03.05.2016, 18:19
Cytat:Wiceminister infrastruktury Piotr Stomma informuje, że obowiązujące PLK dokumenty nie wskazują rodzaju wiat i zadaszeń dla stacji i przystanków osobowych. Rodzaj stosowanych wiat jest bowiem wynikiem m.in. analiz przedprojektowych prowadzonych w ramach przygotowywania studiów wykonalności, koncepcji, stanowiska zespołu oceny projektów inwestycyjnych, a także jednostek, które utrzymują wybudowaną infrastrukturę.
Wewnętrzne wytyczne PLK zalecają montaż wiat peronowych z przepierzeniami bocznymi, Obecnie większość wiat peronowych posiada przepierzenia poprzeczne do osi toru, które ograniczają działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.
Obecnie przygotowywane są wytyczne dotyczące ograniczania niekorzystnych warunków atmosferycznych, które zakładają, że wiata punktowa powinna posiadać przynajmniej dwie pełne ściany, prostopadłe do siebie, wiaty liniowe powinny mieć zastosowane przepierzenia lub ściany pełne ograniczające działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych (minimalna wysokość przepierzenia 200 cm)
Całość
I pomyśleć, że przez tyle wieków ludzie budowali rożnego rodzaju osłony przed deszczem (szałasy, kurne chaty, domy, pałace....) bez analiz przedprojektowych i wytycznych mówiących ile ma być ścian i pod jakim kątem ]->