku wypożyczało je PKP Intercity).
Więcej