Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ukrotniona trakcja
#1
Witam serdecznie.
Czy uzyskam podpowiedz odnośnie obliczeń trakcji ukrotnionej? Jestem studentką na 3 roku, kierunek Transport. Piszę projekt, w którym muszę stworzyć tabor kolejowy. Wstępne obliczenia pokazały, ze jedna lokomotywa nie wystarczy, żeby udżwignąć wszystkie wagony - wychodzi zbyt male przyspieszenie. Więc muszę zastosować ukrotnić trakcje, dodając jeszcze jedną (taką samą - polecenia wykładowcy) lokomotywę. W projekcje wykorzystuje: lokomotywa: Lokomotywa elektryczna towarowa serii: ET22 (typ 201E) oraz wagony 141A (zmodernizowany).
Normalnie, jak obliczam przyspieszenie, to robie obliczenia, biorąc dane jednej lokomotywy i n-ilości wagonów. Przy ukrotnieniu dodaje dodatkowo jedną lokomotywę. W jaki sposób trzeba wówczas robić obliczenia, ukrotniając trakcje, czyli dodając jeszcze jedną lokomotywe?

Mam nadzieję, ze ktoś ze studentów (obecnych lub byłych) wyjaśni w jaki sposób mam zrobić obliczenia?

Z góry bardzo dziękuję :-)
Natalia.
Odpowiedz

#2
Czy mi się wydaje czy ET22 nie miały ukrotnienia? Tzn, jakieś prototypy chyba miały, ale rwały wszystko przy starcie i nigdy nie jeździły razem?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#3
Dziękuję za odpowiedz Wink

A które elektryczne lokomotywy typu CoCo (akurat taki typ mam pierwotnie podaną w danych) mogą jezdzić w trakcji ukrotnionej?

Lub ewentualnie jakie lokomotywy innego typu , np. BoBo mogą jezdzić w trakcji ukrotnionej?

Z góry dziękuje za odpowiedz, ewentualną konsultacje ;-) Bardzo mi zależy wyjaśnić sytuacje.

pozdrawiam,
Natalia.
Odpowiedz

#4
sm31-131 napisał(a):Czy mi się wydaje czy ET22 nie miały ukrotnienia? Tzn, jakieś prototypy chyba miały, ale rwały wszystko przy starcie i nigdy nie jeździły razem?
Dokładnie chodzi o egzemplarze nr 1001 i 1002:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... =ET22-1002
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... =ET22-1001
AdrianD na forum brutto3200 napisał(a):Niestety projekt ten okazał się kolejnym niewypałem, ponieważ gdy obie maszyny były spięte razem ich moc była tak duża, że na drugiej lokomotywie od jej nadmiaru siadały podzespoły. Z racji tego maszyny te pracowały oddzielnie jako pojedyncze ET22. Kolejno przeniesiono je do CM Katowice, gdzie już nigdy nie pociągnęły wspólnie żadnego brutta.
Tu jest wyjaśnienie dlaczego nie mogły jeździć razem, choć czasem spotyka się składy na 2xET22, ale oczywiście też z dwoma mechanikami.
Co do zadania to mnie zawsze uczono, że 2 razy większa moc nie przekłada się na 2 razy lepsze przyspieszenie, więc tu to nie będzie się tak prosto liczyło, pewnie trzeba by skorzystać z jakiejś funkcji, ale z tego to już jestem dętka. Co do lokomotyw z układem osi CoCo dających się ukrotnić, jedyne co mi przychodzi na myśl to ET21 i Skody 181 oraz 182 (nie wiem jak ze 183).
Bajka o czasie.
Odpowiedz

#5
Do teoretycznych obliczeń można spokojnie przyjąć możliwość ukrotnienia ET22, w końcu nie trzeba spinać na kable, wystarczy posadzić w drugiej kabinie mechanika i już, po co kombinować.

Tym sposobem uzyskujemy 2x większą siłę rozruchową, a z tego wynika już wszystko, czego potrzebuje koleżanka. Upraszczamy oczywiście i nie zastanawiamy się, czy 2xET22 nie spowoduje takiego spadku napięcia, że nici z rozruchu, albo że osiągana moc będzie stanowczo za mała etc Smile choć można o tym wspomnieć.

Jeżeli zaś trzeba by się trzymać faktycznej definicji ukrotnienia, to najprościej będzie z EU07 na przykład, albo z jedną już ukrotnioną wszak ET41 albo ET42.
Z nowocześniejszych konstrukcji: ES64F4 albo Traxxy.
Odpowiedz

#6
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogło mi to wyjaśnić problem. Muszę trzymać faktycznej definicji ukrotnienia, i z lokomotyw typu CoCo, wezmę do obliczeń ET21 lub ET22. Myślałam o nowszej wersji, lokomotywie A6ACT, Dragon Newag, tez ma typ CoCo. Ale nie znalazłam informacji o tym, że można taką lokomotywę ukrotnic.
Odpowiedz

#7
W przypadku Dragona to już rozważania czysto teoretyczne, bo on nie został przewidziany do ukrotnienia, tym bardziej że sam może pociągnąć tyle co ET41 (5000 ton), poza tym nie wiem która podstacja by wytrzymała takie obciążenie gdyby dwie lokomotywy startowały z pełną mocą.
Bajka o czasie.
Odpowiedz

#8
No właśnie. Moc Dragona mówi sama za siebie. Jeszcze raz wielkie dzięki za każdą informacje. Pozdrawiam serdecznie )))
Odpowiedz

#9
A ja mam pytanie czysto teoretyczne: czy taki obliczeniowy pociąg to ma się z flirtem ścigać, że 22 i wagony pasażerskie nie osiągną odpowiedniego przyspieszenia?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
Nati napisał(a):Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogło mi to wyjaśnić problem. Muszę trzymać faktycznej definicji ukrotnienia, i z lokomotyw typu CoCo, wezmę do obliczeń ET21 lub ET22. Myślałam o nowszej wersji, lokomotywie A6ACT, Dragon Newag, tez ma typ CoCo. Ale nie znalazłam informacji o tym, że można taką lokomotywę ukrotnic.

W Dragonie ukrotnienia nie przewidziano.

Za to możesz przewidzieć jeszcze opcję Dragona MAX Load, który ma mieć maksymalną siłę pociągową na poziomie 450kN Smile
Może by się teoretycznie zmieścił.

Cytat:A ja mam pytanie czysto teoretyczne: czy taki obliczeniowy pociąg to ma się z flirtem ścigać, że 22 i wagony pasażerskie nie osiągną odpowiedniego przyspieszenia?

Może chodzi o zmieszczenie się w jakimś założonym z góry RJ.
Odpowiedz

#11
przewoz napisał(a):Może chodzi o zmieszczenie się w jakimś założonym z góry RJ.
Więc są dwie opcje:
1. Albo jest to typowy przykład akademicki, którego twórca za grosz nie zna realiów
2. W obliczenia wkradł się-nomen omen-byk Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#12
Raczej punkt 1 Smile Przykłady akademickie bardzo często oderwane są od rzeczywistości i wcale mnie to nie dziwi Smile
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  trakcja wielokrotna różnych lokomotyw kolopolo 2 1 456 02.07.2023, 22:05
Ostatni post: Loki_splinowe
  Koniec pociągów obsługiwanych trakcją parową? przem710 9 6 575 30.12.2012, 18:10
Ostatni post: Lutek
  Podwójna trakcja EP07 - po co? Pitt35 35 17 007 11.10.2012, 18:48
Ostatni post: RysiekChaszcz
  Trakcja wieloktrotna maszynista 17 10 909 12.07.2012, 10:09
Ostatni post: przewoz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.