Liczba postów: 350
Liczba wątków: 21
Dołączył: 12.12.2011
Reputacja:
1
Czy ktoś wie, jak obecnie wygląda sytuacja wagonów z PKP INTERCITY, które stoją na bocznicach kolejowych? Nadal jest wiele wagonów, które wymagają przeglądów technicznych i sprawdzenia?
Co można by zrobić, żeby wagony na bocznicach w końcu były odpowiednio pilnowane przez Straż Ochrony Kolei, wszędzie?
Czy niektóre z tych wagonów są już sprawdzane pod kątem technicznym i dopuszczane do ruchu?
Oczywiście te zdewastowane, zniszczone wagony wymagają remontów, i czy to by się opłacało?
Jestem ciekawy, ponieważ leży mi na sercu mienie spółki PKP INTERCITY.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.
Liczba postów: 350
Liczba wątków: 21
Dołączył: 12.12.2011
Reputacja:
1
(30.11.2016, 14:27)przewoz napisał(a): (28.11.2016, 19:50)Koni napisał(a): Czy ktoś wie, jak obecnie wygląda sytuacja wagonów z PKP INTERCITY, które stoją na bocznicach kolejowych? Nadal jest wiele wagonów, które wymagają przeglądów technicznych i sprawdzenia?
Co można by zrobić, żeby wagony na bocznicach w końcu były odpowiednio pilnowane przez Straż Ochrony Kolei, wszędzie?
Wagony stojące "w krzakach" są odstawiane jako niesprawne i z nieważnymi świadectwami. I tak muszą przejść zwykle naprawę poziomu P4 lub P5, zwykły "przegląd" nie wystarczy. Więc dlatego mało kto się o nie troszczy.
IC bardzo powoli kierują wagony do napraw, dziś rozstrzygnięto przetarg na ledwo 126 wagonów ze 186 zaplanowanych, a przetarg sprzed pół roku. Strasznie opornie to idzie. Żeby nie trzeba było nic pożyczać na sezon, to takie przetargi musieliby rozstrzygać 3-4 razy w roku. Na bieżąco.
No to szkoda, że te wagony pozostawiono gdzieś na uboczu i doprowadzono je do ruiny. Niektóre z nich mogłyby jeszcze jeździć po torach. No chyba że spółka PKP Intercity ma już wystarczająco dużo wagonów pasażerskich i tych, zapomnianych nie potrzebują?
Tylko nawet jeżeli zostały odstawione na bok, spółka powinna je jakoś zabezpieczyć przed wandalami, bezdomnymi lub zwiększyć pilnowanie tych wagonów przez Straż Ochrony Kolei.
Ale nawet oni mają gdzieś pilnowanie mienia spółki przed osobami, które są nieuprawnione, by wchodzić do wagonów na uboczu i je niszczyć, dewastować.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.