01.08.2022, 15:27
Obecnie (stan na 01.08.2022) w Warszawie mamy dwie linie metra.
Pierwsza linia Metra M1 łączy osiedle Kabaty (Ursynów) z osiedlem Młociny (dzielnica: Nowe Bielany), przystanki krańcowe to Kabaty i Metro Młociny.
Na linii możemy spotkać w zasadzie wszystkie składy (Siemens Inspiro, Almstom Metropolis i rosyjską serię 81). Linia M1 posiada 21 przystanków, które pokonuje w około 31 minut. Największe potoki linia generuje na stacji Centrum oraz Świętokrzyskiej, gdzie krzyżuje się z linią M2. Ponadto na stacji Centrum jest możliwość przesiadki do pociągów podmiejskich (Dworzec PKP Warszawa Śródmieście) i dalekobieżnych (Warszawa Centralna)
Druga linia Metra M2, łączy Bemowo z Targówkiem (przystanki krańcowe: Bemowo i Trocka docelowo ma być wydłużona do Bródna w kierunku północnym - już nawet na stacjach metra są przystanki do Bródna. 30.06.2022 otwarto dwa nowe przystanki w kierunku Bemowa: Ulrychów i Bemowo.
Na stacji Świętokrzyska krzyżuje się z pociągami linii M1. Obok Ronda ONZ jest stacją, z której stosunkowo blisko jest do dworca Warszawa Centralna jak i W-wa Śródmieście PKP. Natomiast ze stacji metra Stadion Narodowy możliwa jest przesiadka do pociągów PKP odjeżdżających ze stacji Warszawa Stadion.
Na liniach jeżdżą wyłącznie składy Siemens Inspiro.
Teraz parę uwag ode mnie: Stacja Centrum na Linii M1 moim zdaniem jest nietypowa - ponieważ żeby dostać się z peronu na peron w przeciwną stronę trzeba pokonywać drogę windą. Ruskie składy mimo swojego uroku i dość podobnego brzmienia do EN57 czyli naszych popularnych kibli - są przeraźliwie głośne, do tego wydłużenie linii M2 do Bemowa spowodowało wycięcie dość sporej części komunikacji i tak np. mieszkańcy Górczewskiej którym zabrano 109 muszą kombinować z przesiadkami...
Pierwsza linia Metra M1 łączy osiedle Kabaty (Ursynów) z osiedlem Młociny (dzielnica: Nowe Bielany), przystanki krańcowe to Kabaty i Metro Młociny.
Na linii możemy spotkać w zasadzie wszystkie składy (Siemens Inspiro, Almstom Metropolis i rosyjską serię 81). Linia M1 posiada 21 przystanków, które pokonuje w około 31 minut. Największe potoki linia generuje na stacji Centrum oraz Świętokrzyskiej, gdzie krzyżuje się z linią M2. Ponadto na stacji Centrum jest możliwość przesiadki do pociągów podmiejskich (Dworzec PKP Warszawa Śródmieście) i dalekobieżnych (Warszawa Centralna)
Druga linia Metra M2, łączy Bemowo z Targówkiem (przystanki krańcowe: Bemowo i Trocka docelowo ma być wydłużona do Bródna w kierunku północnym - już nawet na stacjach metra są przystanki do Bródna. 30.06.2022 otwarto dwa nowe przystanki w kierunku Bemowa: Ulrychów i Bemowo.
Na stacji Świętokrzyska krzyżuje się z pociągami linii M1. Obok Ronda ONZ jest stacją, z której stosunkowo blisko jest do dworca Warszawa Centralna jak i W-wa Śródmieście PKP. Natomiast ze stacji metra Stadion Narodowy możliwa jest przesiadka do pociągów PKP odjeżdżających ze stacji Warszawa Stadion.
Na liniach jeżdżą wyłącznie składy Siemens Inspiro.
Teraz parę uwag ode mnie: Stacja Centrum na Linii M1 moim zdaniem jest nietypowa - ponieważ żeby dostać się z peronu na peron w przeciwną stronę trzeba pokonywać drogę windą. Ruskie składy mimo swojego uroku i dość podobnego brzmienia do EN57 czyli naszych popularnych kibli - są przeraźliwie głośne, do tego wydłużenie linii M2 do Bemowa spowodowało wycięcie dość sporej części komunikacji i tak np. mieszkańcy Górczewskiej którym zabrano 109 muszą kombinować z przesiadkami...