Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
mikrobart, Parę lat temu jak byłem w muzeum z kolegą i powiedzieliśmy pracownikom że jesteśmy z prywatnego skansenu kolejowego to usłyszeliśmy teksty typu " Teraz przyjechali po nasze eksponaty" było to krótko po przejęciu kilku parowozów z Krzeszowic.
rustsaltz, Co się martwisz jak zlikwidują to pewnie znowu pozyskamy jakieś ciekawe maszyny :-D
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
*ARTUR* napisał(a):rustsaltz, Co się martwisz jak zlikwidują to pewnie znowu pozyskamy jakieś ciekawe maszyny :-D
Znając ochronę zabytków w Polsce to pozyska je Huta Katowice
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
A skansen w Chabówce także pomału przestaje się liczyć. Przewozów retro nie ma praktycznie, wszystko się pomału wali, a to pod okiem Rabki, której władze nie dostrzegają, że wiele sami by zyskali na Skansenie.
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Żeby rozwinąć Sochaczew wystarczy zrobić letniaki, zmodernizować stację w Tułowicach i kilka rzeczy.
W Ełku lat potrzeba na uruchomienie inwestycji z parowozownią normalnotorową. Połączyć chodnikiem wąskotorówkę z parowozownią(niedaleko, gdzieś 20 metrów). Kursy rozkładowe z parowozem lub SM30 do Suwałk. Turyści by się zjeżdżali, bo nie każdemu pasuje zajechać do Wolsztyna czy Chabówki(tam też uruchomić regularne kursy z parowozem). Ale wiem, że potrzeba na to kasy, zapału władz.
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
Przede wszystkim zaangażowania lokalnych samorządów.
Liczba postów: 116
Liczba wątków: 5
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
DamianT, Możesz więcej zdjeć dodać.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Niestety nie robiłem więcej zdjęć.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
http://tozk.internetdsl.pl/img/baner1_procent.jpg
Jak ktoś jeszcze nie ma pomysłu na co przekazać 1% to był bym zobowiązany
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
spola napisał(a):Ale trzeba wierzyć i mieć marzenia że kiedyś to nastąpi...
Nie wierzyć i mieć marzenia, a brać się do roboty
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 449
Liczba wątków: 7
Dołączył: 10.06.2010
Reputacja:
0
spola, Co do parowozu to lepiej mieć dwa czynne jeden większy a drugi mniejszy ale niestety przepisy z roku na rok są coraz to bardziej rygorystyczne i wymuszają częste przeglądy parowozów, teraz jeszcze wprowadzenie tej nikomu niepotrzebnej licencji maszynisty (mam nadzieje że to jednak zdejmą) nadal brak wprowadzenia w ustawie wpisu o kolejach muzealnych i skansenach co dawało by prawie każdemu stowarzyszeniu prowadzenie pociągów bez lub za symboliczną opłatą za dostęp do torów, przejmowanie obiektów po kolejowych i inne dodatkowe korzyści których teraz nie mamy. Sama obsługa parowozu na szlaku jak i przygotowanie go do ruchu nie jest niczym nadzwyczajnym, tylko taką prace trzeba lubić bo jest trochę ciężka. Parę tygodni na maszynie a spokojnie wiedziałbyś z grubsza co do ciepie parowóz mówi bo każdy parowóz ma duszę jak to się kiedyś mawiało.
rustsaltz, Same marzenia i chęci do pracy nieraz nie wystarczą potrzeba jeszcze paru sponsorów, no chyba że kolega potrafi wystarać się o części z jakiej firmy gratis :-D
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*