Liczba postów: 45
Liczba wątków: 1
Dołączył: 07.09.2017
Reputacja:
0
(10.09.2017, 13:58)Mazurek napisał(a): (09.09.2017, 15:31)Paco91 napisał(a): (09.09.2017, 08:56)Mazurek napisał(a): (08.09.2017, 22:34)Paco91 napisał(a): (08.09.2017, 21:01)Mazurek napisał(a): Wrocław , brakuje jednej osoby z tego co wiem , stacjonarny od października. Chętny ?
Dzięki za info
Jak nie uda mi się znaleźć czegoś bliżej, przemyśle to poważnie. A skąd jesteś ?
Okolice Czechowic Dziedzic
Jak coś to w Krakowie w CS jest o 1 tys droższa licencja niż w CS Wrocław .
A jaka cena we Wrocławiu?
W Katowicach znalazłem ośrodek który szkoli w trybie weekendowym, cena 5300zl.
Liczba postów: 32
Liczba wątków: 0
Dołączył: 19.05.2017
Reputacja:
0
(11.09.2017, 09:38)Paco91 napisał(a): (10.09.2017, 13:58)Mazurek napisał(a): (09.09.2017, 15:31)Paco91 napisał(a): (09.09.2017, 08:56)Mazurek napisał(a): (08.09.2017, 22:34)Paco91 napisał(a): Dzięki za info
Jak nie uda mi się znaleźć czegoś bliżej, przemyśle to poważnie. A skąd jesteś ?
Okolice Czechowic Dziedzic
Jak coś to w Krakowie w CS jest o 1 tys droższa licencja niż w CS Wrocław .
A jaka cena we Wrocławiu?
W Katowicach znalazłem ośrodek który szkoli w trybie weekendowym, cena 5300zl. Napisz maila do CS i Ci powiedzą czy się coś zmieniło. Ja za szkolenie stacjonarne płaciłem 4200. Do tego musisz doliczyć badania i 100zł za wniosek do UTK jeżeli chcesz złożyć wniosek przez CS.
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Jeszcze naucz się instrukcji cw 1, ir5, ir9
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 2
Dołączył: 25.09.2017
Reputacja:
0
Czesc panowie . Mam pytanie czy na egzaminie na licencję trzeba ogarniać głównie instrukcje e1 i r1 ? Pytam bo na zajęciach dostałem gruba książkę 550 kartek a4 i mało co tam jest informacji na temat e1 za to dużo informacji na temat urządzeń taboru, zasady oporu ruchu , tematy zwiazane z drogówka np co to jest szyna, peron itp itd. Nie chcę marnować czasu na uczenie się JAK NARAZIE nie potrzebnych rzeczy a skupić się konkretnie na tematach które będą na egzaminie. Odpowie mi ktoś ?
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Tego się nawet nie ucz. Ewentualnie sobie raz przeczytaj. We Wrocławiu też dostałem taką książkę, ktora mało co się przydała. IR1 i ie 1 to podstawa i na tym się skup.
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 2
Dołączył: 25.09.2017
Reputacja:
0
(25.09.2017, 19:48)pershing1899 napisał(a): Tego się nawet nie ucz. Ewentualnie sobie raz przeczytaj. We Wrocławiu też dostałem taką książkę, ktora mało co się przydała. IR1 i ie 1 to podstawa i na tym się skup.
Czyli rozumiem że książka jest nie potrzebna za bardzo i lepiej wkuwać instrukcje e1 i r1 ze strony PLK ? . A mogą się zdarzyć pytania nie związane z instrukcjami e1 i r1 i ewentualnie moga mnie uwalić na tych pytaniach ?. Kurde wolę się dopytać i konkretnych rzeczy się uczyć a nie oglądać wykresy i schematy silnikow z książki którą dostałem ..
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Jako już trochę bardziej doświadczony kursant Natura Tour z Wrocławia (jestem w grupie która kończy 5 listopada a 6 ma egzamin) potwierdza słowa przedmowcy. Masz wykuć na blache sygnalizacje oraz wskaźniki. Na szczęście Pan Andrzej od sygnalizacji Ci wszystko wytłumaczy tak że określenia takie jak "zajebisty brak drogi hamowania" łatwo Ci się skojarzą z tym co trzeba. Na budowie pojazdów tak się nie skupiaj bo tego będziesz się uczyć na świadectwie a jak wiadomo każdy przewoźnik ma inny tabor. Poczytaj tylko trochę o hamulcach.
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 2
Dołączył: 28.12.2016
Reputacja:
9
Na egzaminie będziecie mieć (powinniście?) też pare pytań z budowy określonego typu taboru, zazwyczaj 1 lok spalinowy i 1 elektryk. Pytania są ogólne i dość łatwe np jaką moc ma silnik spalinowy sm42 albo jaki prąd płynie na silniki na szeregowym układzie w eu07. Na pewno będą pytania z manewrów (jakie prędkości, ile można pchać wagonów bez ustawiacza, ile ręcznych zakręcić w określonym składzie wagonów), pytania z przewozu TWR i mat. niebezpiecznych, mogą być pytania z radiołączności pociągowej, SMS, BHP, wiec lepiej poczytać troche więcej niż Ie-1/Ir-1
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
My na kursie jedynie w miarę dobrze rozpracowaliśmy 6DG, w niedziele idziemy na Brochów wiec może się coś zmieni.
Liczba postów: 174
Liczba wątków: 7
Dołączył: 27.08.2016
Reputacja:
0
Ta Książke traktuj jako ciekawostkę. Lepiej poczytaj sobie ir5, ir9 i cw1. Pamiętaj, że sygnalizacja jest najważniejsza.
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 2
Dołączył: 25.09.2017
Reputacja:
0
Panowie, przeleciałem sporo stron r1 i pytanie czy tą instrukcję trzeba całą znać ? . Jest tutaj dużo informacji związane z pracą dyżurnych ruchu i nie do końca wiem czy przykuwać do tego również uwagę tak jak np do e1 bo to wiadomo od pierwszej do ostatniej strony lepiej znać
Liczba postów: 913
Liczba wątków: 1
Dołączył: 27.04.2017
Reputacja:
15
Nie całą XD. Masz po prostu wiedzieć co oznacza mrugajace zielone swiatlo na semaforze lub co to jest "sierżant" i jak się go interpretuje.
Wykładowca od sygnalizacji we Wrocławiu jest bardzo dobry i gwarantuje Ci że każdy wskaźnik i semafor rozłożycie na czynniki pierwsze tak że na pewno wszystko zrozumiesz.
Liczba postów: 145
Liczba wątków: 2
Dołączył: 28.12.2016
Reputacja:
9
(27.09.2017, 10:44)Onitchi napisał(a): Panowie, przeleciałem sporo stron r1 i pytanie czy tą instrukcję trzeba całą znać ? . Jest tutaj dużo informacji związane z pracą dyżurnych ruchu i nie do końca wiem czy przykuwać do tego również uwagę tak jak np do e1 bo to wiadomo od pierwszej do ostatniej strony lepiej znać
Dobrze jest przeczytać całą to zwiększy sie twoja ogólna wiedza dotycząca zasad ruchu bedziesz mniej wiecej wiedział co robi dyżurny w jakiej sytuacji, dlaczego np stoisz na boku, które pociągi mają pierszeństwo, zasady zapowiadania pociągów, co to nastawnia dysponująca a co wykonawcza, co to nastawnia miejscowa i jak są oznaczone i jakie mają zadania itp. Oczywiście najważniejsze dla ciebie jest to co dotyczy maszynisty i jego pracy. Najważniejsze dla ciebie z Ir-1 będą na pewno rozkazy kiedy jaki sie wydaje, który czego dotyczy, jazda po torze lewym ( kiedy na wskaźnik a kiedy na rozkaz i jaki rozkaz )prędkości jazd, oznaczenie torów, co to szlak, odstęp, odcinek, jazda przez zamknięte posterunki ruchu, jazda na widocznośc, jazda z zahamowanym wagonem, głoszenie gotowości np po objęciu lokomotywy, jakie dokumenty powinieneś mieć na lokomotywie i wiele innych.
|