Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KW] Koleje Wielkopolskie - temat zbiorczy
No i już wiemy że się nie wyjaśniło, a wręcz przeciwnie jest jeszcze gorzej...

Konduktorzy poszli do związków zawodowych i organizacji pozarządowych nagłaśniając sprawę i żądając nie tylko przywrócenia 17 zwolnionych ale także żądając powiększenia liczby stanowisk pracy tłumacząc to zbyt małą ilością osób które są bardzo potrzebne w pociągu chociażby do ratowania ludzi w przypadku dużych bagaży, wózków dziecięcych i inwalidzkich a także w sytuacjach kryzysowych typu wypadek, zasłabnięcie. Dodatkowo pojawiły się głosy o beznadziejnych warunkach pracy osób sprzątających pociągi a w wypowiedziach przewija się słowo mobbing... Jak na razie jest artykuł na epoznan i petycja na stronie http://www.polskabezwyzysku.pl (niestety próba wklejenia całego linku do petycji rozjeżdża się na forum)
którą każdy może podpisać(zrobiło to już ponad 200 osób. Czyżby kroił się strajk?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

No i nadal jesteś takim gorącym zwolennikiem regionalizacji kolei?
Odpowiedz

masovian, Nigdy nie kładłem się na tory w obronie KW, więc albo mnie z kimś mylisz albo nie wiem o jaki post Ci chodzi :-). Natomiast faktem jest że KW przez długi czas odnosiło sukcesy na polu punktualności, kupowało nowy tabor, zabrało się za bilet aglomeracyjny i utrzymywało linie które PR z wielką chęcią uwaliłyby na dzień dobry ze swoim zestawem SU45 + 3 wagony do przewozu powietrza zamiast szynobusu. I trudno w tych kwestiach zaprzeczyć temu że odnieśli sukces - przynajmniej częściowy, bo sami też potrafili wozić powietrze i sami też uwalili kilka połączeń. I o ile zgodzę się z tym że zwolnienie 17 pracowników na raz nie jest fair, to pamiętajmy jedno - znamy tylko wersję jednej strony, UW oprócz lakonicznej informacji o kłopotach finansowych nie udzielił żadnej odpowiedzi(przynajmniej ja do takowej nie dotarłem) a na co dzień mam do czynienia z pracownikami w swojej firmie a także z wieloma rozżalonymi pracownikami w firmach które obsługuję którzy potrafią wymyślić naprawdę niestworzone historie tylko po to aby odnieść sukces który w ich mniemaniu im się należy, a który - biorąc pod uwagę dobro obu stron - niekoniecznie albo wcale im się nie należy. Mam właśnie na tapecie przypadek dziewczyny która zadzwoniła na policję bo ją szefowa pobiła, a na monitoringu nie ma śladu po tym...

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

No le chyba kiedyś pisałeś, że trzeba zrobić po spółce na województwo i tak rozparcelować PR. Czy mnie pamięć myli?

Tak czy owak za to za co PR były i są "kochane" pojawia się w spółeczkach regionalnych. I regionalizacja niewiele zmienia de facto...
Odpowiedz

Matko Bosko, co Pan za bzdury piszesz. Chyba aż sobie popielniczkę przed komputer przyniosę.
Cytat:Natomiast faktem jest że KW przez długi czas odnosiło sukcesy na polu punktualności, kupowało nowy tabor, zabrało się za bilet aglomeracyjny i utrzymywało linie które PR z wielką chęcią uwaliłyby na dzień dobry ze swoim zestawem SU45 + 3 wagony do przewozu powietrza zamiast szynobusu
Koleje Wielkopolskie nigdy nie kupiło żadnego taboru. Tabor (szynobusy i zmodernizowane EN57 i Flirty) należy do Urzędu Marszałkowskiego lub do PESY i jest leasingowany przez UMWW, KW działają na zasadzie użyczenia taboru, podobnie jak to się dzieje w innych województwa niezależnie od spółki.

KW utrzymywało linie ? PR chętnie by te linie zlikwidował ?

Jeszcze żadna spółka żadnej linii kolejowej tudzież połączenia nie zlikwidowała. Pociągi regionalne są uruchamiane na zasadzie: UMWW przedstawia projekt rozkładu i wykłada kasę - na zasadzie przetargu lub zlecenia - spółka która wygra przetarg zgadza się na warunki postawione przez UM i je realizuje czyli "puszcza" pociągi. Rozkład jazdy również jest ustalany przez UM-y, następnie przesyłany jest do PKP PLK aby zrewidował on do swoich możliwości czyli np. przepustowości linii kolejowych i wprowadza z reguł minutowe poprawki. Zlikwidowane linie, połączenia to efekt tego że w danym roku UM nie wysunął takiej oferty a żadna spółka nie będzie takiego połączenia puszczać komercyjnie.
Analogicznie, jeżeli park znajdujący się na przeciwko Twojego domu zaczął zarastać, stał się totalnie zaśmiecony i zaniedbany to kogo wtedy będzie Pan obwiniał ? Firmę zajmującą się pielęgnacją zieleni która dotychczas doprowadzała skwer do porządku czy jego bezpośredniego zleceniodawce - dajmy na to gminę która dotychczas wykładała pieniądze na utrzymanie ?

Co do SU45 + wagony. Takie składy jeździły w czasach kiedy nie było dostatecznej liczby szynobusów a czymś pociągi obsługiwać trzeba było, zgodnie z tym co nakazał UM. Ponadto obecnie składy z SU45 i wagonem/mi jeżdżą chyba tylko na Krzyż - Chojnice. Wynika to z faktu że Wlkp. nie posiada dostatecznej ilości szynobusów. W takim razie przecież Wielkopolski Zakład Przewozów mógł nie zgodzić się na obsługę tych linii. A jednak coś tam jeździ.
Cytat: rozżalonymi pracownikami w firmach które obsługuję którzy potrafią wymyślić naprawdę niestworzone historie tylko po to aby odnieść sukces

Trudno to przełożyć na warunki konduktorskie. Od skrajnych przypadków są dyscyplinarki.
Myślę że rozżaleni to będą kierownicy pociągów KW - bardzo trudno kontroluje się i obsługuje pociąg na podwójnym składzie.
Cytat: I trudno w tych kwestiach zaprzeczyć temu że odnieśli sukces - przynajmniej częściowy, bo sami też potrafili wozić powietrze i sami też uwalili kilka połączeń.
Kto uwalił ??
Jakie połączenia obsługiwane przez KW zostały stosując Twoją nomenklaturę "uwalone" przez... KW??

Proszę na przyszłość lepiej sprawdzać informację i nie populizować.
Pozdrawiam
...
Odpowiedz

Nowa kampania reklamowa KW :-)

[Obrazek: KW_gniezno_poznan-635x270.jpg]

[Obrazek: KW_konin_poznan-635x270.jpg]

[Obrazek: KW_zbaszynek_poznan-635x270.jpg]

[Obrazek: KW_swarzedz_poznan-635x270.jpg]

Muszę przyznać że wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie, i chciałem przesiąść się na pociąg jadąc do Gniezna :-)

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Ale z Konina to szału nie ma. PIC to robi w 45 min...
Odpowiedz

Owszem PIC robi to w 45min, tylko jeśli dla kogoś liczy się cena to zdecyduje się na KW, gdzie z Poznania do Konina zapłaci 19,45 (KW), a w IC - 29zł, więc zależy czy patrzysz na cenę czy czas, aczkolwiek uważam, że 24 minuty więcej KW jechać to nie tak dużo by płacić więcej w IC Smile
Odpowiedz

Tylko firma reklamuje czas, a nie cenę...
Odpowiedz

Tak, tylko przy okazji też logicznym jest, że skoro to pociągi osobowe to i cena będzie niższa Wink
Odpowiedz

To nie jest takie oczywiste. Nie wiem jak teraz, ale były IRy tańsze niż osobowe niektóre. :-)
Odpowiedz

IRy są już tylko z Łodzi do W-wy
Odpowiedz

A ich cenami się nie interesuję chwilowo.

Ale różnie to bywa. Skoro nie dawno kupiłem bilet na autobus z Wrocławia do Krakowa za 6 zł. :-)
Odpowiedz

Panowie.

Ważne jest to że reklamy wiszą(przynajmniej te o Gnieźnie) na wyjeździe z Poznania, więc według mnie reklama miała trafić do osób które z jakichś powodów wybrały samochód jako środek transportu, a w takim przypadku KW jest zdecydowanie szybsze - przynajmniej na trasie Poznań - Gniezno, którą pokonuję nawet kilka razy w miesiącu w różnych godzinach i różnymi trasami.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Tyle, że połączenie PICu jest jeszcze szybsze. Gdy więc klient trafi na dworzec i spojrzy z nudów na rozkład jazdy, to okaże się, że KW zareklamowało konkurencję...

A sztuk połączeń KW na tej trasie z Gniezna, z taka liczbą minut, jest 1. Wyjazd o 4:56. Czyli doprawdy rewelacja...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wagony Push-Pull POLREGIO - Temat zbiorczy norbis97 11 6 629 23.01.2018, 20:27
Ostatni post: DamianT
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 3 020 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio
  [Dolny Śląsk] Konsultacje społeczne na temat r.j. 2013/2104 Adams 3 6 456 24.01.2013, 08:38
Ostatni post: Bartek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.