Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Linii nie da się zbudować, jest nieopłacalna i inwestycja zwróci się za milion lat.
Do kogo się mogę zgłosić po kasę na studium?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Trzeba by mieć wiarę pierwszych chrześcijan, by wierzyć, że jeżdżenie w koło z Olkusza do Krakowa będzie atrakcyjne dla kogokolwiek. Trzeba się pogodzić z tym, że układ komunikacyjny regionu jest taki, a nie inny, wszak Olkusz lata ciążył do GOPu, nie do Krakowa.
Zresztą, ja bym osobiście poddawał w wątpliwość możliwość wygenerowania przez Olkusz czy powiat olkuski takiego potoku, by kolej miała sens. Lepiej kombinować z jakimiś liniami przesiadkowymi w okolicach Krzeszowic czy Zabierzowa, w najbardziej burżujskim (rozrzutnym) rozwiązaniu szybki tramwaj/lekka kolej, a nie klasyczna linia kolejowa. Wszak ruchu towarowego z tego regionu nie będzie w kierunku Krakowa, a pasażerom dopuszczalne obciążenia w okolicy 20T/m i ruch prowadzony w odstępie drogi nie są potrzebne.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Ale sami przyznacie, że dojazd samochodem między tymi miastami to istna gehenna
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...85483.html
Nie wiem co oni mają w Olkuszu, ale chyba poproszę znajomych z okolicy o przywiezienie trochę tego środka, bo kopie znakomicie. Rok wyborczy rokiem wyborczym, ale jakieś granice przyzwoitości powinien mieć nawet polityk. Pociągi z Krakowa do Warszawy mają znakomity łącznik do CMK, po cholerę drugi przez Łazy? Dynamiczne mijanki po mostach i tunelach - a kto k*rwa za to zapłaci? Stacja poza Olkuszem, czyli potencjalny pasażer musi i tak jechać autem - to jak jedzie to na cholerę będzie się tłukł pociągiem do Krakowa, jak może podjechać do Zabierzowa i mieć pociągów dwa albo trzy razy tyle? Chyba, że bilet będzie wielokrotnie tańszy, niemniej doświadczenie uczy, że ludzie dużo są w stanie dać za to, by podróż skrócić o kilka minut.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 569
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Chyba komuś w urzędzie się nudzi i stąd takie durnowate pomysły... Jechać samochodem do pociągu...to już wolałbym samochodem do samej Warszawy podjechać, na blablacarze wrzucić ogłoszenie że jadę to może i na paliwie zaoszczędze....
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Zamiast wymyślać jakieś durnowate i nierealne plany budowy linii kolejowej łączącej Kraków z Olkuszem, uruchomiono by temu miastu komunikację drogową z prawdziwego zdarzenia. W chwili obecnej, jedynymi środkami lokomocji między tymi miastami są małe, ciasne i niewygodne busy w których w godzinach szczytu (i z resztą nie tylko) wozi się ludzi jak sardynki. O ile w samym Olkuszu da się do busika jakoś wsiąść, o tyle w wioskach po drodze graniczy to z cudem, przez co ludzie niemal z przymusu wybierają własne samochody. Tam powinny kursować pojemne autobusy. Mam "swojego człowieka" w UniBusie, który wraz z Interem ostrzą sobie co prawda zęby na tą trasę, ale dopiero po ukończeniu modernizacji linii Kraków - Katowice, jak popyt na autobusy na tym odcinku spadnie.