15.04.2017, 17:53
POCIĄGIEM PO WIETNAMIE - RELACJA
Koleje wietnamu VNR to typowe klasyczne koleje, spalinowe lokomotywy, klasyczne wagony, nie znają tam szynobusów czy składów wysokich prędkości. Prędkość poruszania nie jest szybka w granicach 40 – 100. Pociągi podobnie jak w Rosji im niższy numer tym lepszy pociąg. Pociągi SE o niskich numerach np. SE04 mają klimatyzowane sypielne, kuszetki i wagony osobowe. Pociągi SE o wyższych numerach np. SE22 mogą mieć starsze wersje sypialnych czy kuszetek dodatkowo posiadają wagony ostatniej klasy z drewnianymi ławkami, z wiatrakami zamiast klimatyzacji. Pociągi TN zatrzymują się na większej ilości stacji a większość wagonów stanowią takie z drewnianymi ławkami. Są 4 klasy Soft Berth, sypialne 4 łóżkowe, Hard Berth, kuszetki 6-cio łóżkowe, Soft Seat, lotnicze fotele i telewizory z Wietnamskimi serialami, Hard Seat klimatyzowany, drewniane ławki plus klimatyzacja lub nawiew, Hard Seat, wagony jak w Indiach czy Bangladeszu, z wiatrakami na suficie a w oknach zamiast szyb krata lub pleksa ( z możliwością podniesienia do góry). Mając bilet na wyższą klasę np. sypialny nic nie stoi na przeszkodzie by puki nam sie nie chce spać iść sobie na godzinkę do np. ostatniej klasy typu Bangladesz, nikomu to nie przeszkadza, a warto zaliczyć takie wagony bo w europie takiego standardu nie ma, chyba, że w skansenie w Chabówce. Pociągi czasem jeżdżą o czasie, jednak jeżeli jesteśmy w środku Wietnamu, należy zakładać około 30 minut opóżnienia, Jeden pociąg którym jechałem ruszył dopiero po 2 godzinach bo miał awarię hamulców. Obsługa raczej nie mówi po angielsku albo bardzo słabo, czasem bywają pomocni, czasem nie, jeden konduktor (jest ich bardzo dużo w każdym pociągu), tłumaczył mi przyczyny dlaczego stoimy wpisując po wietnamsku na translatorze w komórce i pokazując mi ekran z przetłumaczonym na angielski. Na dworcach niestety na peron wpuszcza pani 30-15 minut przed odjazdem i nie można wcześniej iść na peron np. By pofocić. Teren dworca jest szczelnie ogrodzony. Jedynie w Saigonie można było wejść na perony samowolnie, na innych dworcach dopiero jak wpuszczali. Bilety można kupić przez internet ale o tym napiszę na dole relacji. Rozstaw szyn to 1000. W Wietnamie są też prywatni przewoźnicy oferujący wagony o luksusowym standardzie, jednak nie wiem o nich wiele, korzystałem jedynie z narodowego VNR, bardziej mnie kręci wagon typu Bangladesz z kratami w oknach niż luksusy.
MAPA SIECI:
http://north-vietnam.com/wp-content/uplo...in-map.jpg
FILMY:
Wyjazd ze stacji Đà Nẵng w kierunku Huế (plus klimatyczna wietnamska ścieżka dżwiękowa):
http://www.youtube.com/watch?v=QrVjwMCDFw0
Đà Nẵng - Huế czyli najlepsze widoki na całej wietnamskiej sieci kolejowej, linia nad brzegami Morza Południowochińskiego:
http://www.youtube.com/watch?v=mVLQOIpCtnc
http://www.youtube.com/watch?v=AHhWOiHY7bk
http://www.youtube.com/watch?v=QbejMGT7nwE
Bình Thuận - Đà Nẵng - Widok z 4 klasy:
http://www.youtube.com/watch?v=yKq8KsT0r_8
http://www.youtube.com/watch?v=UPyh_9IIJGg
Bình Thuận - Đà Nẵng – Miejscowość Song Luy nakręcona z sypialnego:
http://www.youtube.com/watch?v=sOlPOHBhG_U
ZDJĘCIA:
Đà Nẵng – Huế:
ZAKUP BILETU PRZEZ INTERNET:
Rozkłady typu jak w SRJP: http://giotaugiave.vr.com.vn/#/
Strona oficjalna: http://dsvn.vn/#/
Wyszukamy tu skład i sprawdimy tu graficznie wolne miejsca w poszczególnych wagonach, niestety nie zapłacimy bo odrzuca polskie karty.
Pośrednik którym kupiłem bilety: https://www.baolau.com/
Za drobną prowizją kupimy tu bilety. Jeżeli interesują nas konkretne miejsca, to najpierw wyszukajmy numery miejsc na oficjalnej stronie, a potem wpiszmy prośbe o takie numery w polu uwagi, testowałem działa. Testowałem też zwrot bo zmieniły sie plany i mimo informacji, że zwrot trwa do 30 dni, kasa była po kilku dniach oczywiście też poprano drobną prowizję za zwrot. Jeśli chodzi o zajętość miejsc to pare miesięcy wcześniej nie ma problemu za wyjątkiem najwyższej klasy sypialnej, tą wykupują turyści. Dodatkowo niektóre wagony są zarezerwowane na Long Distans (zdaje mi się, że 1000 km). I tak chcąc kupić bilet na trasę 750 km, nie było w wagonie 1 klasy jedynie były miejsca w long distance więc kupiłem 3 stacje dalej a wysiadłem wcześniej.... Ogólnie za przejechanie trasy Saigon – Hanoi zwiedzając po drodze 3 miejsca czyli jadąc czterema pociągami, dwoma sypialnymi, kuszetką i raz drewnianymi ławkami ostatnią klasą wyszło 300 zł od osoby za 1726 km, tragedii nie ma,
Przykładowe ceny biletów:
Sypialny: Huế - Hà Nội – 688 km – 744000 vnd – 130 zł
Kuszetka: Sài Gòn - Bình Thuận – 175 km – 180000 vnd – 31 zł
Drewniane ławki: Đà Nẵng – Huế -103 km – 36000 vnd – 6 zł
No cóż... Nie da się też pisać posta pod postem. Gdyby się dało to wkleiłbym też zdjęcia, różnych lokomotyw i wagonów a także wnętrz wagonów a tak to się nie da. Zatem jeżeli kogoś zainteresował temat to zapraszam do pełnej wersji relacji na forum symulatora kolei ORTS:
http://forum.trainsim.pl/index.php?topic=80.0
Koleje wietnamu VNR to typowe klasyczne koleje, spalinowe lokomotywy, klasyczne wagony, nie znają tam szynobusów czy składów wysokich prędkości. Prędkość poruszania nie jest szybka w granicach 40 – 100. Pociągi podobnie jak w Rosji im niższy numer tym lepszy pociąg. Pociągi SE o niskich numerach np. SE04 mają klimatyzowane sypielne, kuszetki i wagony osobowe. Pociągi SE o wyższych numerach np. SE22 mogą mieć starsze wersje sypialnych czy kuszetek dodatkowo posiadają wagony ostatniej klasy z drewnianymi ławkami, z wiatrakami zamiast klimatyzacji. Pociągi TN zatrzymują się na większej ilości stacji a większość wagonów stanowią takie z drewnianymi ławkami. Są 4 klasy Soft Berth, sypialne 4 łóżkowe, Hard Berth, kuszetki 6-cio łóżkowe, Soft Seat, lotnicze fotele i telewizory z Wietnamskimi serialami, Hard Seat klimatyzowany, drewniane ławki plus klimatyzacja lub nawiew, Hard Seat, wagony jak w Indiach czy Bangladeszu, z wiatrakami na suficie a w oknach zamiast szyb krata lub pleksa ( z możliwością podniesienia do góry). Mając bilet na wyższą klasę np. sypialny nic nie stoi na przeszkodzie by puki nam sie nie chce spać iść sobie na godzinkę do np. ostatniej klasy typu Bangladesz, nikomu to nie przeszkadza, a warto zaliczyć takie wagony bo w europie takiego standardu nie ma, chyba, że w skansenie w Chabówce. Pociągi czasem jeżdżą o czasie, jednak jeżeli jesteśmy w środku Wietnamu, należy zakładać około 30 minut opóżnienia, Jeden pociąg którym jechałem ruszył dopiero po 2 godzinach bo miał awarię hamulców. Obsługa raczej nie mówi po angielsku albo bardzo słabo, czasem bywają pomocni, czasem nie, jeden konduktor (jest ich bardzo dużo w każdym pociągu), tłumaczył mi przyczyny dlaczego stoimy wpisując po wietnamsku na translatorze w komórce i pokazując mi ekran z przetłumaczonym na angielski. Na dworcach niestety na peron wpuszcza pani 30-15 minut przed odjazdem i nie można wcześniej iść na peron np. By pofocić. Teren dworca jest szczelnie ogrodzony. Jedynie w Saigonie można było wejść na perony samowolnie, na innych dworcach dopiero jak wpuszczali. Bilety można kupić przez internet ale o tym napiszę na dole relacji. Rozstaw szyn to 1000. W Wietnamie są też prywatni przewoźnicy oferujący wagony o luksusowym standardzie, jednak nie wiem o nich wiele, korzystałem jedynie z narodowego VNR, bardziej mnie kręci wagon typu Bangladesz z kratami w oknach niż luksusy.
MAPA SIECI:
http://north-vietnam.com/wp-content/uplo...in-map.jpg
FILMY:
Wyjazd ze stacji Đà Nẵng w kierunku Huế (plus klimatyczna wietnamska ścieżka dżwiękowa):
http://www.youtube.com/watch?v=QrVjwMCDFw0
Đà Nẵng - Huế czyli najlepsze widoki na całej wietnamskiej sieci kolejowej, linia nad brzegami Morza Południowochińskiego:
http://www.youtube.com/watch?v=mVLQOIpCtnc
http://www.youtube.com/watch?v=AHhWOiHY7bk
http://www.youtube.com/watch?v=QbejMGT7nwE
Bình Thuận - Đà Nẵng - Widok z 4 klasy:
http://www.youtube.com/watch?v=yKq8KsT0r_8
http://www.youtube.com/watch?v=UPyh_9IIJGg
Bình Thuận - Đà Nẵng – Miejscowość Song Luy nakręcona z sypialnego:
http://www.youtube.com/watch?v=sOlPOHBhG_U
ZDJĘCIA:
Đà Nẵng – Huế:
ZAKUP BILETU PRZEZ INTERNET:
Rozkłady typu jak w SRJP: http://giotaugiave.vr.com.vn/#/
Strona oficjalna: http://dsvn.vn/#/
Wyszukamy tu skład i sprawdimy tu graficznie wolne miejsca w poszczególnych wagonach, niestety nie zapłacimy bo odrzuca polskie karty.
Pośrednik którym kupiłem bilety: https://www.baolau.com/
Za drobną prowizją kupimy tu bilety. Jeżeli interesują nas konkretne miejsca, to najpierw wyszukajmy numery miejsc na oficjalnej stronie, a potem wpiszmy prośbe o takie numery w polu uwagi, testowałem działa. Testowałem też zwrot bo zmieniły sie plany i mimo informacji, że zwrot trwa do 30 dni, kasa była po kilku dniach oczywiście też poprano drobną prowizję za zwrot. Jeśli chodzi o zajętość miejsc to pare miesięcy wcześniej nie ma problemu za wyjątkiem najwyższej klasy sypialnej, tą wykupują turyści. Dodatkowo niektóre wagony są zarezerwowane na Long Distans (zdaje mi się, że 1000 km). I tak chcąc kupić bilet na trasę 750 km, nie było w wagonie 1 klasy jedynie były miejsca w long distance więc kupiłem 3 stacje dalej a wysiadłem wcześniej.... Ogólnie za przejechanie trasy Saigon – Hanoi zwiedzając po drodze 3 miejsca czyli jadąc czterema pociągami, dwoma sypialnymi, kuszetką i raz drewnianymi ławkami ostatnią klasą wyszło 300 zł od osoby za 1726 km, tragedii nie ma,
Przykładowe ceny biletów:
Sypialny: Huế - Hà Nội – 688 km – 744000 vnd – 130 zł
Kuszetka: Sài Gòn - Bình Thuận – 175 km – 180000 vnd – 31 zł
Drewniane ławki: Đà Nẵng – Huế -103 km – 36000 vnd – 6 zł
Cytat:Wprowadzona wiadomość zawiera 92 obrazków, a administrator ustalił limit 10 obrazków na wiadomość. Usuń niektóre obrazki z wiadomości.
No cóż... Nie da się też pisać posta pod postem. Gdyby się dało to wkleiłbym też zdjęcia, różnych lokomotyw i wagonów a także wnętrz wagonów a tak to się nie da. Zatem jeżeli kogoś zainteresował temat to zapraszam do pełnej wersji relacji na forum symulatora kolei ORTS:
http://forum.trainsim.pl/index.php?topic=80.0
Mám rád Českých Drah.