21.06.2012, 23:28
Wojewoda Wielkopolski Piotr Florek, 20 czerwca, wydał decyzję:
" Inwestycja ma na celu przystosowanie linii kolejowej E-59 na odcinku Leszno - Stare Bojanowo do prędkości kursowania pociągów pasażerskich do 160 km/h, pociągów towarowych do 120 km/h, maksymalnego nacisku na oś 221 kN oraz w zakresie układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych i zwiększonych wymogów bezpieczeństwa, przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór (fundamenty i słupy trakcyjne) do prędkości 200 km/h.
Planowane prace obejmują w szczególności budowę lub przebudowę następujących elementów: nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem, obiektów inżynieryjnych (m.in. wiaduktów, przepustów z funkcją przejść dla zwierząt, mostów i ekranów akustycznych), przejazdów drogowych, dróg i dojść, podstacji trakcyjnych i sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki kolejowej, łączności i zasilania energetycznego, innych urządzeń infrastruktury kolejowej."
" Inwestycja ma na celu przystosowanie linii kolejowej E-59 na odcinku Leszno - Stare Bojanowo do prędkości kursowania pociągów pasażerskich do 160 km/h, pociągów towarowych do 120 km/h, maksymalnego nacisku na oś 221 kN oraz w zakresie układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych i zwiększonych wymogów bezpieczeństwa, przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór (fundamenty i słupy trakcyjne) do prędkości 200 km/h.
Planowane prace obejmują w szczególności budowę lub przebudowę następujących elementów: nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem, obiektów inżynieryjnych (m.in. wiaduktów, przepustów z funkcją przejść dla zwierząt, mostów i ekranów akustycznych), przejazdów drogowych, dróg i dojść, podstacji trakcyjnych i sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki kolejowej, łączności i zasilania energetycznego, innych urządzeń infrastruktury kolejowej."
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)