Liczba postów: 14
Liczba wątków: 5
Dołączył: 03.12.2011
Reputacja:
0
Witam, otóż jestem studentem elektrotechniki i zastanawiałem sie nad karierą na kolei. Jakie miałbym szanse (od zostania maszynistą, do obsługi sieci, pomiarów, itp.)dostania pracy adekwatnej do wykształcenia. Dzięki za info!
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Jak najbardziej maszynistą mógłbyś zostać, w zasadzie każdym od elektromontera po technologa w którejś jednostce utrzymania taboru, po pracę w PKP Energetyka (tylko tu w zasadzie na pewno trzeba by przejść ścieżkę od pociągu sieciowego wzwyż).
Jesteś z okolic Rzeszowa/Jasła - możesz próbować również swoich sił np w Newagu, gdzie elektryków na różnych stanowiskach czasem również mogą potrzebować.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jeżeli chodzi o zarobki to w KW proponowali przez pierwsze 3 lata 2500zł, po trzech latach wzrost płacy do 4000zł.
Ja studiowałem w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Kaliszu na wydziale politechnicznym. 90% zajęć miałem z profesorami z Politechniki Poznańskiej. Jeżeli chodzi o specjalność to jest to elektroenergetyka.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 5
Dołączył: 03.12.2011
Reputacja:
0
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Ale gdzieś czytałem, aby zostać maszynistą trzeba kilka lat przepracować przy naprawie taboru, potem wiadomo pomocnik i maszynista. Jak to dokładnie jest, chciałbym to usłyszeć od ludzi, którzy siedzą w tej branży i wiedzą jak to jest. Dzieki
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ja po rozmowie kwalifikacyjnej jaką odbyłem dowiedziałem się, że aby zostać maszynistą należałoby przejść szkolenie teoretyczne (około 2 miesiące szkoły w trybie stacjonarnym) i potem egzamin.
Po zdaniu go i otrzymaniu zaświadczenia zaczyna się część praktyczna, która trwa od 7 miesięcy do roku. I tutaj jest nauka hamowania, jazdy, sprawdzenie wiedzy z zakresu ruchu, pomoc przy naprawach jeżeli dojdzie do usterek. I tutaj trzeba byłoby być dyspozycyjnym ciągle zarówno w dzień jak i w nocy.
W Kolejach Wielkopolskich powiedziano mi, że nawet weekendy miałbym zajęte, więc ewentualnych studiów magisterskich nie dałoby się prowadzić. Tak to wygląda w tej spółce.
Może inni będą mieli informacje o innych spółkach.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 5
Dołączył: 03.12.2011
Reputacja:
0
Za tę szkołę nic nie będziesz chyba płacił i coś chyba pieniędzy też dostaniesz chyba
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 5
Dołączył: 03.12.2011
Reputacja:
0
A do InterCity ciężko jest się dostać? Trzeba mieć tzw. plecy?