Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Za czasów Stephensona twierdzono, że 40 km/h urwie pasażerom głowy. Hmm...
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
To, że byłaby nieekonomiczna to akurat zrozumiałe, ma facet racje.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Lutek, tak. Tylko po cholerę w takim razie tyle siana na sprzęt, który wykorzystany nie będzie. A w perspektywie nawet 20 lat wątpię żeby tyle jeździły.
No i ta gadka od pasażerach na glebie... :->
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Mam pytanko - jak zamierzają ruszać ze stacji? To przecież wówczas występują największe przyspieszenia. Na ćwierć mocy?
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Normalnie, a jak mają ruszać, to co powiedział pan Wilkanowicz to prostu mega dobry żart, który jednak w całości prezentuje się słabo, a jako że media są jakie są i społeczeństwo nasze woli narzekać niż cieszyć się chociażby z nowego taboru to te słowa będą zapamiętane na długie lata.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Czy ktoś się może orientuje, o ile wzrasta zużycie energii przy 160km/h w porównaniu ze 120km/h? Czy oszczędność energii jest większa niż zwiększenie opłaty dla PLK?
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 215
Liczba wątków: 7
Dołączył: 25.07.2012
Reputacja:
0
Tzn. się jeśli chodzi o ten żart z przewracaniem pasażerów no to cóż...Różnie to można odebrać. Albo jako ironię, albo po prostu żart.
Natomiast w sprawie jeżdżenia 160 km/h to nie ma sensu i tu jest racja. Przecież stacje i przystanki są blisko siebie, więc nawet jak się rozpędzi elf do 160 km/h to i tak zaraz musi zwalniać. Rozwiązaniem tutaj może być wprowadzenie pociągów przyspieszonych po prostu, które ominą mniejsze przystanki.
Loony, piszesz, że PESA ma składy na 130 km/h. Czy mógłbyś podać przykłady i np ceny taki zestawów w porównaniu do elfów?
Kolejna sprawa, piszesz że po co Marszałek kupił te elfy. Przetarg został ogłoszony, taka była oferta, to takie kupili.... A jakby nie kupił, to byś marudził, że jeździmy starymi, rozklekotanymi kiblami?
Wydaje mi się, że 160 km/h składy to standard.
Możesz to sobie wszystko porównać np do samochodu. Kupujesz dajmy na to auto średniej klasy i fabryczną największą prędkość ma 190 km/h. Czy kiedykolwiek pojedziesz tymi 190 km/h? Odp. brzmi, zapewne nie (albo rzadko). Najczęściej będziesz się poruszał w granicach 100-120.
Zamiast zajmować się problemem, dlaczego one pojada 120 a nie 160, to wolałbym się zastanowić nad tym, czemu te składy nie zostaną puszczone na inne kierunki, tylko na Zbąszynek, Kutno i Gniezno. Uważam, że każdy mieszkaniec wielkopolski powinien mieć dostęp do takiego pociągu. Czy KW mają zamiar przejmować kolejne linie?
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Mają zamiar bo w perspektywie następnych lat mają jeździć chociażby do Piły czy Bydgoszczy, ale to za co najmniej 5 lat.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Jak się postarają to ELF pojedzie 160 więc nie traktowałby tych słów serio. Za te 5 lat to się może wiele zmienić.